Gå til innhold

7 åringen blir slapp, tiltaksløs og sur hver vinter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har vært hvert år, de siste 4-5 årene. Barnet er på sitt beste, av humør og energi, hver sommer. Men blir mer innesluttet, sliten, tafatt og sur så fort mørket kommer. Hvert år reagerer jeg med å bli bekymret, tar barnet med til lege, saumfarer hodet for årsaker og grubler på hva grunnen kan være. Vi har tidligere også vært involvert med BUP. Barnet har visse utfordringer i utgangspunktet ifht konsentrasjon, oppmerksomhet som vi har fått en del oppfølging på. Dette blir 100 ganger verre om vinteren. Nå ser jeg mer og mer tydelig mønster med vinter/høst. 
jeg skjønner at det er normalt at man blir daffere om høsten, men jeg synes det er SÅ stor kontrast fra bare en måneds tid siden..

hva kan vi gjøre? Utenom å gjøre det vi allerede gjør (muntre opp, støtte, følge barnet opp og sørge for nok næring/søvn).

Anonymkode: 61a9d...e14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagslyslampe?

Tilskudd av d-vitamin?

Anonymkode: 3fdd9...3a5

• Liker 2
Skrevet

Hadde kjøpt en dagslys lampe, d vitaminer, mye hvile og kutte ned på skjermtiden utover dagen. Så søvnen ikke blir forstyrret. 

Kjæresten og flere jeg kjenner blir sånn så fort høsten kommer. Nedstemte, mer slitne og irritabel. Venninna mi er utredet for vinterdepresjon.

Sesongavhengig depresjon

Anonymkode: 6fb55...a8b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...