AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg har et spørsmål til dere. Hadde fått muligheten til å sende e-post til en psykolog gjennom avisen og stille et anonymt spørsmål. Jeg har beskrevet min situasjon til psykologen, hvor jeg har angst og bruker medisiner. At jeg hadde besøk hos psykolog tidligere pga angsten min osv. Da e-posten ble sendt, gikk jeg på sendte elementer og oppdaget at jeg er ikke anonym ovenfor psykologen. Dette begynte å bekymre meg litt selv om jeg har ikke skrevet noe «farlig». Skrev bare at jeg slet med angst, og hadde fortsatt plager selv om jeg fikk behandling og var i samtale med psykolog. Nå som jeg ikke er anonym overfor psykologen så er jeg bekymret for at han vil melde meg til barnevernet pga angsten. Kan han gjøre det? Jeg går ut ifra at det er mange som sender e-poster til han støtt og stadig og skal han melde alle så får han mye å gjøre... Men jeg er litt bekymret altså. Kan noen gi noen gode råd? Anonymkode: 07106...1cf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Vet ikke om avis-psykologer har meldeplikt. De arbeider vel ikke under noen sertifisering eller noe sånt. Anonymkode: 0d7d5...a41
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Nei, det er lov 0 ha angst samtidig som man har omsorg for barn. At du tar tak i det viser faktisk at du er en god forelder som vil det beste for deg og familien. Med mindre du har skrevet at du skal ta livet ditt, eller at du bedriver alvorlig omsorgssvikt vil du ikke meldes til barnevernet eller noe slikt. Anonymkode: 79d65...0a2 12
Belima Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 Hvis du skal sende en epost anonymt så må du bruke en pc på et offentlig sted, eks biblioteket. Nei, til ditt spm. Sånn som du skriver, så vil også han/hun forstå at du er under behandling i og med at du bruker medisiner. Det er ikke en selvfølge at mennesker med psykiske sykdommer er ubrukelige som foreldre. De kan på mange områder være like gode foreldre som alle andre så det hadde ikke bekymret meg. Du selv vet jo om din sykdom påvirker barna dine negativt, gjør den ikke det, så er det ikke noe problem. Tror nok en avispsykolog ikke bruker tid på å spore opp folk. 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et spørsmål til dere. Hadde fått muligheten til å sende e-post til en psykolog gjennom avisen og stille et anonymt spørsmål. Jeg har beskrevet min situasjon til psykologen, hvor jeg har angst og bruker medisiner. At jeg hadde besøk hos psykolog tidligere pga angsten min osv. Da e-posten ble sendt, gikk jeg på sendte elementer og oppdaget at jeg er ikke anonym ovenfor psykologen. Dette begynte å bekymre meg litt selv om jeg har ikke skrevet noe «farlig». Skrev bare at jeg slet med angst, og hadde fortsatt plager selv om jeg fikk behandling og var i samtale med psykolog. Nå som jeg ikke er anonym overfor psykologen så er jeg bekymret for at han vil melde meg til barnevernet pga angsten. Kan han gjøre det? Jeg går ut ifra at det er mange som sender e-poster til han støtt og stadig og skal han melde alle så får han mye å gjøre... Men jeg er litt bekymret altså. Kan noen gi noen gode råd? Anonymkode: 07106...1cf Om du sender en mail til noen fra din egen mail så vil du aldri noensinne være anonym. Da måtte du opprettet en fak mail adresse, men uansett alt en gjør online er ikke anonymt. Du legger igjen elektriske spor bare du logger deg inn . Men kommer jo litt ann på hva du har som mailadresse, har du fullt navn er det jo ikke vanskelig å finne frem til deg , men har du bruker som hoppla 22@hotmail,com eller noe er det straks verre. Men du har nok ikke noe å frykte, om du har angst og ikke har utbrodert i lange baner og lagt på så hvorfor skulle han melde ? Du kan da være en flott mamma uansett om du har angst Anonymkode: 7e497...82e 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om avis-psykologer har meldeplikt. De arbeider vel ikke under noen sertifisering eller noe sånt. Anonymkode: 0d7d5...a41 Det vil si at han ikke kan melde uansett da eller? Anonymkode: 07106...1cf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du sender en mail til noen fra din egen mail så vil du aldri noensinne være anonym. Da måtte du opprettet en fak mail adresse, men uansett alt en gjør online er ikke anonymt. Du legger igjen elektriske spor bare du logger deg inn . Men kommer jo litt ann på hva du har som mailadresse, har du fullt navn er det jo ikke vanskelig å finne frem til deg , men har du bruker som hoppla 22@hotmail,com eller noe er det straks verre. Men du har nok ikke noe å frykte, om du har angst og ikke har utbrodert i lange baner og lagt på så hvorfor skulle han melde ? Du kan da være en flott mamma uansett om du har angst Anonymkode: 7e497...82e Det jeg ikke tenkte på var at mitt fulle navn stod godt synlig etter at jeg hadde sendt e-posten. Jeg trodde jeg bare hadde e-post adressen synlig, det hadde ikke gjort noe, så nøye er det jo ikke, har jo ikke gjort noe straffbart liksom. Men har angst fordi jeg skrev at jeg har angst 🙈 Anonymkode: 07106...1cf
Belima Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil si at han ikke kan melde uansett da eller? Anonymkode: 07106...1cf Hvorfor er du redd for det? Du har jo ikke gjort/skrevet noe farlig. Er det angsten som nå slår inn og gjør deg utrygg? Er aldri 100% sikker på mange ting, men jeg er sikker på at du ikke behøver bekymre deg over dette. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, Belima skrev: Hvorfor er du redd for det? Du har jo ikke gjort/skrevet noe farlig. Er det angsten som nå slår inn og gjør deg utrygg? Er aldri 100% sikker på mange ting, men jeg er sikker på at du ikke behøver bekymre deg over dette. Tror nok det er angsten som gjør det ja. Har ikke gjort noe gale, bare skrevet om angsten min. Og at jeg har barn. Har også nevnt for han at jeg er redd for barnevernet pga angsten. Fordi jeg har lest mye negativt om bv og det gir meg angst. Hehe. Og nå har jeg angst fordi han melder meg til bv fordi jeg har angst for bv 🙈 Anonymkode: 07106...1cf
BeautyBox Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 (endret) Bv er ikke farlige uansett, det er ikke som at de kommer brasende inn i folks hjem og tar fra folk ungene uten grunn. Bv kan helt sikkert gjøre feil de også, men det er ikke slik som veldig mange tror. Bv er i første rekke en rådgivningstjeneste. (Nei, jeg jobber ikke i barnevernet men har nær kjennskap til hva de driver med.) Endret 11. oktober 2019 av BeautyBox 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg jobber i BUP og har både angst og er mor. Det er veldig vanlig det. Anonymkode: a1412...704 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #12 Skrevet 11. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i BUP og har både angst og er mor. Det er veldig vanlig det. Anonymkode: a1412...704 Godt å høre at vi er flere, fælt å si det, men godt man ikke er alene. At det er flere som har angst og er mødre samtidig. Anonymkode: 07106...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #13 Skrevet 11. oktober 2019 15 minutter siden, BeautyBox skrev: Bv er ikke farlige uansett, det er ikke som at de kommer brasende inn i folks hjem og tar fra folk ungene uten grunn. Bv kan helt sikkert gjøre feil de også, men det er ikke slik som veldig mange tror. Bv er i første rekke en rådgivningstjeneste. (Nei, jeg jobber ikke i barnevernet men har nær kjennskap til hva de driver med.) Nei, jeg vet jo egentlig det. De banker ikke på sånn helt sånn uten videre og tar ungene. Men veldig mange (til og med enkelte fagfolk) påstår at det er altfor lett å miste barna i Norge. Og så når jeg vet at jeg har angst så har jeg angst for bv også. I tilfelle jeg blir meldt en gang og at denne angst diagnosen skal bli brukt mot meg. Men igjen, det er en tanke jeg får oppi hodet mitt. Pga alle bv haterne som påstår så mye rart. Ikke rart med angst folk blir påvirket. Må snart slutte å lese på Internett. Følger ikke noe godt med ut av det. Anonymkode: 07106...1cf
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 Dette er ikke noe å bekymre seg for. Han kommer ikke til å melde deg til barnevernet. Og om han så gjorde? Så lenge du fungerer noenlunde så er ikke det noe problem. Og du er jo allerede i behandling. Tror du ikke den behandleren ville meldt deg om det var fare for barna dine? Det har han/hun/de ikke gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #15 Skrevet 11. oktober 2019 Brutalt ærlig.. han driter i det. Jobben hans er å svare på spørsmålet. Utover det, driter han i deg og det. Anonymkode: 34961...724 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #16 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Dette er ikke noe å bekymre seg for. Han kommer ikke til å melde deg til barnevernet. Og om han så gjorde? Så lenge du fungerer noenlunde så er ikke det noe problem. Og du er jo allerede i behandling. Tror du ikke den behandleren ville meldt deg om det var fare for barna dine? Det har han/hun/de ikke gjort. Nei, jeg var ganske åpen om angsten min både med psykologen og fastlegen, samt helsesøster. Det begynte da jeg gikk gravid for en del år tilbake. På sykehuset har de også fått beskjed om angsten min og jeg har for en samtale før fødselen osv. Ingen har sagt noe på det. Anonymkode: 07106...1cf
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #17 Skrevet 11. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg var ganske åpen om angsten min både med psykologen og fastlegen, samt helsesøster. Det begynte da jeg gikk gravid for en del år tilbake. På sykehuset har de også fått beskjed om angsten min og jeg har for en samtale før fødselen osv. Ingen har sagt noe på det. Anonymkode: 07106...1cf Nettopp! ❤
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #18 Skrevet 11. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Brutalt ærlig.. han driter i det. Jobben hans er å svare på spørsmålet. Utover det, driter han i deg og det. Anonymkode: 34961...724 Takk 😅 Anonymkode: 07106...1cf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #19 Skrevet 11. oktober 2019 8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Dette er ikke noe å bekymre seg for. Han kommer ikke til å melde deg til barnevernet. Og om han så gjorde? Så lenge du fungerer noenlunde så er ikke det noe problem. Og du er jo allerede i behandling. Tror du ikke den behandleren ville meldt deg om det var fare for barna dine? Det har han/hun/de ikke gjort. Om han så gjorde? Man vil jo helst ikke få en bekymringsmelding på seg uansett om man er helt perfekt, noe ingen foreldre er. «Barnevernet tar for mange barn fra foreldre» har brent seg fast i tankene mine om de. Jeg er ikke direkte redd for de, men er bekymret for makten de har. Og dersom jeg er ikke god nok i deres øyner så vil det være nok til å miste barnet mitt. Anonymkode: 07106...1cf
BeautyBox Skrevet 11. oktober 2019 #20 Skrevet 11. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg vet jo egentlig det. De banker ikke på sånn helt sånn uten videre og tar ungene. Men veldig mange (til og med enkelte fagfolk) påstår at det er altfor lett å miste barna i Norge. Og så når jeg vet at jeg har angst så har jeg angst for bv også. I tilfelle jeg blir meldt en gang og at denne angst diagnosen skal bli brukt mot meg. Men igjen, det er en tanke jeg får oppi hodet mitt. Pga alle bv haterne som påstår så mye rart. Ikke rart med angst folk blir påvirket. Må snart slutte å lese på Internett. Følger ikke noe godt med ut av det. Anonymkode: 07106...1cf Du mister ikke barna uten at det er god grunn til det. Det vanskelige spørsmålet er alltid om barnet har det best sammen med sin opprinnelige familie eller om det har det bedre i fosterhjem, totalsituasjonen tatt i betraktning. Det er meget usannsynlig at det vil skje deg at du blir fratatt barna dine bare på grunn av at du har angst. Angst er ikke ensbetydende med at det skjer noen omsorgssvikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå