Gå til innhold

Langs Akerselva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Oslo imorgen, og gå langs Akerselva fra Nydalen og til Grünerløkka.

Finnes det en merket vei å gå? Jeg tenker jo at man kan krysse diverse bruer nedover og gå litt på begge sider.

Jeg har merket meg Hønse-Lovisas hus og har tenkt meg innom der. Andre steder å anbefale?

Tar med litt mat, drikke og loff til endene. :)

Anonymkode: a8726...8c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket vei?? Du går deg liksom ikke vill der... Bare følg folkestrømmen. Det er flere steder å stoppe for en kaffe eller noe slikt, men husker ikke akkurat navnene. Bortsett fra vulkan/mathallen og brenneriveien/blå og et par andre steder der. 

• Liker 3
Skrevet

Det er bare å følge gangveien som går langs elva.

Anonymkode: f9182...6da

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å følge gangveien som går langs elva.

Anonymkode: f9182...6da

Takk for det! :)Jeg har aldri gått der, så visste ikke at det er en gangvei å følge. Jeg har lastet ned turguiden der for å få med meg mest mulig, men der var det ikke merket opp noen vei.

• Liker 1
Skrevet

Unn deg en kakao på Fomoto, mellom Vøyenbrua og Hønse-Lovisa. 

• Liker 1
Skrevet

Tips, 

Kommer det en mørk mann og tilbyr deg ganja så takk nei. 

Flott tur, har gått den helt sikkert 250 ganger. 

Og for å referere til Oslar Braaten, 'Kjør sa obersten' 

Anonymkode: e82de...5f0

• Liker 2
Skrevet

Kjempefin gåtur! Veldig ålreit å stikke innom Vulkan. Mat gjerne gakkene med erter, mais og havregryn - det er god og næringsrik mat for dem. :) 

Jeg elsker den ruta og det er så nydelig vakkert nå. Kos deg! 

• Liker 1
Skrevet

Vurder å begynne helt oppe på Kjelsås. Da får du en enda finere tur! 

Og ta en stopp på Raades hagekafe på Sagene. Veldig koselig 😊

• Liker 1
Skrevet

Ville også startet på toppen ved kjelsås, bruker ca 1.5time ned. Fint å avslutte med lunsj et sted på løkka/grønland eller mathallen.

Anonymkode: 988af...3a0

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen!

Turen var superfin, med nydelig vær og masse å se! Neste gang starter vi fra Kjelsås så vi får med hele.

Veldig kjekt med turguiden, selv om vi måtte lete litt for å finne alt. Noen ganger gikk vi litt feil, spesielt på Bjølsen, men fant tilbake til turstien. 

Vi var innom Hønse-Lovisas hus og kjøpte kaffe og nydelige vafler. Oppi der var vi også innom Arbeidermuseet og Månefisken. På sistnevnte sted hadde Lisa Aisato salgsutstilling og bok-signering. Hun er forfatter og en fantastisk illustratør! Vi var også innom loppemarkedet til Sagene Skoles Musikkorps som var nå i helga.

Videre nedover passerte vi bl.a. Studentsiloen og Mathallen, gikk også en tur bortom Telthusbakken ved Gamle Aker kirke før vi gikk mot Blå. Derfra gikk vi vekk fra elva og inn i Markveien, videre til sentrum. Mulig vi går helt til Bjørvika en annen gang.

Turen anbefales!! 👍😀

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...