Gå til innhold

Veldig forskjellig fra familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi, barna og jeg, er på besøk hos slekta på min side. Vi har ikke god kontakt, siden vi er svært forskjellig. Her ser de på TV døgnet rundt. Og enda verre; ungene ser på TV hele tiden. Noe som påvirker barna mine. De spiser søplemat foran TV'en og det er ikke struktur eller rutiner på noe som helst. Blir gal av besøke de, men det er jo slekt, da. Og barna mine har godt av å kjenne fetterne og kusinene sine. Jeg ser vel ikke etter svar, men trengte bare en utblåsning. Andre her som egentlig ikke liker familien sin?

Anonymkode: 109a6...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har tre valg: la være å besøke dem (eller redusere tiden), bare la barna ha ferie (la dem se på TV og spise godteri), eller si ifra. 

Jeg anbefaler en kombinasjon av første og andre. Altså redusere tiden og la barna holde på.

Jeg liker familien min, men orker ikke å være der i mange dager i strekk. Går meg på nervene i lengden, av forskjellige grunner. Men det gjør ikke noe at barna opplever at det er forskjell på ferie og andre dager. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er mor til to slike "slabbedasker" I realiteten har jeg hatt 3 barn, min mann og mine to tenåringsssønner. Min mann er og forblir slik du beskriver og barna har tatt etter han. Jeg trodde min mann  ville bli voksen da han fikk barn men det var da jeg så hvordan han faktisk var og er. At jeg ter meg totalt annerledes  betyr ingenting for barna ,å lirke å lokke å rose å rase,jeg har forsøkt alt men pappen er og blir barnas forbilde. Meg har de langt oppi halsen selv om jeg ikke bare har formant. Jeg tror sønner ser opp til sine fedre. Nå begynner faren å få livsstilssykdommer og jeg bruker den taktikken  at jeg sier til ungdommene at de får ta ansvar og konsekvenser for egne valg. Når alt er prøvd får hver og en ta ansvar for seg selv.

Det verste er det at utad er det alltid moren som får skylden for barnas adferd og hvordan det går med dem. Jeg valgte kanskje feil mann å få barn med men jeg var usikker og det kom også av noe.Men mannen har andre gode egenskaper som mange andre menn mangler,såpass har jeg da sett. Utover det å ta noen katastrofale gale valg synes jeg faktisk jeg har vært en god mor. Jeg har gjort mitt beste og mer til,

Anonymkode: 08538...e4f

• Liker 3
Skrevet

Jeg og min søster har total forskjellige oppdragelser på barna våre. Men vi møtes ca annenhver mnd. Jeg synes hennes barn er bråkete og lite hensynsfull. Altså de er barn, men det er lov å avbryte de voksne hele tiden, meg meg meg. Mens mitt barn må vente til jeg hvertfall har snakket ferdig settningen før hun får "mase" på meg. 

Søster synes sikkert jeg er streng og at min barn har andre ufordrageligheter 😜 men vi vil at barna skal Møte og bli kjent med slekta. Vi får det til å virke. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mor til to slike "slabbedasker" I realiteten har jeg hatt 3 barn, min mann og mine to tenåringsssønner. Min mann er og forblir slik du beskriver og barna har tatt etter han. Jeg trodde min mann  ville bli voksen da han fikk barn men det var da jeg så hvordan han faktisk var og er. At jeg ter meg totalt annerledes  betyr ingenting for barna ,å lirke å lokke å rose å rase,jeg har forsøkt alt men pappen er og blir barnas forbilde. Meg har de langt oppi halsen selv om jeg ikke bare har formant. Jeg tror sønner ser opp til sine fedre. Nå begynner faren å få livsstilssykdommer og jeg bruker den taktikken  at jeg sier til ungdommene at de får ta ansvar og konsekvenser for egne valg. Når alt er prøvd får hver og en ta ansvar for seg selv.

Det verste er det at utad er det alltid moren som får skylden for barnas adferd og hvordan det går med dem. Jeg valgte kanskje feil mann å få barn med men jeg var usikker og det kom også av noe.Men mannen har andre gode egenskaper som mange andre menn mangler,såpass har jeg da sett. Utover det å ta noen katastrofale gale valg synes jeg faktisk jeg har vært en god mor. Jeg har gjort mitt beste og mer til,

Anonymkode: 08538...e4f

Uff. Føler med deg. Er mange av oss som har endt med et ekstra barn (mannen)... Men, du høres ut som du har gjort ditt beste!

Skrevet
22 minutter siden, kaleidoskop said:

Jeg og min søster har total forskjellige oppdragelser på barna våre. Men vi møtes ca annenhver mnd. Jeg synes hennes barn er bråkete og lite hensynsfull. Altså de er barn, men det er lov å avbryte de voksne hele tiden, meg meg meg. Mens mitt barn må vente til jeg hvertfall har snakket ferdig settningen før hun får "mase" på meg. 

Søster synes sikkert jeg er streng og at min barn har andre ufordrageligheter 😜 men vi vil at barna skal Møte og bli kjent med slekta. Vi får det til å virke. 

Så bra at dere får det til å funke. Her sees vi 2-3 ganger i året og det er fullstendig krasj hver gang😫

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra at dere får det til å funke. Her sees vi 2-3 ganger i året og det er fullstendig krasj hver gang😫

Kjedelig. Men når det er så få gang er det kanskje en kamel som er værdt å svelge? Det jeg prøver å tenke er at de sikkert "ser" ting med min familie som de hater og som jeg ikke bryr meg om. 

Skrevet
3 hours ago, kaleidoskop said:

Kjedelig. Men når det er så få gang er det kanskje en kamel som er værdt å svelge? Det jeg prøver å tenke er at de sikkert "ser" ting med min familie som de hater og som jeg ikke bryr meg om. 

Klart de ser masse de ikke liker. Vi er jo så forskjellig! Vi har helt forskjellig mening om hva som er et bra liv, en god oppdragelse og det meste egentlig...

Skrevet (endret)

Jeg tenker at de ikke skade av TV og søppelmat de dagene det gjelder. Noen dagers ferie fra hverdagsrutiner tar ingen skade av. Det er nå en gang slik at ikke alle har likt syn på oppdragelse og hva som er viktig. Du gjør sikkert ting som de er fullstendig uenig i, tross alt er ingen perfekte, og det er greit å huske på at din måte ikke er den eneste rette. :) Du vet jo heller ikke hvordan de lever når dere ikke er der, kanskje de skeier fullstendig ut bare pga dere (vi lever definitivt mer usunt og lar ting flyte mer når vi har besøk, uten at det reflekterer hverdagen vår).

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...