AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Vi er mye sammen, og har vært sammen i noen år. Det ene barnet har null respekt for meg, ber meg holde kjeft, forteller jeg ikke bestemmer en dritt (om jeg ber barnet slutte rope/skrike/herje, slåss med søsken). Må innimellom fysisk separere de to søskene om faren ikke er tilstede i rommet akkurat da. De lugger hverandre, sparker, later som de brekker armen på hverandre eller skal slå stolen i hodet på den andre. Barn nr 2 har en ADHD diagnose, men tar faktisk til seg beskjeder om jeg prater til han. Barneskolealder på begge to. Jeg er bare snill og grei med ungene, men dette er fryktelig tungt. Anonymkode: 788ed...eb0
regine Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Ikke flytt sammen med han/dem, det vil bare gjøre livet ditt tungt og vanskelig. Søk opp diverse tråder her inne hvor stemødre klager over alt ansvar de har fått, manglende grensesetting fra far, etc og du vil skjønne hvorfor det er like greit at dere er kjærester som ikke bor sammen. 17
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Barn og ungdommer er drittsekker! Det er vanskelig å tåle dem hvis man ikke har lagd dem. Mye bedre at du avslutter det nå enn å lage en usikker periode i barna sine liv + vonde minner fra forholdet hos dere voksne. Anonymkode: c3509...64c 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 Nei, nei, nei. Dette kommer ikke til å gå bra på nåværende tidspunkt ihvertfall. Og så må du tenke over om du i det hele tatt skal fortsette forholdet. Om du ønsker deg barn selv så bør du gå videre. Om du ikke gjør, eller ikke har behov for å bo sammen eller sees så ofte så kan du jo fortsette forholdet men i forskjellige boliger. Han må jo kunne klare å ha en viss styring på barna, slik at de oppfører seg noe bedre. Om ikke så ville jeg ihvertfall ikke vært noe særlig sammen med ham når han har barna. 1
Gjest O.G. Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 Ikke flytt sammen og ikke ha for mye med ungene å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 Når relasjonen med ungene er så dårlig hadde jeg ikke valgt å flytte sammen med dem. Anonymkode: e59a3...daa 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 Hadde ikke orka å være kjæreste en gang med det kaoset der , laaangt mindre flytta inn i det. Anonymkode: 761d2...ce7 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 Hvor mye har han barna? Jeg hadde ikke flyttet inn til han, da barna nå ikke har noe respekt for deg. Anonymkode: a499d...820
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye har han barna? Jeg hadde ikke flyttet inn til han, da barna nå ikke har noe respekt for deg. Anonymkode: a499d...820 Hele tiden, omtrent... Og han gidder sjelden fikse overnatting for barna slik at vi kan finne på noe uten barn rundt oss. Har bare blitt vant til det, på en måte. Barna kan være snille og greie ene øyeblikket men snu på flisa det neste. Men spesielt det yngste barnet føler jeg overhodet ikke har respekt for meg. Jeg forholder meg helt rolig selvom barnet ber meg holde kjeft etc, men synes det er respektløs atferd av en på 7 år. Far påstår barna liker meg, jeg vet ikke. Anonymkode: 788ed...eb0
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele tiden, omtrent... Og han gidder sjelden fikse overnatting for barna slik at vi kan finne på noe uten barn rundt oss. Har bare blitt vant til det, på en måte. Barna kan være snille og greie ene øyeblikket men snu på flisa det neste. Men spesielt det yngste barnet føler jeg overhodet ikke har respekt for meg. Jeg forholder meg helt rolig selvom barnet ber meg holde kjeft etc, men synes det er respektløs atferd av en på 7 år. Far påstår barna liker meg, jeg vet ikke. Anonymkode: 788ed...eb0 Uff... dette hadde jeg ikke giddet. Beklager. Det kommer til å gå til helvete. 5
Loff77 Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 Si dere kan bli samboere når pappa har lært barna å oppføre seg som folk. ADHD eller ikke, sånn snakker/oppfører man seg ikke! 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #12 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Uff... dette hadde jeg ikke giddet. Beklager. Det kommer til å gå til helvete. Jeg er veldig glad i deres far, men kanskje det er bedre å kun møtes på kveldene etter barna er i seng og deretter dra hjem til meg selv? Anonymkode: 788ed...eb0
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #13 Skrevet 11. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i deres far, men kanskje det er bedre å kun møtes på kveldene etter barna er i seng og deretter dra hjem til meg selv? Anonymkode: 788ed...eb0 Ja. Men er det slik at du selv ønsker deg samboerskap og evt barn? I såfall, bør du gå videre. Selv om det er vondt, og du er glad i ham. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg tenker, Ts, at han her duger som type. Altså som kjæreste/en du ligger med. Og så duger han til det dere har nå - å bo hver for dere og la han ta (fullstendig manglende) kontroll på ungene sine. For, la oss være ærlige: nå har du sett at han er en regelrett elendig far. Å få unger med han ville være så uansvarlig og dårlig gjort ovenfor ungene at det er helt utenkelig. Så velger du han, velger du bort barn. Eventuelt du velger barn med han og velger bort barnas beste. Noe enkelte kvinner gjør, men som definitivt ikke er greit. Uansett: hvordan forbedrer det, Ts, ditt liv, å flytte sammen med en mann som har barn (med store og udekkede behov) fra før men som du ikke kan få barn med? Anonymkode: 3f515...a86 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #15 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, Loff77 skrev: Si dere kan bli samboere når pappa har lært barna å oppføre seg som folk. ADHD eller ikke, sånn snakker/oppfører man seg ikke! Barnet med ADHD prater ikke slik til meg, mens det andre barnet gjør det. Er det normalt at små barn på 7 år prater slik til folk? Jeg fikser ikke at barna lekeslåss inne, hyler og skriker. Er faren ute av rommet må jo jeg som voksen ta litt styring? Slåssing ender i 99 prosent av tilfellene opp i at den ene av de griner. Anonymkode: 788ed...eb0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #16 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja. Men er det slik at du selv ønsker deg samboerskap og evt barn? I såfall, bør du gå videre. Selv om det er vondt, og du er glad i ham. Samboerskap ja, felles barn nei. Anonymkode: 788ed...eb0
Loff77 Skrevet 11. oktober 2019 #17 Skrevet 11. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnet med ADHD prater ikke slik til meg, mens det andre barnet gjør det. Er det normalt at små barn på 7 år prater slik til folk? Jeg fikser ikke at barna lekeslåss inne, hyler og skriker. Er faren ute av rommet må jo jeg som voksen ta litt styring? Slåssing ender i 99 prosent av tilfellene opp i at den ene av de griner. Anonymkode: 788ed...eb0 Ja det er normalt i familier hvor det mangler oppdragelse og grensesetting. Unormalt i andre familier 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #18 Skrevet 11. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samboerskap ja, felles barn nei. Anonymkode: 788ed...eb0 Ok, da kan du evt beholde særboerskapet og være sammen med ham, mens han får litt kontroll på ungene.
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #19 Skrevet 11. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet med ADHD prater ikke slik til meg, mens det andre barnet gjør det. Er det normalt at små barn på 7 år prater slik til folk? Jeg fikser ikke at barna lekeslåss inne, hyler og skriker. Er faren ute av rommet må jo jeg som voksen ta litt styring? Slåssing ender i 99 prosent av tilfellene opp i at den ene av de griner. Anonymkode: 788ed...eb0 Litt småkrangling/slåssing mellom søsken er normalt. Men dette virker som mye mer enn det. Og stygg prat til deg er ikke normalt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #20 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Litt småkrangling/slåssing mellom søsken er normalt. Men dette virker som mye mer enn det. Og stygg prat til deg er ikke normalt. Jeg forstår det, at søsken krangler. Men at unger blir så voldsomme? Det de gjør er vold. Innimellom tar de kvelertak på hverandre også. Jeg er bombesikker på at om ingen voksne separere de kan de en dag skade hverandre grovt! Ikke umulig at barn nr 1 også har en diagnose, men hva vet vel jeg.. Anonymkode: 788ed...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå