AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg er sikkert hysterisk, og er bare 3 mnd på vei. I morges våknet jeg av at sønnen på 3 år sparket meg i magen (vet et uhell). Jeg kjente det godt, men det var jo ikke smertefullt på den måten. Er noen skade skjedd tror dere? Fosteret ligger vel dypt beskyttet enda? Anonymkode: 52364...655
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Hvis jeg ikke husker feil, ligger livmor fortsatt «nedi» bekkenet (men er på vei opp). Kan du kjenne den når du ligger på ryggen? Uansett er dette ufarlig for baby selv om det er stressende for mor 💕 Anonymkode: 1c92c...0e3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Det går helt fint og har skjedd med meg også. Men jeg syns det var best å avvenne samsoving med vår treåring i den perioden, fordi jeg ble så stresset av å potensielt bli sparket i magen hver natt, spesielt etterhvert som magen ble større. Anonymkode: 9547c...d7e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 Vet at det er en ekkel opplevelse, men ingen skade skjedd Baby er enda bitteliten og godt beskyttet. Anonymkode: 607a0...d63 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 Tusen takk for beroligende svar ❤️ Vi samsover ikke hele natten, kun siste delen (sånn fra tidlig morgen en gang) og et par timer Ts Anonymkode: 52364...655
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 Det går helt fint Veldig harde slag og spark mot magen, f.eks. ved fall, kan være farlig senere i svangerskapet. Her har storesøster på 1,5 tatt løpefart og hoppet på magen min (jeg skal passe på så det ikke akkurat det skjer igjen) og den får stadig vegg diverse bump fra henne eller fra at jeg går rett inn i ting fordi jeg glemmer at den stikker ut. Jeg tok det opp med jordmor som sa at vanlig ivrige små storesøsken ikke klarer å gjøre noe skade. Og som både du og andre nevner, fosteret er godt beskyttet i begynnelsen. Det er beskyttet senere også, men da skal man altså være litt mer forsiktig. Anonymkode: ab978...3a6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for beroligende svar ❤️ Vi samsover ikke hele natten, kun siste delen (sånn fra tidlig morgen en gang) og et par timer Ts Anonymkode: 52364...655 Du kan sove med en stor pute mellom magen og storesøskenet, så skal det litt til at det blir spark Anonymkode: 9547c...d7e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 Det går nok helt bra, babyen er beskyttet så «tidlig» i svangerskapet. Men er du usikker så ta kontakt med sykehuset. jeg var 8 mnd gravid og ble stanget av en hjort, jeg hadde store blåmerker på overkroppen, men det gikk heldigvis overraskende bra. Fikk da beskjed om at slag/fall mot magen alltid skal undersøkes. Og man skal ikke nøle med å ta kontakt. Men det går som oftest bra! Anonymkode: 3321d...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå