AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Hvilke bomkjøp gjorde du da barnet ditt skulle starte i barnehagen for første gang? Anonymkode: 126fa...d44 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Kjøpte fine bukser å gensere. Han løper kun rundt i ullundertøy... Kjøpte fine skinntøffler, de blir heller ikke brukt. Anonymkode: 9424d...177
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Min eldste datter begynte i barnehagen sent i august, masse sol og sommervær. Så kom det et par dager med regn, og jeg fikk spørsmål om jeg ikke burde ha regntøy. Jeg durte inn på nærmeste kjøpesenter (Byporten i Oslo) og lette etter regntøy til ettåringer, og det eneste jeg fant var et hich-tech, pustende regntøy til 1000 kroner. Siden jeg var desperat, kjøpte jeg det, men det er det teiteste kjøpet jeg har gjort i mitt liv. Småbarn skal ha gummi. Solid, tøff gummi. Ikke pustende regntøy som blir vått så fort ettåringen setter seg i nærmeste søledam... Anonymkode: 15f94...dfb 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 Ikke så mye, manskje for mye bomullsklær, de fikk en kort sesong da høst og kulde var rett rundt hjørnet Anonymkode: e9c50...428 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 For mye bomullsklær, og sandaler til innebruk. Hun går bare rundt i sokker, også har hun noen litt tykkere sokker med skinnsåle som er mye bedre å bruke enn sandalene. Ellers har vi arvet og kjøpt mye brukt, så barnehagestart ble ikke så dyrt. Anonymkode: fcb0f...1c7 1
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 Ikke bomkjøp akkurat, men vi har mer ull enn vi trenger, og vi har ikke mye ull akkurat... Jeg skjønner aldri når denne ulla skal brukes. 😂
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 Okey, tror vi «slår» alle her, da boligkjøp viset seg å være bomkjøp, vi måtte flytte og derfor måtte bytte barnehagen knapt ett år etter. 😞 Anonymkode: 5eb1d...f26
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 59 minutter siden, Albbas skrev: Ikke bomkjøp akkurat, men vi har mer ull enn vi trenger, og vi har ikke mye ull akkurat... Jeg skjønner aldri når denne ulla skal brukes. 😂 Ullen kan brukes hele året den!😊 Anonymkode: 02fc3...ef8 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Min eldste datter begynte i barnehagen sent i august, masse sol og sommervær. Så kom det et par dager med regn, og jeg fikk spørsmål om jeg ikke burde ha regntøy. Jeg durte inn på nærmeste kjøpesenter (Byporten i Oslo) og lette etter regntøy til ettåringer, og det eneste jeg fant var et hich-tech, pustende regntøy til 1000 kroner. Siden jeg var desperat, kjøpte jeg det, men det er det teiteste kjøpet jeg har gjort i mitt liv. Småbarn skal ha gummi. Solid, tøff gummi. Ikke pustende regntøy som blir vått så fort ettåringen setter seg i nærmeste søledam... Anonymkode: 15f94...dfb Haha så sant, jeg sykler til og fra jobben og har kjøpt «gummi» regntøy til meg selv nå, sånn som barna har. Man blir jo like våt i pustende dyr regntøy som i goretex, så hva er poenga liksom. 😤 av små ting, jeg har kjøpt en del drikkeflasker og matbokser som enten knakk etter få ukers bruk, eller viset seg umulig for barnet å åpne selv. Eller for store og tunge for sekken. Pff... Anonymkode: 5eb1d...f26
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ullen kan brukes hele året den!😊 Anonymkode: 02fc3...ef8 Ja men vi er svært sjelden i situasjoner der vi trenger ull. 🤷♀️ Selv om vi KAN bruke den trenger vi den jo ikke, så da blir det lite brukt. Jeg syns det er mer praktisk med klær som tåler røff vask. Bruker jo så klart noe ull, men ikke mye. Ullgenser er vel det som brukes mest, under parkdressen. Til og med ullsokkene er ubrukte i barnehagen...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #12 Skrevet 11. oktober 2019 Fine prinsessematboks (de får mat der), hun har fått en sekk av oss, en sekk av tante og en sekk av besteforeldre. Trenger de egentlig ikke, for det er oppbevaringskasse der..😂 Anonymkode: 2e76c...729
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #13 Skrevet 11. oktober 2019 Skinntøfler som ble brukt en gang ute, de går barbeint eller i antisklisokker inne, betalte 400 kr og nå er de for små😬 Ellers så har det ikke vært bomkjøp, kjøpte brukt regntøy i 80/86 som er enormt i størrelsen så passer nok om et års tid++, måtte kjøpe nytt regntøy på dagen, men de hadde heldigvis et sett på tilbud til 200 så gjorde ingenting. Anonymkode: 3a4b4...9bc
Minlillelykke Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 4 timer siden, Albbas skrev: Ikke bomkjøp akkurat, men vi har mer ull enn vi trenger, og vi har ikke mye ull akkurat... Jeg skjønner aldri når denne ulla skal brukes. 😂 Vi bruker ull nå. Inne flyr begge to i ullbody/genser og stilongs/strømpebukse. Ull er deilig for de små kroppene😍 Når vi går ut tar vi på enten en bukse eller ulldress utenpå 1
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2019 #15 Skrevet 11. oktober 2019 19 minutter siden, Minlillelykke said: Vi bruker ull nå. Inne flyr begge to i ullbody/genser og stilongs/strømpebukse. Ull er deilig for de små kroppene😍 Når vi går ut tar vi på enten en bukse eller ulldress utenpå Jeg er finnmarking og godt vant med ull, er nok derfor jeg ikke ser helt vitsen her på vestlandet hvor det er varmegrader året rundt. Min eldste vil ikke ha ull innerst lenger, fordi det ikke har kule motiver. Og han fryser jo aldri så... 🤷♀️ Men alle sa at ull var sååå viktig og bra til de små, selv her vi bor. Så jeg hørte jo på dem til å begynne med.
addict Skrevet 11. oktober 2019 #16 Skrevet 11. oktober 2019 5 timer siden, Albbas skrev: Ikke bomkjøp akkurat, men vi har mer ull enn vi trenger, og vi har ikke mye ull akkurat... Jeg skjønner aldri når denne ulla skal brukes. 😂 Absolutt hver dag hele tiden 🤷🏼♀️
CMHuser Skrevet 11. oktober 2019 #17 Skrevet 11. oktober 2019 (endret) Admin kan fjerne denne, misforsto teksten 😅 Endret 11. oktober 2019 av CMHuser
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2019 #18 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, addict said: Absolutt hver dag hele tiden 🤷🏼♀️ Det har hvertfall ikke min familie bruk for.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #19 Skrevet 11. oktober 2019 26 minutter siden, Minlillelykke skrev: Vi bruker ull nå. Inne flyr begge to i ullbody/genser og stilongs/strømpebukse. Ull er deilig for de små kroppene😍 Når vi går ut tar vi på enten en bukse eller ulldress utenpå Begge mine er alt for varme av seg for ull inne, de renner vekk selv i den tynneste ulla og ull/silkeblanding. Jeg var nøktern med innkjøp av ull til minste etter erfaring med eldste, og hun også koker. Her drøyer vi med ull til det virkelig er kaldt. Anonymkode: 2cd94...746
Gjest Albbas Skrevet 11. oktober 2019 #20 Skrevet 11. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Begge mine er alt for varme av seg for ull inne, de renner vekk selv i den tynneste ulla og ull/silkeblanding. Jeg var nøktern med innkjøp av ull til minste etter erfaring med eldste, og hun også koker. Her drøyer vi med ull til det virkelig er kaldt. Anonymkode: 2cd94...746 Samme erfaring her. Jeg har masse ull til meg selv fra oppveksten, men holder på å krepere av varme hvis jeg bruker det inne. Og skal vi ut holder det som regel å ta på seg jakka/dressen, kanskje en ullgenser hvis det er for varmt for vinterdress og for kaldt for parkdress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå