AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Har sett litt rundt på nettet etter måter å tjene litt ekstra penger på fritiden. Har allerede en jobb fra før, men kunne tenkt meg litt ekstra å rutte med. Kom over flere som har jobbet som sex-chatter og tjent greie penger på det. Har nå søkt på en slik jobb og fått tilbud, men har begynt å lure på hvor lovlig det egentlig er? Hva kan isåfall bli straffen for å ha en slik jobb? Anonymkode: cbc6c...758
Påkrevd Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Nei, så lenge det er et firma som holder seg innenfor loven, så er det jo helt greit. Ingen kan straffes for å prate/chatte med folk om sex. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 100% lovlig og det er en ærlig jobb i forhold til de som driver med spåtelefoner eller selger frelse vi telefontjenester. Anonymkode: 6c858...d8a 4
latuda Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett litt rundt på nettet etter måter å tjene litt ekstra penger på fritiden. Har allerede en jobb fra før, men kunne tenkt meg litt ekstra å rutte med. Kom over flere som har jobbet som sex-chatter og tjent greie penger på det. Har nå søkt på en slik jobb og fått tilbud, men har begynt å lure på hvor lovlig det egentlig er? Hva kan isåfall bli straffen for å ha en slik jobb? Anonymkode: cbc6c...758 Hva er "greie penger"? Bare litt nysgjerrig 😊
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 Just now, latuda said: Hva er "greie penger"? Bare litt nysgjerrig 😊 Rundt 3000 i uken 😊 dersom man kun gjør det for å tjene litt ekstra. Har lest om flere som tjente opp mot 50.000 i måneden på slik arbeid, men ikke helt det jeg ser for meg. Anonymkode: cbc6c...758
latuda Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 Åh herlighet! Jøss, sånn jobb vil jeg også ha på si 🤐
latuda Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rundt 3000 i uken 😊 dersom man kun gjør det for å tjene litt ekstra. Har lest om flere som tjente opp mot 50.000 i måneden på slik arbeid, men ikke helt det jeg ser for meg. Anonymkode: cbc6c...758 Åh herlighet! Sånn jobb vil jeg også ha på si 🤐
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 Just now, latuda said: Åh herlighet! Jøss, sånn jobb vil jeg også ha på si 🤐 😂 Jeg ønsker jo å kunne gjøre dette relativt lovlig, men om jeg skatter av "arbeidet", vil en fremtidig arbeidsgiver kunne spore opp denne jobben? hm Anonymkode: cbc6c...758
latuda Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 😂 Jeg ønsker jo å kunne gjøre dette relativt lovlig, men om jeg skatter av "arbeidet", vil en fremtidig arbeidsgiver kunne spore opp denne jobben? hm Anonymkode: cbc6c...758 Hmm, skjønner den. Det kan jeg ikke svare på dessverre. Håper du får svar på det!
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #10 Skrevet 10. oktober 2019 Er det chatting gjennom en nett-side, ikke prat på telefon? Jeg vet at en del chatte-sider lurer brukerne, ved at de ansatte jentene (eller gutter med jente-profiler) framstår som ekte profiler på en chatte/date-side (og gjerne sitter bak flere profiler hver). Så koster det penger for hver melding brukeren sender, og de ansatte flørter og fisker etter meldinger for å få brukeren til å sende flest mulig... Vet ikke om det er ulovlig, men litt på kanten er det nok. Anonymkode: 52de9...d83 2
kahaki Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 Sånn FYI, du får utbetalt cirka 1 euro per melding (litt avhengig av hvem du jobber for). Inntekten avhenger av hvor mange som faktisk benytter seg av tjenesten i andre enden. Noen ganger er det mye å gjøre, andre ganger kan du sitte pålogget i timevis og ikke tjene noen ting.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #12 Skrevet 11. oktober 2019 11 minutter siden, kahaki said: Sånn FYI, du får utbetalt cirka 1 euro per melding (litt avhengig av hvem du jobber for). Inntekten avhenger av hvor mange som faktisk benytter seg av tjenesten i andre enden. Noen ganger er det mye å gjøre, andre ganger kan du sitte pålogget i timevis og ikke tjene noen ting. Kunne du ha fortalt hvilke operatører som betaler såpass høyt per melding? Den mest kjente for norske arbeidere er Norwegians Work From Home og der betaler de 0,12-0,14 euro per melding. Det siste du nevner er helt korrekt, jeg har brukt timesvis på dataen i håp om å få inn nok meldinger, men endt opp med kanskje 50 stk... Lite kø av kunder å chatte med og mange arbeidere. Anonymkode: 8c379...07b 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #13 Skrevet 11. oktober 2019 Altså... dette er kun chatting, ikke prat? Er det snakk om å lure kunder til å tro at de snakker med ekte damer som er interessert eller er det helt åpen chat hvor kunden ikke blir lurt? Anonymkode: 253fe...63b
solmåneogstjerner Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 Jeg ønsker jo å kunne gjøre dette relativt lovlig, men om jeg skatter av "arbeidet", vil en fremtidig arbeidsgiver kunne spore opp denne jobben? hm Anonymkode: cbc6c...758 Helt lovlig om du betaler skatt. En fremtidig arbeidsgiver finner ikke ut av det, annet enn om du har annonser eller bilder ute på nett, eller legger ut telefonnummeret ditt (Ikke gjør noen av delene!) 1
kahaki Skrevet 11. oktober 2019 #15 Skrevet 11. oktober 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du ha fortalt hvilke operatører som betaler såpass høyt per melding? Den mest kjente for norske arbeidere er Norwegians Work From Home og der betaler de 0,12-0,14 euro per melding. Det siste du nevner er helt korrekt, jeg har brukt timesvis på dataen i håp om å få inn nok meldinger, men endt opp med kanskje 50 stk... Lite kø av kunder å chatte med og mange arbeidere. Anonymkode: 8c379...07b Det er ikke operatøren du nevner nei.
Sirah Skrevet 11. oktober 2019 #16 Skrevet 11. oktober 2019 Ulovlig er det vel neppe, men det er vel rimelig på kanten. Har fulgt litt med i den andre tråden om emnet av rein nysgjerrighet og man lurer jo folk til å tro at de snakker med en "ekte person". Så lenge man betaler skatt og gjør de tingene så er man vel innafor loven. Tviler på at de har registrert firmanavnet sitt med "Olsens Sex-chat tjeneste" så en fremtidig arbeidsgiver vil vel sånn sett ikke kunne finne ut av det med mindre de har vært borte i firmaet selv og derfor vet hva det heter. Når det er sagt så er det jo en rimelig shady bransje og kanskje ikke helt noe jeg ville risikert å blandet meg inn i.... 1
WCKD Skrevet 11. oktober 2019 #17 Skrevet 11. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 Jeg ønsker jo å kunne gjøre dette relativt lovlig, men om jeg skatter av "arbeidet", vil en fremtidig arbeidsgiver kunne spore opp denne jobben? hm Anonymkode: cbc6c...758 Hvordan i all verden tror du en fremtidig arbeidsgiver har innsikt i hva du har betalt av skatt....?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #18 Skrevet 11. oktober 2019 Hvis dette dreier seg om å lure og svindle folk som er ute etter litt kjærlighet så er det ikke noe mer høyverdig enn å være Nigeriasvindler. Egentlig nesten verre. Anonymkode: 253fe...63b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #19 Skrevet 11. oktober 2019 47 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dette dreier seg om å lure og svindle folk som er ute etter litt kjærlighet så er det ikke noe mer høyverdig enn å være Nigeriasvindler. Egentlig nesten verre. Anonymkode: 253fe...63b Såpass ja. De som sender melding betaler litt per melding de skriver ja, og de tror at de skriver med feks en dame på 40 eller 20 år, litt avhengig av hva de ønsker. Men det er ikke sånn at det blir oppfordret til å kjøpe gaver/flybilletter osvosv. Litt lurerier er det likevel, så jeg har slått fra meg tanken nå. TS Anonymkode: cbc6c...758
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #20 Skrevet 11. oktober 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Altså... dette er kun chatting, ikke prat? Er det snakk om å lure kunder til å tro at de snakker med ekte damer som er interessert eller er det helt åpen chat hvor kunden ikke blir lurt? Anonymkode: 253fe...63b Ja, det er akkurat sånn det fungerer. Du chatter ved å utgi deg for å være ulike profiler/damer Anonymkode: f7473...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå