Gå til innhold

Nok ett barnevernsbarn som har blitt isolert

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWERpK/camilla-19-bodde-isolert-i-tre-aar-du-blir-syk-av-det?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Dere som hevder at det er ok å isolere barn, hva sier dere til denne saken?

VG har fått tilgang til alle barnevernsdokumentene hennes og det kommer frem at hun har sagt flere ganger at hun ikke vil bo isolert, men ble ikke hørt av barnevernet, noe alle barnevernsbarn har lovfestet rett til bli.

Jenta har blitt syk av denne behandlingen.

Anonymkode: 6d059...bc9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWERpK/camilla-19-bodde-isolert-i-tre-aar-du-blir-syk-av-det?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Dere som hevder at det er ok å isolere barn, hva sier dere til denne saken?

VG har fått tilgang til alle barnevernsdokumentene hennes og det kommer frem at hun har sagt flere ganger at hun ikke vil bo isolert, men ble ikke hørt av barnevernet, noe alle barnevernsbarn har lovfestet rett til bli.

Jenta har blitt syk av denne behandlingen.

Gjesp!

Anonymkode: 0a025...68f

• Liker 7
Skrevet

Veldig bra at TS viser frem dette. Dette er en problematikk som må tas tak i. 

Anonymkode: 75650...043

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp!

Hva er det som er så søvndyssende med at en jente har blitt skadet av isolasjon?

Anonymkode: f8820...f14

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp!

Greit nok at du driter i at barn blir skadelidende for myndigheters tiltak så la vær å skrive hvis du ikke har noe med å bidra med en gjesp.

ts

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp!

Det er en kjent sannhet at vi mennesker tar skade av islolasjon. 

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp!

Syns dette svaret var tragisk! Rett og slett. Hvorfor svare når du ikke har noe vettugt å komme med?

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så søvndyssende med at en jente har blitt skadet av isolasjon?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at du driter i at barn blir skadelidende for myndigheters tiltak så la vær å skrive hvis du ikke har noe med å bidra med en gjesp.

ts

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kjent sannhet at vi mennesker tar skade av islolasjon. 

2 minutter siden, latuda skrev:

Syns dette svaret var tragisk! Rett og slett. Hvorfor svare når du ikke har noe vettugt å komme med?

Det er ikke noe vettugt å komme med når vi bare vet om den ene siden av saken, barnevernet er bundet opp av taushetsplikten sin. Og jeg er drittlei disse bv trådene som er så full av ensidig ordbruk og null kildekritkk eller argumentasjon overhodet. Det burde virkelig ikke være lov å legge opp til diskusjoner slik det blir gjort i barnvernstrådene. 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe vettugt å komme med når vi bare vet om den ene siden av saken, barnevernet er bundet opp av taushetsplikten sin. Og jeg er drittlei disse bv trådene som er så full av ensidig ordbruk og null kildekritkk eller argumentasjon overhodet. Det burde virkelig ikke være lov å legge opp til diskusjoner slik det blir gjort i barnvernstrådene. 

Flott at du da kommer med slikt et konstruktivt bidrag som du gjorde..

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står i artikkelen at VG hadde fått innsyn i alle barnevernsdokumenter, så jeg regner med de har fått to sider av saken.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VG har fått tilgang til ALLE barnevernsdokumentene da barnet det gjelder er myndig. Så den unnskyldningen kan du ikke bruke her. Det er derimot du som virker som om du vil forsvare bv med nebb og klør til tross for at det kommer frem at alle sakspapirene har vg fått tilgang til.

ts

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott at du da kommer med slikt et konstruktivt bidrag som du gjorde..

1 minutt siden, latuda skrev:

Det står i artikkelen at VG hadde fått innsyn i alle barnevernsdokumenter, så jeg regner med de har fått to sider av saken.

Jeg er ferdig med å bidra i denne tråden.

Skrevet

Det er grunner for at enkelte barn må isoleres. I dette tilfellet var jenta utagerende og en for seg selv og andre..

Anonymkode: b8536...80a

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

:rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Huff 😓 Har hørt om mange lignende saker som dette! Det har så ufattelig dramatiske konsekvenser når systemet svikter og barn lider. Norge bør vurdere å endre barnevernet!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ferdig med å bidra i denne tråden.

Takk og lov 🙃

• Liker 5
Skrevet

Det er grunner for at enkelte barn må isoleres. I dette tilfellet var jenta utagerende og en for seg selv og andre..

Nei, det er aldri gode nok grunner for at barn skal isoleres, såpass burde alle voksne oppegående mennesker vite.

ts

• Liker 7
Skrevet

*Utagerende og en fare for seg selv og andre

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er aldri gode nok grunner for at barn skal isoleres, såpass burde alle voksne oppegående mennesker vite.

ts

Når alt annet er utprøvd blir dette siste utvei...

• Liker 3
Skrevet

Jeg har innsyn i en av disse sakene spm media skriver ensidig om..og i den saken finmes det flere sider og etter hva jeg kan se på avstand har isolasjonen vært det beste av alle onder. 

Anonymkode: 6758e...af1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...