Gå til innhold

Hvorfor velger noen kvinner å få så mange barn med forskjellige menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg gikk på ungdomsskole med har nylig blitt gravid igjen. Det er 5 barn i rekka, med 4 forskjellige fedre.

Jeg ser ikke ned på folk som velger å få mange barn med mange fedre, men lurer heller på hvorfor de velger å gjøre dette? 

Hun jeg sikter til, f.eks, har nesten aldri jobbet, og ei heller tatt noen utdanning. Hun er i begynnelsen av 30-åra, og har fått unge annenhvert år de 10 siste åra. 

Jeg tenker, det må jo være grusomt vanskelig å komme seg inn på jobbmarkedet, for ikke å snakke om hvor stressende det må være med så mange barn, og koordineringen mellom de forskjellige familiene.

Anonymkode: 08d0d...1b6

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de kan. Kanskje på tide at du passer på deg selv?

Anonymkode: 8ae4c...810

• Liker 4
Skrevet

Fordi hver gang de treffer en ny mann, så må de ha et kjærlighetsbarn.. 

Anonymkode: 83f1b...93b

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det må da være lov å spørre, folk trenger ikke bli krenka og hårsåre av bare spørsmål.  

• Liker 11
Gjest Familytree
Skrevet

Promiskuitet. Har denne kvinnen helseproblemer?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må da være lov å spørre, folk trenger ikke bli krenka og hårsåre av bare spørsmål.  

Dette er Norge. Du kan ikke ha noen form for meninger :) 

Anonymkode: 822d5...f5d

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg gikk på ungdomsskole med har nylig blitt gravid igjen. Det er 5 barn i rekka, med 4 forskjellige fedre.

Jeg ser ikke ned på folk som velger å få mange barn med mange fedre, men lurer heller på hvorfor de velger å gjøre dette? 

Hun jeg sikter til, f.eks, har nesten aldri jobbet, og ei heller tatt noen utdanning. Hun er i begynnelsen av 30-åra, og har fått unge annenhvert år de 10 siste åra. 

Jeg tenker, det må jo være grusomt vanskelig å komme seg inn på jobbmarkedet, for ikke å snakke om hvor stressende det må være med så mange barn, og koordineringen mellom de forskjellige familiene.

Tenker at alle gjør sine valg, og er vel umulig å gi et svar på det da det er forskjellige grunner til at noen velger det.

Hvorfor er spørsmålet spesielt rettet mot kvinner? Vet også om mange menn som har flere barn med forskjellige kvinner.

Skrevet

En bekjent har barn med 3 forskjellige fedre. Mannen hennes har også barn med 3 forskjellige mødre. De er forsåvidt gift og har yngste barn felles. Det er en ting, men eksene deres har jo også barn med ny partner. Og enkelte av de nye partnerne har også barn fra tidligere. 

Eneste jeg tenker er at det er en jækla kabal å få samværet til og gå opp. Barna har hel, halv og stesøsken over hele fjøla. 

Anonymkode: 5cea1...b64

• Liker 19
Gjest Warrior
Skrevet

De er vel babysyke. Kanskje fedrene ble lurt også så de stakk. Vet aldri.

Skrevet

mest sannsynlig lav intelligens kombinert med lav disiplin og en form for dårlig mental helse.

• Liker 14
Skrevet

De tenker av en eller annen grunn at de må skaffe seg et barn med hvert eneste mannfolk de er sammen med. 

Anonymkode: 2ef3d...49d

• Liker 4
Skrevet (endret)

Leser Sapiens av Harari nå. Det er jo en hypotese om at kvinner i utgangspunktet lå veldig mye rundt med forskjellige menn før jordbruksrevolusjonen, og at barna ble oppdratt av "alle" fordi ingen visste hvem som var faren. Det er klart fornuftig fra et genetisk synspunkt for en dame å få mest mulig sperm fra forskjellige menn, så lenge hun ikke blir stemplet som hore og utstøtt, men tror det er mer en kristenmoralistisk ting, og at stammesamfunn var lite dømmende ifht til kvinnelig seksualitet. Likevel, kan jeg forstå at det er en del logistisk vansker med å ha så mange barnefedre. Her i Oslo virker det som nesten alle damer er alenemødre og at staten har tatt over farsrollen. Tror vi nærmer oss sivilisasjonskollaps med reversering til et stammesamfunn, fordi det er det eneste som kan beskytte oss mot de "fremmede" som staten dytter på oss (og dermed bryter med sin eneste legitime oppgave, dvs å beskytte inngruppen), og at tendensen vil bli styrket fremover.

Endret av oysterlover
  • Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

I realiteten koster dette de andre i samfunnet, så vi er i vår rett til å være kritisk.

Anonymkode: d7784...3e1

• Liker 4
Skrevet

Ustabilt følelsesliv, manglende impulskontroll, og lav analytisk kapasitet er alle nærliggende forklaringer. Siden folk i liten grad velger sin egen personlighet eller intelligens, er det vel litt urettferdig å spørre hvorfor man velger å få mange barn med mange menn. Forutsetningene for et informert og kompetent valg er nok ofte ikke til stede.

Anonymkode: 7f921...624

• Liker 4
Skrevet

Fordi man som oftest ikke vil ha en reasjon til samme mann ver lengre tid.
Ja, det er lett å dømme. "Ting" går nok litt fort og avsluttes like raskt med konflikter og graviditet. 

At kvinnen bør seriøst tenke over flere aspekter over livet sitt er klart, men for noen er ikke dette like enkelt.

Anonymkode: 01363...102

Skrevet

Synes det er drøyt å få 7-8 barn med samme mann også,jeg. 

Anonymkode: 88158...86d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har 2 barn med 2 forskjellige menn. Og er nå 100% alenemor for begge. Dette er et resultat av at med første var jeg ung og dum og trodde aaaaldri jeg kom til å bli gravid, med 2 hadde vi faktisk vært sammen i 4 år først, og barnet var planlagt. Pappaen til eldste var ikke interessert i å være pappa. Pappa til yngste utviklet et rusproblem, og med rusen fulgte vold og psykiske problemer. Dette var absolutt ikke noe jeg forutså. 

Men jeg angrer ikke på noenting, fordi jeg fikk 2 flotte barn ut av det selvom omstendighetene kunne vært annerledes. 

Så før man dømmer andre er det lurt å kjenne historien bak. 

Anonymkode: 831bd...0c8

• Liker 4
Skrevet

Økonomisk vinning.

Anonymkode: 4ecde...3b4

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har 2 barn med 2 forskjellige menn. Og er nå 100% alenemor for begge. Dette er et resultat av at med første var jeg ung og dum og trodde aaaaldri jeg kom til å bli gravid, med 2 hadde vi faktisk vært sammen i 4 år først, og barnet var planlagt. Pappaen til eldste var ikke interessert i å være pappa. Pappa til yngste utviklet et rusproblem, og med rusen fulgte vold og psykiske problemer. Dette var absolutt ikke noe jeg forutså. 

Men jeg angrer ikke på noenting, fordi jeg fikk 2 flotte barn ut av det selvom omstendighetene kunne vært annerledes. 

Så før man dømmer andre er det lurt å kjenne historien bak. 

Anonymkode: 831bd...0c8

Nå tenker jeg at 2 barn med 2 fedre ikke akkurat er noe problem, eller uvanlig. Blir litt mer arbeid å planlegge ting, kontra det å bare ha 1 ekstra familie å forholde seg til... 

Men om det hadde vært dobbelt, eller trippel antall familier, så måtte det ha blitt en helvetes logistikk. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Overgangsstønad og aleneforsørgertillegg...de må jo forlenges (ny unge) med jevne mellomrom.

Anonymkode: 88cbe...5f4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...