AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Hei jeg lurer på kan man gå på lavkarbo foreksempel 4 dager i uka og de tre andre dagene gå på en diet som er lavkalori og som inneholder karbohydrater ? Med andre ord som ikke er lavkarbo ? Anonymkode: 4a3d2...688
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Greia med lavkarbo er å spise lite karbo, og mer fett. Det er blandingen av karbo og fett som gjør så man legger på seg. Jeg vil tro at så lenge du tenker over det og ikke spiser deg i «hjel» på karbo de dagene så gjør vel ikke det noe. Men du vil jo ikke få de ressultatene som andre på lavkarbo får Anonymkode: 2bacd...7b1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Høres ut som en dum ide. Når du har vert på lavkarbo og begynner å spise karbo igjen, så går du fort opp i vekt! Så jeg vet ikke hva du kan oppnå med det der. Anonymkode: c8434...810
addict Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 Tja. Mange har nok godt av å kutte litt karbo i kosten sin hvis saken er slik at man er overvektig. Derimot kan du ikke øke fettinnholdet på lavkarbodagene for du vil ikke ha effekten av lavkarbo. Ser derfor ikke hensikten i å ha noen dager lavkarbo med normal fettmengde for da spiser du basicly bare lavkalori med lite karbo 🤷🏼♀️ Da kan du heller hølge en 5:2-tilnærming eller lavkalori med reduserte karbohydrater.
LetLoose Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 Selvfølgelig kan du det. Hvis det fungerer for deg! Det er det viktigste. Å finne det kostholdet som du kan holde helt ned til ditt vektmål er nøkkelen. Kanskje du ikke får alle fordelene ved lavkarbo eller følge en annen diett. Men funker det for deg betyr det jo ikke noe.
sunt_fokus_ Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 Gjør det som fungerer for deg Så lenge du havner i underskudd av kalorier totalt på uke, spiller det ikke så stor rolle hvordan du gjør det. Men vær obs på at du ikke overspiser karbohydrater når du først "får lov". Jeg hadde kanskje heller lest meg litt opp på smartkarbo-kosthold hvor du inkluderer litt mer karbo hver dag, og litt mer moderat med fett enn på lchf, istedet for å samle opp til noen dager. Men som sagt, kalorier inn/ut er det som teller. - Elisabeth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå