AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Hei, vi har en jente som nettopp har fylt 5 år og bruker fortsatt smokk når hun skal sovne. Samt avogtil på ettermiddag eller morgen. Men vi prøver å ta den vekk før hun våkner også får hun den ikkje før legging med avogtil finner hun en eller har gjemt unna. Vi har hatt en tøff tid med mye alvorlig sykdom og ser at smokken er en trygghet for henne. Men er livredd for å skade tennene og språket hennes med dette. Noen som har tips og råd? Anonymkode: fbc8d...baa
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Ærlig talt, kast smukken i søpla. Ferdig. Dere får tåle litt klaging et par dager før den går i glemmeboka. 5 år er ekstremt sent å slutte med smokk. Anonymkode: 182f2...228 14
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Ta kampen dere skulle tatt for årevis siden! Søsteren min brukte smokk lenge og bittet ble påvirket, hun var 4 år da hun slutta. Anonymkode: e8f23...06f 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Alt for gammel for å bruke smokk. Dere får forklare at hun er for stor. Hu begynner tross alt på skolen til neste år. Det er ikke innafor å bruke smokk i en skolehverdag. Bittet blir påvirket så klart. Anonymkode: 0e9b9...1f4 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 Eldste her er tre og blir snart fire. Bruker den kun om natta. Egentlig mest ved innsovning. Tannlegen sa det var helt greit, men at han bør slutte i fire års alder. Anonymkode: 79073...0b5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, vi har en jente som nettopp har fylt 5 år og bruker fortsatt smokk når hun skal sovne. Samt avogtil på ettermiddag eller morgen. Men vi prøver å ta den vekk før hun våkner også får hun den ikkje før legging med avogtil finner hun en eller har gjemt unna. Vi har hatt en tøff tid med mye alvorlig sykdom og ser at smokken er en trygghet for henne. Men er livredd for å skade tennene og språket hennes med dette. Noen som har tips og råd? Anonymkode: fbc8d...baa He he, det gjør ingenting. Bare la henne fortsette så lenge hun vil. 🙂 Jeg er snart 30 år, og jeg bruker fortsatt å sutte på smokk hver gang jeg sover. Digg, det... Anonymkode: 603b3...7bf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 En 5-åring kan man snakke med. Si at smokk er for småbarn. Nå er hun ikke liten lenger, så nå kaster vi dem, evt gi til saneltann/Julenissen/smokktre eller hva som passer best. Og så gjennomfører dere det uten at det ligger igjen smokker i huset. Anonymkode: c66df...c95 2
Irja Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 Datteren min var nesten fire da hun sluttet ned smokk. Trodde det skulle bli et skikkelig styr, men det var null problem! Brukte 20-30 min lenger tid på å sovne, men eller knirkefritt. Så stolt av å slutte. Nå må du bare hoppe i det. Det går bra!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 18 timer siden, Irja skrev: Datteren min var nesten fire da hun sluttet ned smokk. Trodde det skulle bli et skikkelig styr, men det var null problem! Brukte 20-30 min lenger tid på å sovne, men eller knirkefritt. Så stolt av å slutte. Nå må du bare hoppe i det. Det går bra! Hvor gammel er dattera di i dag? Anonymkode: 603b3...7bf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 Få med barnet til å pakke de inn og gi bort til små barn som ikke har noen smokker. Legg de i postkassa eller på trappa, og når ungen har sovna så går du i søpla med de. Ikke la deg friste til å ha en i reserve Anonymkode: 4794d...fa8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå