AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Hei hei Skriver her i håp om å få beroligende svar, så jeg trenger ikke svar om synsinger på hva som kan være galt. Jeg har en 3 mnd gammel baby. Fikk fin blikkontakt til ca 6 uker gammel, og så begynte jeg å reagere. Baby så forbi meg og inn i veggen i steden. H*n smilte også bare 1 gang om dagen, og jeg følte det var veldig lite kontakt. Lege på 6 ukerskontroll fikk ikke kontakt, men mente det var lyset i taket som distraherte. Og så, ved ca 9 uker begynte det å skje ting. Smilene kom veldig mye lettere og det ble mange ganger på rad og mange ganger om dagen. Baby begynte også å se på meg, sprelle med armer og ben når jeg prater til h*n. MEN i ca 70-80% av tilfellene ser baby meg på munnen og ikke i øynene. Jeg ser også på bilder at baby ser litt fjern ut, i forhold til babybilder av søsken på samme alder (de ser rett inn i camera ved 3 mnd alder). Baby pludrer også svært lite i forhold til søsken ved den alderen. Og magefølelsen min sier at noe ikke stemmer.. Noen som har opplevd lignende og vil dele? Uten å gjøre meg veldig mye mer bekymret?🙊 (tok det opp på 3 mnd kontrollen også. Helsesøster sa hun så fin kontakt med baby og pappa, men at hvis jeg opplever det jeg gjør, så må vi bare følge med litt) Anonymkode: 0e8c3...5ea
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.10.2019 den 21.38): Hei hei Skriver her i håp om å få beroligende svar, så jeg trenger ikke svar om synsinger på hva som kan være galt. Jeg har en 3 mnd gammel baby. Fikk fin blikkontakt til ca 6 uker gammel, og så begynte jeg å reagere. Baby så forbi meg og inn i veggen i steden. H*n smilte også bare 1 gang om dagen, og jeg følte det var veldig lite kontakt. Lege på 6 ukerskontroll fikk ikke kontakt, men mente det var lyset i taket som distraherte. Og så, ved ca 9 uker begynte det å skje ting. Smilene kom veldig mye lettere og det ble mange ganger på rad og mange ganger om dagen. Baby begynte også å se på meg, sprelle med armer og ben når jeg prater til h*n. MEN i ca 70-80% av tilfellene ser baby meg på munnen og ikke i øynene. Jeg ser også på bilder at baby ser litt fjern ut, i forhold til babybilder av søsken på samme alder (de ser rett inn i camera ved 3 mnd alder). Baby pludrer også svært lite i forhold til søsken ved den alderen. Og magefølelsen min sier at noe ikke stemmer.. Noen som har opplevd lignende og vil dele? Uten å gjøre meg veldig mye mer bekymret?🙊 (tok det opp på 3 mnd kontrollen også. Helsesøster sa hun så fin kontakt med baby og pappa, men at hvis jeg opplever det jeg gjør, så må vi bare følge med litt) Anonymkode: 0e8c3...5ea Hei du, Hvordan går det med babyen din nå, gikk det seg til etter hvert eller viste det seg å være noe spesielt? Setter pris på svar, for er i en lignende situasjon selv:) Anonymkode: f081a...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå