AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Når man har 2 små barn i alderen 8 mnd og 2 år, ville dere godtatt at samboeren deres gikk og trente 1-2 ganger til dagen i til sammen 3-6 timer hver dag? Er borte nesten hver ettermiddag/ kveld og i leggetider (hender selvfølgelig at han tar en dag fri men det er ikke ofte). jeg er student og jobber deltid (så eneste kvelden han ikke trener er den kvelden jeg jobber), han er i pappaperm. Han gjør det veldig vanskelig for meg å henge med på studier da han drar på trening ofte dagtid, men også hver eneste kveld. Han har aldri trent så ofte som han gjør nå, begynte i høst samtidig som jeg begynte å studere og han gikk ut i permisjon. Anonymkode: 1fc3a...883
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Hvorfor har du fått barn, og i tillegg TO stykker med denne mannen her? Anonymkode: 6e4ce...4f2 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Selvsagt ikke! Har man barn, tar man ansvar for dem! Anonymkode: 8e693...58f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du fått barn, og i tillegg TO stykker med denne mannen her? Anonymkode: 6e4ce...4f2 Leste du siste setning?🤷🏼♀️ Anonymkode: 1fc3a...883 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 Han har nå begynt å trene 3-6 timer hver dag? Er ikke toppidrettsutøver eller planer (som du visste om) om å bli det? Nope - ikke innafor. Anonymkode: d2828...74b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leste du siste setning?🤷🏼♀️ Anonymkode: 1fc3a...883 Han er da fortsatt en tulling 🤨 Anonymkode: 6e4ce...4f2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 Nei det er IKKE innafor så sant han ikke lever av idretten sin. Anonymkode: bb19b...57f 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 Vil bare si at jeg absolutt ikke synes det er greit selv. Jeg har sagt det til ham, flere ganger, men da blir han bare sur, sier jeg er egoistisk, at jeg ikke kan bestemme over ham og at han må få lov til å trene osv osv. Vi kommer liksom ingen vei, så har jeg liksom begynt å tenke at jeg kanskje er egoistisk osv Anonymkode: 1fc3a...883
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #10 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er IKKE innafor så sant han ikke lever av idretten sin. Anonymkode: bb19b...57f Absolutt ikke. Verste her er at han ble arbeidsledig rett før han gikk ut i permisjon, så jeg skulle heller ønske at han brukte tiden sin på jobbsøking.. full fokus på trening og null fokus på jobb Anonymkode: 1fc3a...883 3
Hactar Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si at jeg absolutt ikke synes det er greit selv. Jeg har sagt det til ham, flere ganger, men da blir han bare sur, sier jeg er egoistisk, at jeg ikke kan bestemme over ham og at han må få lov til å trene osv osv. Vi kommer liksom ingen vei, så har jeg liksom begynt å tenke at jeg kanskje er egoistisk osv Anonymkode: 1fc3a...883 Men han synes det er helt kurant at han bestemmer over deg? Ved å stikke av, bestemmer han at du ikke kan dra ut eller studere den tiden han er borte mens barna er våkne. Han må jo gjerne trene, men han må også ta sin del med barna. Når han er i pappaperm, er omsorg for babyen hans jobb i vanlig arbeidstid. Vil han trene da, får han ta barnet med seg. Etter la oss si klokka fire, deler dere ansvaret for begge barn likt. Skal du ha begge barn fordi han trener, skal han ha begge barn tilsvarende lenge så du kan studere eller trene selv. Eller dere kan være to voksne til stede så lenge barna er våkne, og trene/studere etter at barna er sovnet. 5
Sago Skrevet 10. oktober 2019 #12 Skrevet 10. oktober 2019 Nei, dette går ikke. Du må forklare ham at studiene er din hovedoppgave. Selv om han hadde tatt ansvaret slik han burde, er det ikke lett å konsentrere seg med to små barn i huset, så du bør jobbe et annet sted. Kan du begynne å gå ut om morgenen og bruke hele dagen på universitetet/studiestedet? Men hva bunner egentlig dette i? Det høres litt rart ut at han begynte med denne ekstremtreningen etter at han ble arbeidsløs. Kan han være deprimert og bruker treningen for å dekke over hvordan han har det? 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #13 Skrevet 10. oktober 2019 Kanskje han er utro?!? Anonymkode: c0fe7...a20 3
Lillfrid Skrevet 10. oktober 2019 #14 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg tenker at det er helt fint om han trener etter at barna er lagt (så fremt de sover godt om nettene). Da kan jo du studere i ro og fred samtidig som du er der dersom barna våkner. Men å stikke av midt på dagen hver dag virker ikke så veldig hensynsfullt... 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si at jeg absolutt ikke synes det er greit selv. Jeg har sagt det til ham, flere ganger, men da blir han bare sur, sier jeg er egoistisk, at jeg ikke kan bestemme over ham og at han må få lov til å trene osv osv. Vi kommer liksom ingen vei, så har jeg liksom begynt å tenke at jeg kanskje er egoistisk osv Anonymkode: 1fc3a...883 Nesten så du kan spør han hvordan han ville lagt opp dagene sine om han ble alenepappa. Bare så ham får et perspektiv på hvor mye tid det tar å ha barn. Anonymkode: a622d...abf 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #16 Skrevet 10. oktober 2019 Du må finne årsaken til hvorfor han plutselig har begynt å trene så mye. Utroskap, flukt fra familielivet, ønsker å føle seg verdi i og med at han ikke har en jobb lengre, problemer i forholdet etc. Da er det lettere å ta tak i problemet. Anonymkode: f0481...07b 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #17 Skrevet 10. oktober 2019 Vi kjører et slags regnskap vi. Like mye «fritid» iløpet av en periode. Jeg skal kunne dra bort på ettermiddag/kveld like mye som han:) føres ikke noe sted, men begge føler det går opp i opp. Han med trening/guttekvelder og jeg med jentekvelder/shopping/kino/fester. Han langt oftere enn meg, men jeg er ofte borte lenger. Det samboeren din driver med er ikke greit. Du bestemmer ikke over han nei, men dere deler et ansvar. Han skal ikke bestemme over deg heller, at du må være hjemme med barn. Man er to om å lage dem! Er han i pappaperm har han ansvar for yngste fra 7-16, etter det deler dere. Du studerer, det er jobben din! Finn ett annet sted enn hjemme å studere på, lesesal, hjemme hos noen i nærområdet, cafe e.l. Masse lykke til! Bruk argumentene herfra og ta en skikkelig prat☺️ Anonymkode: 89f22...909 3
Sylveon Skrevet 10. oktober 2019 #18 Skrevet 10. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man har 2 små barn i alderen 8 mnd og 2 år, ville dere godtatt at samboeren deres gikk og trente 1-2 ganger til dagen i til sammen 3-6 timer hver dag? Er borte nesten hver ettermiddag/ kveld og i leggetider (hender selvfølgelig at han tar en dag fri men det er ikke ofte). jeg er student og jobber deltid (så eneste kvelden han ikke trener er den kvelden jeg jobber), han er i pappaperm. Han gjør det veldig vanskelig for meg å henge med på studier da han drar på trening ofte dagtid, men også hver eneste kveld. Han har aldri trent så ofte som han gjør nå, begynte i høst samtidig som jeg begynte å studere og han gikk ut i permisjon. Anonymkode: 1fc3a...883 3-6 timer hver eneste dag?!?!?!?! HELL NO. 7
Jr.Garcon Skrevet 10. oktober 2019 #19 Skrevet 10. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man har 2 små barn i alderen 8 mnd og 2 år, ville dere godtatt at samboeren deres gikk og trente 1-2 ganger til dagen i til sammen 3-6 timer hver dag? Er borte nesten hver ettermiddag/ kveld og i leggetider (hender selvfølgelig at han tar en dag fri men det er ikke ofte). jeg er student og jobber deltid (så eneste kvelden han ikke trener er den kvelden jeg jobber), han er i pappaperm. Han gjør det veldig vanskelig for meg å henge med på studier da han drar på trening ofte dagtid, men også hver eneste kveld. Han har aldri trent så ofte som han gjør nå, begynte i høst samtidig som jeg begynte å studere og han gikk ut i permisjon. Anonymkode: 1fc3a...883 Hvorfor i all verden må han trene 3-6 timer om dagen? Men ja, han høres ut som en helt "normal" småbarnsfar til 2, majoriteten av de trener jo 6 timer dagen - derav Dad body begrepet. 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #20 Skrevet 10. oktober 2019 Om han har pappapermisjon så er han hjemme på dagen til ca 16-17 så du kan lese(ikke sitt hjemme med han, studiegruppe eller biblioteket) og gjøre det du skal? Når du kommer hjem kan dere spise middag og være sammen en stund før leggetid, når ene barnet er i seng kan han dra på trening... Anonymkode: 9fb76...fa0 3
Anbefalte innlegg