AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg synes det er vanskelig å finne balansen mellom "for sunt" og for "usunt", og "for mye" og "for lite" trening. Har du et tips? Hvordan merker du at du heller for mye mot den ene siden? Selv har jeg nok en tendens til å overdrive i treningsmengde og "sunnhet", fordi jeg er så redd for å havne for langt utpå den andre siden.. Anonymkode: 1b67a...2a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 11. oktober 2019 #2 Del Skrevet 11. oktober 2019 Jeg tenker at hvis du trener 3-4 dager i uka, har en spisekveld eller to i uka hvor du godter deg litt og ikke lar kostholdet eller treningen styre sosiale tilsetninger så har du en ganske god balanse 😊 Det innebærer altså å bli med på det julebordet, spise den vaffelen på turhytta, spise søndagsmiddagen din mor har laget, være med på den lønningspilsen.. Også kan du være flink mesteparten av tiden 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Del Skrevet 11. oktober 2019 Tja, jeg tror det har mye å gjøre med hvordan du selv velger å kategorisere det. Jeg trener ganske mye, løper generelt over 60 km i uken, og driver med styrke og yoga i tillegg. For noen er det sikkert "for mye", men for meg så er det akkurat passe. Det gir mye med enn det tar. Og for å få energi til all denne treningen så må jeg jo spise næringsrik, sunn mat i gode mengder. Kan ikke løpe to timer i strekk på junk. Så ja, det handler om dine egne begreper på kosthold og trening, og om du trener som du gjør eller spiser som du gjør fordi du har lyst eller fordi du føler du må. Balansen handler om å føle at man bestemmer selv. Anonymkode: 2b83e...960 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solunn Skrevet 11. oktober 2019 #4 Del Skrevet 11. oktober 2019 Jeg tenker at det er veldig forskjellig fra menneske til menneske. For min del så er det en plass der jeg ikke tenker så veldig på mat og da jeg trener av eget ønske og ikke tvang. Der er jeg nå. For min del har jeg to hviledager i uka som er nødvendig for å holde motivasjon til trening oppe. Mer går bra innimellom, men som regel fører det til slitenhet. Når det kommer til mat så spise jeg nok og næringsrikt til frokost og lunsj og da får jeg en normal appetitt resten av dagen. Jeg takker aldri nei til fester, søndagsmiddager osv og det hjelper med å holde psykisk helse på plass. Jeg har brukt årevis på å finne min balanse. Jeg tenker at den er forskjellig fra alle og at du må prøve og feile for å finne din 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #5 Del Skrevet 13. oktober 2019 Jeg tenker at så lenge man er lykkelig med det er det riktig. Selv sykler jeg 25 km hver dag + trening 3 ganger hver uke. Gidder ikke spise søtsaker/kake osv fordi jeg ikke liker det, men har en dag per uke hvor jeg spiser mer usunt/bedre mat enn ellers, og opptil 2/måned drikker jeg alkohol. Dette er noe jeg trives med og føler det ikke som om jeg må oppgi noe. Anonymkode: f0f8d...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå