Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

And?

svensk julebord?

Anonymkode: 1ae4d...81b

Nice!

Noterer Dansk eller Svensk julebord.

Anonymkode: dab6a...923

Skrevet

Kalkun er jo en klassiker. Enten med waldorf osv., eller kanskje amerikansk thanksgiving-style.

And/ gås? 

Hvis du vil ha det litt rustikt kan du servere risgrøt og rømmegrøt med masse god spekeskinke til.

Britisk julemiddag. (Vet Jamie Oliver har hatt noen tv-programmer der han lager dette).

Juletorsk (lignende tilbehør som til lutefisken).

Eller kanskje lammestek? 

Anonymkode: 230c7...19a

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kalkun er jo en klassiker. Enten med waldorf osv., eller kanskje amerikansk thanksgiving-style.

And/ gås? 

Hvis du vil ha det litt rustikt kan du servere risgrøt og rømmegrøt med masse god spekeskinke til.

Britisk julemiddag. (Vet Jamie Oliver har hatt noen tv-programmer der han lager dette).

Juletorsk (lignende tilbehør som til lutefisken).

Eller kanskje lammestek? 

Anonymkode: 230c7...19a

Nice! 😄

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig oppskrifter. Hva slags tyoe. Raw? Italiensk? Nøttestek?

Vegetarisk og vegansk kan være sååå mye!!

Tenkte å lage vegetarisk beef wellington i hvert fall, med rosenkål og en god saus til, som varmrett. Men vi pleier å ha diverse å velge i, så lurer på å ha ovnsbakte rødbeter med chevre, en potetrett, en stor deilig salat og godt brød... Kanskje noen gode oster, tenkte ikke å kjøre vegansk. Det er virkelig bare fantasien som setter grenser, hvis du googler finner du masse gode oppskrifter. 

Anonymkode: b89e0...6d9

• Liker 1
Skrevet

Tapas, sushi og skalldyr har ingenting å gjøre på et julebord.

Anonymkode: 7cfb4...f3a

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tapas, sushi og skalldyr har ingenting å gjøre på et julebord.

Anonymkode: 7cfb4...f3a

Nå er ikke du invitert, så hvem bryr seg om hva du mener... :)

Anonymkode: 86884...a7e

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke du invitert, så hvem bryr seg om hva du mener... :)

Ifølge AB-koden din er ikke du TS, så det kan du vel ikke vite ;) Uansett, avsporing.

Jeg satt og tenkte litt i de samme baner som den du siterte - TS spør om alternative forslag til mat å servere på julebord. Jeg skjønner absolutt at TS ikke vil spise det samme 12 ganger, og i tillegg tenker jeg at det sikkert er smart å ha en dialog med de man inviterer i forkant, spesielt hvis hun skal kalle det julebord. 

Jeg hadde i alle fall selv stusset hvis jeg var invitert til julebord og det som ble servert var sushi, uten at det var informert om i forkant. Kan bli en skikkelig nedtur hvis gjestene har gledet seg til tradisjonell julebordsmat - og en skikkelig opptur hvis de er lei av tradisjonell julebordsmat, eller bare forberedt på at det blir noe annet :) 

Anonymkode: 4dd71...66e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ifølge AB-koden din er ikke du TS, så det kan du vel ikke vite ;) Uansett, avsporing.

Jeg satt og tenkte litt i de samme baner som den du siterte - TS spør om alternative forslag til mat å servere på julebord. Jeg skjønner absolutt at TS ikke vil spise det samme 12 ganger, og i tillegg tenker jeg at det sikkert er smart å ha en dialog med de man inviterer i forkant, spesielt hvis hun skal kalle det julebord. 

Jeg hadde i alle fall selv stusset hvis jeg var invitert til julebord og det som ble servert var sushi, uten at det var informert om i forkant. Kan bli en skikkelig nedtur hvis gjestene har gledet seg til tradisjonell julebordsmat - og en skikkelig opptur hvis de er lei av tradisjonell julebordsmat, eller bare forberedt på at det blir noe annet :) 

Må jeg være Ts for å svare det? Kverulanter. OK jeg skal svare alvorlig.

Jeg går utifra at den personen ikke er invitert da han synes de matretter er en uting på et julebord.

Gleder meg til at du skal å gjøre deg vanskelig  og komme med et kverulerende svar :)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og fortsette  avspore tråden på lik linje som med alle andre.

vanskelig å svare gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...