AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Hei, betaler maxpris for barnehage, selv om jeg har søkt om redusert barnehagebetaling for over to mnd. siden. Dette er urimelig for oss, da det går veldig mye utover økonomien vår - vi søkte om reduksjon nettopp på bakgrunn av den høye prisen, og får fortsatt fakturaer en etter en med renter og gebyr til 3000 kr Vi har ventet så lenge, og purret masse på kommunen, men får alltid samme unnskyldning over at det er mange som har søkt osv, og ikke har de noe behandlingstid. Hva sier lov og regler om sånt? Er det lov sånn de holder på?! Med den lange behandlingstiden? Anonymkode: 10ebb...c1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Men du har takket ja til en plass til en pris. Om du har kravnpå redusert betaling, så betyr jo ikke det du vil få det etter kun to mnd. Anonymkode: a17d5...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Dere må dokumentere at dere tjener for lite til å kunne dekke hele regningen selv for å få redusert. Også kommer det ann på hvilken kommune det er dere har sendt søknaden til. Anonymkode: 606c4...429
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du har takket ja til en plass til en pris. Om du har kravnpå redusert betaling, så betyr jo ikke det du vil få det etter kun to mnd. Anonymkode: a17d5...7dd Aldri vært noe avtale om pris utover infoskjema om hva maxprisen ligger utover inntekt. Jeg har rett på redusert pris, da jeg ligger langt under grensa. Men hvis jeg ikke har krav etter to mnd. som du sier, så synes jeg at vi som har søkt om reduksjon skal få etterbetalt prosenten av maxprisen vi betaler nå. Står også på søknaden at man ikke kan få etterbetaling.. det er urettferdig at vi skal lide for lang behandlingstid. Anonymkode: 10ebb...c1c
I Grosny Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, betaler maxpris for barnehage, selv om jeg har søkt om redusert barnehagebetaling for over to mnd. siden. Dette er urimelig for oss, da det går veldig mye utover økonomien vår - vi søkte om reduksjon nettopp på bakgrunn av den høye prisen, og får fortsatt fakturaer en etter en med renter og gebyr til 3000 kr Vi har ventet så lenge, og purret masse på kommunen, men får alltid samme unnskyldning over at det er mange som har søkt osv, og ikke har de noe behandlingstid. Hva sier lov og regler om sånt? Er det lov sånn de holder på?! Med den lange behandlingstiden? Anonymkode: 10ebb...c1c Betal i tide og ta en tur på NAV og få rede på hva slags stønader dere kan få og må søke om.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må dokumentere at dere tjener for lite til å kunne dekke hele regningen selv for å få redusert. Også kommer det ann på hvilken kommune det er dere har sendt søknaden til. Anonymkode: 606c4...429 Alt av dokumentasjon er sendt. Både utbetalinger og skattemelding fra ifjor. Anonymkode: 10ebb...c1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alt av dokumentasjon er sendt. Både utbetalinger og skattemelding fra ifjor. Anonymkode: 10ebb...c1c Huff, da må du bare purre på, evt. prøve å lage en avtale med barnehagen hvis det er mulig. Det er dritt at det er lang behandlingstid. Anonymkode: 606c4...429
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 4 minutter siden, I Grosny skrev: Betal i tide og ta en tur på NAV og få rede på hva slags stønader dere kan få og må søke om. Har vært i kontakt med NAV, men de kan ikke hjelpe med mindre vi er skilt. Og tør nærmest ikke lage en avtale med bhg i frykt av at de kan tro det er dårlig omsorg pga dårlig økonomi, selv om vi går gjennom ill og vann, og snur vær krone for at barnet ikke skal mangle noe. Anonymkode: 10ebb...c1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 Men dere tjener for lite begge to, eller tjener du lite og mannen din mer/nok? Er du helt sikker på at dere har krav på det? Anonymkode: 13482...e70
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #10 Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere tjener for lite begge to, eller tjener du lite og mannen din mer/nok? Er du helt sikker på at dere har krav på det? Anonymkode: 13482...e70 helt sikker når jeg har tjent langt under 500- tusen grensa. er bare meg som har inntekt. Anonymkode: 10ebb...c1c
Sylveon Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, betaler maxpris for barnehage, selv om jeg har søkt om redusert barnehagebetaling for over to mnd. siden. Dette er urimelig for oss, da det går veldig mye utover økonomien vår - vi søkte om reduksjon nettopp på bakgrunn av den høye prisen, og får fortsatt fakturaer en etter en med renter og gebyr til 3000 kr Vi har ventet så lenge, og purret masse på kommunen, men får alltid samme unnskyldning over at det er mange som har søkt osv, og ikke har de noe behandlingstid. Hva sier lov og regler om sånt? Er det lov sånn de holder på?! Med den lange behandlingstiden? Anonymkode: 10ebb...c1c Med renter og gebyrer? Betyr det at du lar være og betale regningene? Behandlingstiden er som den er. Nå er det mange år siden jeg søkte om redusert på barnehage, men jeg pleide å sende den rundt april. Jeg ringte på forhånd for å høre om hvor lang behandlingstid som de hadde og fikk jo selvfølgelig svar hvert år.
Sylveon Skrevet 10. oktober 2019 #12 Skrevet 10. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært i kontakt med NAV, men de kan ikke hjelpe med mindre vi er skilt. Og tør nærmest ikke lage en avtale med bhg i frykt av at de kan tro det er dårlig omsorg pga dårlig økonomi, selv om vi går gjennom ill og vann, og snur vær krone for at barnet ikke skal mangle noe. Anonymkode: 10ebb...c1c Nå skal jeg høres litt teit ut, men dette er nok noe du tenker over på grunn av egne følelser og noe som andre ikke kommer til å tenke så spesielt mye over. Jeg har levert i barnehage mens jeg har vært syk. Jeg kunne nærmest ikke stå når jeg kom i barnehagen og måtte sette meg ned før jeg orket å gå hjem etterpå. De ansatte innrømmet i etterkant at de hadde vært nær ved å ringe etter ambulansen noen ganger fordi jeg så helt jævlig ut, men de sa: Barnet kom påkledd, ren, pen, blid, fornøyd, hadde godt med mat, var ikke sulten, var ikke trøtt og grinete (tydelig lagt seg i tid), så de regnet med at jeg hadde det under kontroll på tross av at jeg så helt for jævlig syk ut. Barnehageansatt har ofte sett det meste, truffet folk i forskjellige livssituasjoner og vet hvordan de skal løse problemer. 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #13 Skrevet 10. oktober 2019 10 minutter siden, Sylveon skrev: Med renter og gebyrer? Betyr det at du lar være og betale regningene? Behandlingstiden er som den er. Nå er det mange år siden jeg søkte om redusert på barnehage, men jeg pleide å sende den rundt april. Jeg ringte på forhånd for å høre om hvor lang behandlingstid som de hadde og fikk jo selvfølgelig svar hvert år. Må man søke på nytt til hvert eneste barnehageår? Anonymkode: 606c4...429
Sylveon Skrevet 10. oktober 2019 #14 Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man søke på nytt til hvert eneste barnehageår? Anonymkode: 606c4...429 Nå er det mange år siden jeg måtte søke som sagt, men på den tiden så måtte jeg søke hvert år ja. Vet ikke om det er fortsatt er gjeldende. Edit: Googlet i de sene timene. Fant svaret på det. I Oslo så er det fortsatt sånn at du må søke årlig. Det står på skjemaet som man bruker til å søke om redusert foreldrebetaling. Endret 10. oktober 2019 av Sylveon
Surriball Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 Redusert betaling gjelder fra måneden du har søkt, uansett hvor lang behandlingstiden er. Så hvis du søkte i august og får svar i oktober, så trekker de fra det du har betalt "for mye" på de neste regningene. Du er nok ikke glemt, men ting tar bare tid. De brukte 2 måneder i min kommune også, men det hjelper ikke å stresse. Du får jo tilbake pengene i form av lavere regning senere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå