AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Del Skrevet 10. oktober 2019 Noen som har noen råd om hvor jeg kan finne tekstiler i god kvalitet, enten billig eller gratis? Vet at det går an å redesigne klær fra Fretex, men vil gjerne starte med rene tekstiler Anonymkode: fa54c...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Del Skrevet 10. oktober 2019 Stoff og stil har stoff i alle prisklasser, ikke gratis da, men stort utvalg. Ikea har vel og noe stoff. Anonymkode: 98a8b...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Del Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stoff og stil har stoff i alle prisklasser, ikke gratis da, men stort utvalg. Ikea har vel og noe stoff. Anonymkode: 98a8b...51b Man kjøper vel ikke stoff til å sy klær av på ikea? Med mindre man vil gå kledd som en gardin da... Anonymkode: f1f2e...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Del Skrevet 10. oktober 2019 https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.86&product_category=2.86.7734.125&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=3&sub_category=1.86.7734 Her kan du få billigst. Er du i nærheten av Oslo så er, i tillegg til Stoff og stil, RainbowFashion og flere av stoffbutikkene rundt grønland t-bane stasjon å anbefale! Anonymkode: 589d6...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Del Skrevet 10. oktober 2019 Lillsy.no Stofflykke.no Stoffdronningen.no Rogbif.no Lisidesign.no Anonymkode: 67459...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Del Skrevet 11. oktober 2019 Det er jo omrent enten eller, eller billig eller god kvalitet. 😒 Ihvertfall på nye tekstiler. Selvsagt kan man kjøpe tekstiler på Ikea også. Men en annen tips for billligere tekstiler, er loppemarked. Gardiner, duk, sengetøy og pledd er i praksis ikke så ulikt nyinnkjøpte metervare, de er jo bare stor stykke firkanta stoff. Verre med jersey da (stretch stoff). Anonymkode: c7782...721 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truno Skrevet 11. oktober 2019 #7 Del Skrevet 11. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper vel ikke stoff til å sy klær av på ikea? Med mindre man vil gå kledd som en gardin da... Anonymkode: f1f2e...1ed Jeg har kjøpt stoff til å sy klær av på IKEA, men så har jeg også sydd klær av gamle gardiner.. Ikke lett å se at klærne jeg har sydd en gang i tiden var en gardin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Del Skrevet 11. oktober 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper vel ikke stoff til å sy klær av på ikea? Med mindre man vil gå kledd som en gardin da... Anonymkode: f1f2e...1ed Du har åpenbart ikke sett på Symesterskapet på NRK. Der bruker de støtt og stadig gardinstoff, og det trenger så absolutt ikke å ende opp med å se ut som at man er kledd som en gardin. Tviler på at du syr selv? Anonymkode: fa54c...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sussudio Skrevet 12. oktober 2019 #9 Del Skrevet 12. oktober 2019 Å sy klær er veldig gøy og givende, men om du vil ha klær i god kvalitet er det ikke spesielt billig. Å sy av gardiner og andre brukte tekstiler er en utmerket måte å øve seg på å skape klær, men vil du har klær som varer lenge med god brukskvalitet er det verdt å investere i stoffer av høy kvalitet. Om du har et miljøperspektiv på å lage klær er det ikke bra å kjøpe billige stoffer, som dessverre ofte har dårlig kvalitet. Stoff og stil har mange stoffer, men jeg har dessverre veldig blandet erfaring med kvaliteten. Jeg synes det vanskeligste med å sy egne klær er å finne stoffer. Jeg har blitt mer og mer skeptisk når jeg skal handle, og bruker heller mer tid og penger på å sy få men gode plagg, enn å produsere mye i middelmådige stoffer- som jeg gjorde i begynnelsen. Så mitt tips- øv og finn gode mønstre med brukte/billige materialer, og invester i god kvalitet når du er sikker på at resultatet blir noe du vil bruke over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Del Skrevet 12. oktober 2019 1 time siden, Sussudio skrev: Å sy klær er veldig gøy og givende, men om du vil ha klær i god kvalitet er det ikke spesielt billig. Å sy av gardiner og andre brukte tekstiler er en utmerket måte å øve seg på å skape klær, men vil du har klær som varer lenge med god brukskvalitet er det verdt å investere i stoffer av høy kvalitet. Om du har et miljøperspektiv på å lage klær er det ikke bra å kjøpe billige stoffer, som dessverre ofte har dårlig kvalitet. Stoff og stil har mange stoffer, men jeg har dessverre veldig blandet erfaring med kvaliteten. Jeg synes det vanskeligste med å sy egne klær er å finne stoffer. Jeg har blitt mer og mer skeptisk når jeg skal handle, og bruker heller mer tid og penger på å sy få men gode plagg, enn å produsere mye i middelmådige stoffer- som jeg gjorde i begynnelsen. Så mitt tips- øv og finn gode mønstre med brukte/billige materialer, og invester i god kvalitet når du er sikker på at resultatet blir noe du vil bruke over tid. Ja var dette jeg hadde tenkt. TS Anonymkode: fa54c...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Del Skrevet 12. oktober 2019 Har du gammelt sengetøy som ikke blir brukt lenger er dette fint å øve seg på. Mange (inkl meg selv) kjøper fine stoffer før de kan sy så godt. Da blir det dyre, dårlige sydde plagg i starten. Gå heller på stoff og stil og se på restebordet. Der får du billig stoff til å prøve deg på. Start gjerne med å sy enklere ting for å lære deg ulike teknikker. Du kan også kikke på Fretex eller andre bruktbutikker. Se etter store herreskjorter, gardiner o.l med mye stoff. Folk kaster og gir bort mye av veldig god kvalitet. Anonymkode: 4ddbc...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå