AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #21 Skrevet 10. oktober 2019 Våre barn har dockboots og viking gore tex Anonymkode: e6c6d...b48
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #22 Skrevet 10. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: sikker på detta, da? En test fra 2014 viser de fikk 2 i terningkast! Anonymkode: ae4a9...370 Vi har aldri opplevd noe annet enn positivt med dem, barnehagen er enige, vi bor på Vestlandet så er både tørr å våt vinter her å han er aldri kald eller våt, å de er like fine selv etter god bruk fra en som er høy å lavt som småbarn er. Må også si at er jo en del år siden 2014, og de er nok utentvil forbedret, vi har hvertfall kun positiv erfaring til de våteste dagene når det er kaldt, har vi Bisgaard støvler med ullfor også å anbefale Anonymkode: 50d9c...a68
mammaemma Skrevet 10. oktober 2019 Forfatter #23 Skrevet 10. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.google.no/amp/s/www.dinside.no/fritid/beste-vintersko-for-barn/71634985/amp Anonymkode: 814de...468 Syntes disse er så stygge bare..
Ulrikke Skrevet 10. oktober 2019 #24 Skrevet 10. oktober 2019 Viking goretex foretrakk vi år etter år! Ville kjøpt dock boots istedenfor cherrox. Datteren min brukte cherrox (viking thermo eller noe sånt), men jeg jobber med barn selv og bruker faktisk dock boots selv når vi er ute og på tur. Helt ok å gå i!!
Gjest B_K_W Skrevet 10. oktober 2019 #25 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har alltid brukt Viking Gore-Tex gjennom hele barnehagen og har aldri hatt barn som har vært vått på bena. Nå på barneskolen har det gått en del i Ecco sko, med Gore-Tex.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #26 Skrevet 10. oktober 2019 Kjøpte viking goretex i år til min. Tror de kosta 900 kr, er foreløpig kjempefornøyd🙂 Han hadde ponny i fjor, men ble fort kald på bena av de. Har også sånn cherrox fra viking, slike som skal tåle ned til 20 minus eller noe. De har vi vært veldig fornøyd med. Gutten selv foretrekker de. Anonymkode: 14414...76a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #27 Skrevet 11. oktober 2019 9 timer siden, mammaemma skrev: Syntes disse er så stygge bare.. De som vant ser jo ut som helt vanlig vintersko? Rimelig nøytrale. Dessuten er det snakk om en toåring, da vil jeg si at varme og tørre bein er viktigst for min del iallefall Anonymkode: 814de...468 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #28 Skrevet 11. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som vant ser jo ut som helt vanlig vintersko? Rimelig nøytrale. Dessuten er det snakk om en toåring, da vil jeg si at varme og tørre bein er viktigst for min del iallefall Anonymkode: 814de...468 Men hvorfor ikke gå for noen som gir varme og tørre bein, og som ser fine ut? Angulus og Bisgaard f.eks som er nevnt tidligere i trådene her er jo kjempefine, har for i ull (ikke syntetiske som flesteparten av slike fæle og klumpete fra viking osv) og har tex-membran i skinnet (som er det samme som gtx) Anonymkode: de587...cea
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #29 Skrevet 11. oktober 2019 15 timer siden, mammaemma skrev: Sønnen min er 2 år. Jeg må kjøpe vintersko, men det er så sinnssykt mange å velge mellom.. og dyre! Helt rådvill. Hvilke vintersko er de beste du har hatt til barnet ditt, som du virkelig vil anbefale? Og hvorfor? Hvordan er den i størrelsen? Har du prøvd noen billigere vintersko også som har vært bra? I følge den andre tråden din, så syns du det er så morsomt med barneklær og kan fint bruke 15000,- på det (på en måned). Du syns tydeligvis ikke det er like morsomt med barnesko da, siden du ber om tips til å finne noen billige. Hva med å droppe noen av kleskjøpene og heller kjøpe noen kvalitetssko til sønnen din? Føttene skal man ha resten av livet og ordentlige sko er derfor mye viktigere enn en fancy jakke eller joggedress. Anonymkode: d14ca...c44 1
Vera Skrevet 11. oktober 2019 #30 Skrevet 11. oktober 2019 Det kommer helt an på hvilke fot barnet ditt har..Her har jeg variert mellom superfit, Ecco, Ponny (de var noe ræl!), Viking, Bisgaard, Kavat.. Å holde foten varm og tørr - Viking er overlegne! Men, de er store, og passer best til brede føtter. SuperFit passer best til smale føtter. Ecco er også smale. Har Bisgaard til fint, til minstemann som har brede føtter. Går nok for Viking dette året også til minstemann.
KatyP Skrevet 11. oktober 2019 #31 Skrevet 11. oktober 2019 Føler meg litt teit som spør, men er dette vintersko?? https://www.jollyroom.no/barnesko/vintersko-boots/bisgaard-tex-stovler-rose
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #32 Skrevet 11. oktober 2019 16 minutter siden, KatyP skrev: Føler meg litt teit som spør, men er dette vintersko?? https://www.jollyroom.no/barnesko/vintersko-boots/bisgaard-tex-stovler-rose Ja Anonymkode: de587...cea
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #33 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg følger med på denne, da jeg trenger tips til vintersko til en toåring og en femåring i år. Til femåring har vi prøvd litt forskjellige men blir liksom aldri helt fornøyd. Jeg skulle ønske folk her skrev hvor de bor, og hvor gamle barna er, for det kan være avgjørende. Her på Østlandet er det kaldt på vinteren, og synes ikke Cherrox eller Doc Boots holder. vi hadde fjorårets modell fra Ecco, og jeg var ikke veldig fornøyd med de, tror ikke jeg kommer til å kjøpe de igjen, De er veldig dyre men de ble fort stygge og mistet fargen, de luktet også veldig spesielt omtrent fra første uka, lukten ble bedre men har ikke gitt seg helt på et halvt år, tross lufting og tørking. Men, de er lette og barnet likte de. På tross av at fjorårets fireåring ikke klarte selv å åpne eller lukke skoene, pga litt spesiell mekanisme. Og, de holdt ham varme hele vinteren, vi trengte ikke snøboots i tillegg. Men, de blir gjennomvåte og må tørkes. (= måtte kjøpe skotørker) Femåringen selv elsker Cherrox og velger de fremfor andre sko, men de lukter helt sinnsykt ille tross tørking hver kveld, de er tette og føttene blir veldig svette. Og disse er vår/høstsko og ikke vintersko her på Østlandet. Doc Boots er ikke mine barn noe fan av, fordi de er veldig tunge og stive. Skinnsko (bisgaard) har vi ikke bruk for da det er kanskje bare ei uke i vinteren da det er faktisk tørt nok til å bruke sånne. Tror man må lengre inn på innlandet, der er det tørrere vinter. Samme med Uggs. Snøboots type Kamik er vel det som vi liker best på vinteren, de er varme, lette for barn å ta på, ikke stive å gå på, og vanntette nok. Vi ender altså opp med to par vintersko hver vinter, et par type Cherrox og et par type Kamik/snøboots. «Pene» sko blir foreløpig lite brukt. Barna er for små til «mote» og jeg selv velger det praktiske fremfor det fine. Anonymkode: f6f0c...c10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #34 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg følger med på denne, da jeg trenger tips til vintersko til en toåring og en femåring i år. Til femåring har vi prøvd litt forskjellige men blir liksom aldri helt fornøyd. Jeg skulle ønske folk her skrev hvor de bor, og hvor gamle barna er, for det kan være avgjørende. Her på Østlandet er det kaldt på vinteren, og synes ikke Cherrox eller Doc Boots holder. vi hadde fjorårets modell fra Ecco, og jeg var ikke veldig fornøyd med de, tror ikke jeg kommer til å kjøpe de igjen, De er veldig dyre men de ble fort stygge og mistet fargen, de luktet også veldig spesielt omtrent fra første uka, lukten ble bedre men har ikke gitt seg helt på et halvt år, tross lufting og tørking. Men, de er lette og barnet likte de. På tross av at fjorårets fireåring ikke klarte selv å åpne eller lukke skoene, pga litt spesiell mekanisme. Og, de holdt ham varme hele vinteren, vi trengte ikke snøboots i tillegg. Men, de blir gjennomvåte og må tørkes. (= måtte kjøpe skotørker) Femåringen selv elsker Cherrox og velger de fremfor andre sko, men de lukter helt sinnsykt ille tross tørking hver kveld, de er tette og føttene blir veldig svette. Og disse er vår/høstsko og ikke vintersko her på Østlandet. Doc Boots er ikke mine barn noe fan av, fordi de er veldig tunge og stive. Skinnsko (bisgaard) har vi ikke bruk for da det er kanskje bare ei uke i vinteren da det er faktisk tørt nok til å bruke sånne. Tror man må lengre inn på innlandet, der er det tørrere vinter. Samme med Uggs. Snøboots type Kamik er vel det som vi liker best på vinteren, de er varme, lette for barn å ta på, ikke stive å gå på, og vanntette nok. Vi ender altså opp med to par vintersko hver vinter, et par type Cherrox og et par type Kamik/snøboots. «Pene» sko blir foreløpig lite brukt. Barna er for små til «mote» og jeg selv velger det praktiske fremfor det fine. Anonymkode: f6f0c...c10 Viking. Hvis de ikke har for smale føtter da. Mitt barn har brukt et par vikingsko to vintre, og de er nesten ikke slitt. Anonymkode: 070f3...5f1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #35 Skrevet 11. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Viking. Hvis de ikke har for smale føtter da. Mitt barn har brukt et par vikingsko to vintre, og de er nesten ikke slitt. Anonymkode: 070f3...5f1 Ja, glemte de litt, Viking er vi likemye fornøyd med som Kamik. Anonymkode: f6f0c...c10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #36 Skrevet 11. oktober 2019 Vi har disse høst og vår, og er noe ala Doc boots: https://www.eurosko.com/no/products/norden/norden-1940/?code=69176002059 De blir for kalde her på Østlandet, så må ha vintersko i tillegg. Da har vi vært fornøyd med en type Sorel med uttagbart fôr, - veldig greie å tørke. Anonymkode: 450a9...ec1
KatyP Skrevet 11. oktober 2019 #37 Skrevet 11. oktober 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja Anonymkode: de587...cea De var fine🤩 men er de praktiske... Endret 11. oktober 2019 av KatyP La til setning
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #38 Skrevet 11. oktober 2019 Har dock boots til skapsesnøvær, og vært veldig fornøyd med viking, men gått over til superfit nå da skoen passer bedre på foten Anbefaler deg å prøve skoen på barnets fot. Anonymkode: b853a...478
mammaemma Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter #39 Skrevet 11. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I følge den andre tråden din, så syns du det er så morsomt med barneklær og kan fint bruke 15000,- på det (på en måned). Du syns tydeligvis ikke det er like morsomt med barnesko da, siden du ber om tips til å finne noen billige. Hva med å droppe noen av kleskjøpene og heller kjøpe noen kvalitetssko til sønnen din? Føttene skal man ha resten av livet og ordentlige sko er derfor mye viktigere enn en fancy jakke eller joggedress. Anonymkode: d14ca...c44 Åherregud. Jeg lager jo det innlegget fordi jeg vil slutte å bruke såå mye penger på det jeg kjøper til barna?
mammaemma Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter #40 Skrevet 11. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De som vant ser jo ut som helt vanlig vintersko? Rimelig nøytrale. Dessuten er det snakk om en toåring, da vil jeg si at varme og tørre bein er viktigst for min del iallefall Anonymkode: 814de...468 Selvfølgelig! Men det må vel være andre som er fine nøytrale, som også er gode?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå