Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Er I pp14 nå. Har hatt vanlig sjekk hos gyn og blodprøver for å se at El. Skjer. 

Mannen har tatt særprøve. Alt er ok. 

Nå er jeg henvist til sykehus for å undersøke om egglederne er åpne, altså med kontrast. Det er jo noen mnd ventetid før jeg får time. 

Hvilken rekkefølge har dere gjort ting i? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos gynekolog først og ba om hjelp. Fikk da beskjed om å begynne på vitaminer og mineralkur. Det var ikke den type hjelp jeg ønsket, så da dro jeg til fastlegen. Begynte med blodprøve på syklus dag 3 og 21 for å se om jeg hadde eggløsning. De var åpne og fine så da var neste steg laparskopi for utredning av endometriose. Egglederne ble skylt og viste seg å være åpne og jeg hadde moderat mengde med endometriose. Neste steg ble IVF ved det offentlige. Nedregulering med nesespray som setter kroppen i en kunstig overgangsalder så oppregulering med hormonsprøyter. 2 negative forsøk, dessverre. Skal i gang med 3 forsøk neste uke. 

Alt dette har skjedd siden desember 2018 til nå 🙂 Jeg hører til Rikshospitalet. hvilke sykehus skal du til?

Skrevet

Gikk til fastlegen. Husker ikke helt om jeg tok blodprøver da. Mannen tok sædprøve. Ble henvist til privat gynekolog/fertilitetssenter, fordi vi ønsket det. Tok blodprøver tidlig i syklus, litt usikker på om jeg tok senere i syklus også. De var fine. På første time ble det tatt vannscanning/gjennomskylling av eggledere, som ikke viste noe spesielt, og vanlig ultralyd. Jeg mistenkte anovulatoriske sykluser. Prøvde noen runder med Letrozol, ene runden fungerte men ble en exu. Så en liten pause etter det. En syklus til med Letrozol uten hell, gikk på IVF, som var helt ukomplisert og ikke noe problem i det hele tatt, og (foreløpig!) så sitter første forsøk :)

Anonymkode: 01a85...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...