Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Er det noen her som har fått bunaden sin sydd ut? 
Hvor mye betalte dere for det og hvor lang tid tok det? :) 

Skrevet

Jeg fikk min sydd ut på Husfliden. Jeg gjorde det i januar, før det største rushet før mai, og innbiller meg det tok en uke eller to. Tror jeg betalte en tusenlapp eller to..

Skrevet

Jeg betalte 12-13 tusen for å få sydd den inn på husfliden. Dette ble et haste-oppdrag fordi jeg ikke hadde tenkt over det tidsnok til en spesiell anledning jeg ville bruke den. Senere hadde jeg behov for å sy den inn. Definitivt ikke den husfliden en gang til (min bunad er ikke fra samme by som jeg bor i, husfliden hadde ikke erfaring). Jeg fant ei dame som hadde god erfaring, og jeg fikk det for ti tusen kroner. 

Hvor lang tid det tar å gjøre det er litt forskjellig fra hvor du velger å gjøre det. Det samme er prisen ift antall timer de bruker på jobben, og hvor mye tråd de må bruke. Hvis du går til f.eks. husfliden kan det være de har x antall oppdrag "i samme slengen", at de "må" prioritere oppdrag som haster mer enn andre. Derfor er det lurt å være tidlig ute. Skal du f.eks. bruke den i februar, og vet det nå, så ta den med deg nå til en som kan sy. Så setter du en frist i januar, og sydamen(e) skal ha den ferdig til det. Videre skal du prøve den for å være sikker på at du er fornøyd, og hvis du trenger å justere mer på den så får de tid til det. 

Skrevet

Jeg fikk sydd ut min bunad, og betalte kr 2500,- hos en bunadtilvirker med fagbrev. Bunaden min var sydd ut etter konfirmasjon, men ikke skikkelig tilpasset og sydd om etter at jeg ble voksen. Pris inkluderte også prøving og måltaging. Bunaden var også litt fikset på i form av nye hemper og ettersøm på knapper. 

12-13 000,- for en omsøm høres vanvittig mye ut. 

Anonymkode: 6d383...62a

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk sydd ut min bunad, og betalte kr 2500,- hos en bunadtilvirker med fagbrev. Bunaden min var sydd ut etter konfirmasjon, men ikke skikkelig tilpasset og sydd om etter at jeg ble voksen. Pris inkluderte også prøving og måltaging. Bunaden var også litt fikset på i form av nye hemper og ettersøm på knapper. 

12-13 000,- for en omsøm høres vanvittig mye ut. 

Anonymkode: 6d383...62a

Godt mulig jeg husker feil :ler: men er ganske sikker på at det var en del tusenlapper

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) 
Jeg skal ikke bruke den før i 2021, så har god tid. Men tenkte å være litt tidlig ute :) 

Skrevet

Det enkleste er nok å gå til et sted som er kjent med den bunaden, og noen bunader har facebook-sider der du kan komme i kontakt med lokale syersker som gjør det billigere. Da kan referanser være viktig dersom jobben er litt vanskelig. 

Anonymkode: 59da5...703

Skrevet

Betalte rundt 2000 for og sy ut og ned👍

Hos sydame som også kan bunader

Skrevet

Her vil nok prisen variere avhengig av typen bunad, noen bunader er enklere å sy ut og trenger færre arbeidstimer enn andre. Alt rundt 2000 høres veldig billig ut, tror ikke man kan forvente en så billig pris. Vær ute i god tid, og unngå rushet før mai, da er gjerne mange booket i flere uker og måneder i forveien. 

Anonymkode: 5fa02...109

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...