AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har pådratt meg to helt like kaffetraktere. De er dyre og kan koste over 3000 kr noen steder. Den ene er nærmere tre år gammel og kjøpt brukt uten kvittering. Den andre er helt ny, og jeg har kvittering. Nå må jeg kvitte meg med en av dem. Fordelen med å kvitte seg med den nye: Jeg kan levere den tilbake og få igjen alle pengene (2000 kr på tilbud). Ulempen er at hvis det skjer noe med den, så har jeg kvittering og kan ta det på garanti/reklamasjon. Og dessverre er det ofte slik at elektriske ting går i stykker nå til dags. Fordelene med å kvitte seg med den gamle: Jeg sparer penger her og nå på å beholde den gamle. Betalte 900 kr for den. Hvis den ryker, er det verre med garanti/reklamasjon. Så, hva ville dere gjort? Anonymkode: b6420...537
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Er det 2 sånne? Jeg har en sånn og den er +10 år nå. Funker gull. Beste Moccamaster jeg noen gang har hatt! Anonymkode: 6de1c...1cf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Nå vet jeg ikke hva slags kaffetrakter du har kjøpt, men dersom det er en av grei kvalitet så bør den da holde i langt over 3 år. Anonymkode: 81580...a94
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det 2 sånne? Jeg har en sånn og den er +10 år nå. Funker gull. Beste Moccamaster jeg noen gang har hatt! Anonymkode: 6de1c...1cf Bildet ditt er blank hos meg, så jeg ser ikke hvilken kaffetrakter der. Jeg har Wilfa presicion kaffetrakter. Anonymkode: b6420...537
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke hva slags kaffetrakter du har kjøpt, men dersom det er en av grei kvalitet så bør den da holde i langt over 3 år. Anonymkode: 81580...a94 Men når jeg leser anmeldelser fra andre, så se at det er flere som har måtte byttet inn kaffetrakteren sin etter en tid. Anonymkode: b6420...537
Leo Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har pådratt meg to helt like kaffetraktere. De er dyre og kan koste over 3000 kr noen steder. Den ene er nærmere tre år gammel og kjøpt brukt uten kvittering. Den andre er helt ny, og jeg har kvittering. Nå må jeg kvitte meg med en av dem. Fordelen med å kvitte seg med den nye: Jeg kan levere den tilbake og få igjen alle pengene (2000 kr på tilbud). Ulempen er at hvis det skjer noe med den, så har jeg kvittering og kan ta det på garanti/reklamasjon. Og dessverre er det ofte slik at elektriske ting går i stykker nå til dags. Fordelene med å kvitte seg med den gamle: Jeg sparer penger her og nå på å beholde den gamle. Betalte 900 kr for den. Hvis den ryker, er det verre med garanti/reklamasjon. Så, hva ville dere gjort? Anonymkode: b6420...537 Jeg ville ha prøvd den brukte noen ganger for å forsikre meg om at den fungerer og hvis den gjør det ville jeg ha levert tilbake den nye. De 2.000 kronene ville jeg så ha satt inn på konto og hatt i bakhånd til å kjøpe ny hvis den brukte skulle finne på å ta kvelden. Da kan jo evt. disse pengene brukes til noe annet hvis behovet skulle oppstå. En annen mulighet er å prøve og selge den brukte først og gjøre det hvis du får minst 900 kroner for den. 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det 2 sånne? Jeg har en sånn og den er +10 år nå. Funker gull. Beste Moccamaster jeg noen gang har hatt! Anonymkode: 6de1c...1cf Ja, denne er gull! Min har fylt sju er fremdeles frisk og rask den også
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 21 minutter siden, Leo skrev: Jeg ville ha prøvd den brukte noen ganger for å forsikre meg om at den fungerer og hvis den gjør det ville jeg ha levert tilbake den nye. De 2.000 kronene ville jeg så ha satt inn på konto og hatt i bakhånd til å kjøpe ny hvis den brukte skulle finne på å ta kvelden. Da kan jo evt. disse pengene brukes til noe annet hvis behovet skulle oppstå. En annen mulighet er å prøve og selge den brukte først og gjøre det hvis du får minst 900 kroner for den. Det synes jeg var et fornuftig forslag. Men det er noe galt med bildet i tråden, slik at jeg ikke ser hvilken kaffetrakter dere snakker om? Jeg blir så nysgjerrig! TS Anonymkode: b6420...537
Leo Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det synes jeg var et fornuftig forslag. Men det er noe galt med bildet i tråden, slik at jeg ikke ser hvilken kaffetrakter dere snakker om? Jeg blir så nysgjerrig! TS Anonymkode: b6420...537 Det er en Moccamaster i sølv/svart utførelse med termokanne i stål på 1,25 liter. Den heter "CDT Thermo" og koster ca. 2.600 kroner.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, Leo skrev: Det er en Moccamaster i sølv/svart utførelse med termokanne i stål på 1,25 liter. Den heter "CDT Thermo" og koster ca. 2.600 kroner. Takk! 😊👍 Anonymkode: b6420...537 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #10 Skrevet 12. oktober 2019 Hadde solgt den gamle og lagt pengene i en kaffekvern (hvis du ikke har det da). Kaffen blir mye bedre når den er nykvernet 😊 Anonymkode: 85b41...568
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #11 Skrevet 12. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde solgt den gamle og lagt pengene i en kaffekvern (hvis du ikke har det da). Kaffen blir mye bedre når den er nykvernet 😊 Anonymkode: 85b41...568 Også veldig godt forslag! Skal bestemme meg innen mandag hva jeg gjør. Men en god kaffekvern har jeg ønsket meg lenge. Anonymkode: b6420...537
Leo Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også veldig godt forslag! Skal bestemme meg innen mandag hva jeg gjør. Men en god kaffekvern har jeg ønsket meg lenge. Anonymkode: b6420...537 Og her finner du en en helt ny test av kaffekverner Jeg ville ha gått for den som heter "Wilfa Svart Aroma". Styr unna forgjengeren (I stål som gjerne koster 5 - 700 kroner) hvis du kan. Ikke fordi det er en dårlig kaffekvern, men siden beholderen ikke er antistatisk klistrer "kaffebosset" seg fast på utsiden og flyr overalt på kjøkkenbenken. Verdt å betale noen hundrelapper for å slippe det! 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 1 time siden, Leo skrev: Og her finner du en en helt ny test av kaffekverner Jeg ville ha gått for den som heter "Wilfa Svart Aroma". Styr unna forgjengeren (I stål som gjerne koster 5 - 700 kroner) hvis du kan. Ikke fordi det er en dårlig kaffekvern, men siden beholderen ikke er antistatisk klistrer "kaffebosset" seg fast på utsiden og flyr overalt på kjøkkenbenken. Verdt å betale noen hundrelapper for å slippe det! 🙂 Jeg har en gammel, billig drittkvern som bare maltrakterer kaffebønnene og blir gal av at alt fester seg på boksen og søler utover hele benken. Denne ser helt topp ut! ts Anonymkode: b6420...537
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå