Gå til innhold

Har jeg lov til å drive med øvelseskjøring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk lappen i 2012, men i 2017 så mistet jeg den for 6 mnd. (Kjørte for fort). Måtte ikke ta oppkjøring på nytt. På førerkortet står det at det er utstedt i 2012. Men så leser jeg at man må ha hatt førerkortet i sammenhengende 5 år for å få lov til å drive med øvelseskjøring, så jeg ble litt usikker? 

Anonymkode: e9b01...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke hatt lappen sammenhengende i fem år, derfor kan du ikke drive med øvelseskjøring. Du har startet på nytt. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk lappen i 2012, men i 2017 så mistet jeg den for 6 mnd. (Kjørte for fort). Måtte ikke ta oppkjøring på nytt. På førerkortet står det at det er utstedt i 2012. Men så leser jeg at man må ha hatt førerkortet i sammenhengende 5 år for å få lov til å drive med øvelseskjøring, så jeg ble litt usikker? 

Anonymkode: e9b01...f2e

Hvorfor vil du øvelseskjøre når du har førerkort?

Anonymkode: 95243...38e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du øvelseskjøre når du har førerkort?

Anonymkode: 95243...38e

Vil tro vedkommende tenker på at andre øvelseskjører mens han sitter på. 

• Liker 4
Skrevet

Du må ha hatt lappen sammenhengende i 5 år for å kunne øvelseskjøre, med noen. Så nei du har ikke lov.

Anonymkode: 0b07e...12b

• Liker 1
Skrevet

Sambo mistet også lappen (han var 19), og vi måtte vente til han ble 25 for jeg kunne øvelsekjøre med ham. Det er ihvertfall slik vi tolket reglene. I vår tilfelle var det å vente et halvt år ekstra, det var lenge siden.

Anonymkode: ec9d3...457

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sambo mistet også lappen (han var 19), og vi måtte vente til han ble 25 for jeg kunne øvelsekjøre med ham. Det er ihvertfall slik vi tolket reglene. I vår tilfelle var det å vente et halvt år ekstra, det var lenge siden.

Anonymkode: ec9d3...457

Uavhengig av at han mistet lappen har man uansett ikke lov å øvelseskjøre med noen før man er 25. 

Anonymkode: 6c3e0...f0d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...