AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Føler vi henger etter. Anonymkode: 65b6a...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Hvorfor føler du det? Anonymkode: 78e9e...cf1 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Tenker ikke på utenrikspolitikk. Men innenfor teknologiske utfordringer, underholdning. Vi er ikke gode på det. Danmark har LEGO. De har også god arbeidsmorals evne. Vi er gode på å ikke lage arbeid, isåfall er arbeidsjobber enten sosionomer og leger. Vi som land lager ikke jobber som teknologi, data drift og support og annet. Jeg bare lurer på hvorfor dette aldri blir sett mer på?. Vi er så kjedelige som land iforhold til andre land. Anonymkode: 65b6a...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 https://www.worlddata.info/iq-by-country.php Nei, vi har høyere enn USA og likt som Danmark. Anonymkode: 7e26e...6c9 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: https://www.worlddata.info/iq-by-country.php Nei, vi har høyere enn USA og likt som Danmark. Anonymkode: 7e26e...6c9 Men det ser jeg ikke. Vi er mer innesperret i et bur uten noen muligheter. Danmark og USA er mer fri. Anonymkode: 65b6a...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det ser jeg ikke. Vi er mer innesperret i et bur uten noen muligheter. Danmark og USA er mer fri. Anonymkode: 65b6a...5c2 Det står jo på tabellen der. Det er bare å lese. Anonymkode: 7e26e...6c9 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det ser jeg ikke. Vi er mer innesperret i et bur uten noen muligheter. Danmark og USA er mer fri. Anonymkode: 65b6a...5c2 Det er få som har så gode muligheter til å skaffe seg en bra liv som vi nordmenn. Anonymkode: 5d057...ef9 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er få som har så gode muligheter til å skaffe seg en bra liv som vi nordmenn. Anonymkode: 5d057...ef9 På lik linje som duer som får mat. De får ikke jobb av en eller annen grunn. Vil ikke si at det er frihet Anonymkode: 65b6a...5c2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker ikke på utenrikspolitikk. Men innenfor teknologiske utfordringer, underholdning. Vi er ikke gode på det. Danmark har LEGO. De har også god arbeidsmorals evne. Vi er gode på å ikke lage arbeid, isåfall er arbeidsjobber enten sosionomer og leger. Vi som land lager ikke jobber som teknologi, data drift og support og annet. Jeg bare lurer på hvorfor dette aldri blir sett mer på?. Vi er så kjedelige som land iforhold til andre land. Anonymkode: 65b6a...5c2 Siden du tenker på bedrifter som ikke ble etabler i år (for å si det forsiktig), som LEGO, så kan vi jo bare nevne Norsk Data og Electrocompaniet Enda er det en møbelbedrift som både designer og produserer i Norge; Brunstad, selv om mye av produksjonen ellers er flyttet til spesielt Baltikum mye grunnet at den norsk kronene var alt for sterk til at møblene ble konkurransedyktige på eksportmarkedet. Jensen designer, utvikler og produserer madrassene sine i Svelvik selv om de nå eies av et svensk selskap. Anonymkode: aa9da...11b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #10 Skrevet 10. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På lik linje som duer som får mat. De får ikke jobb av en eller annen grunn. Vil ikke si at det er frihet Anonymkode: 65b6a...5c2 Men hvor vil du egentlig? Dette har jo ikke noe med gjennomsnitts-IQ å gjøre! Anonymkode: 5d057...ef9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvor vil du egentlig? Dette har jo ikke noe med gjennomsnitts-IQ å gjøre! Anonymkode: 5d057...ef9 Vel duer er litt innesperret av å gjøre det de gjør er forskjellen. https://www.youtube.com/watch?v=LEtorWba_Fg Anonymkode: 65b6a...5c2
Gjest 007_008_007 Skrevet 10. oktober 2019 #12 Skrevet 10. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler vi henger etter. Anonymkode: 65b6a...5c2 Poenget ditt er nok å koble dette temaet opp mot innvandrere og legge skylden der. Vær såpass ærlig TS!
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #13 Skrevet 10. oktober 2019 8 minutter siden, 007_008_007 skrev: Poenget ditt er nok å koble dette temaet opp mot innvandrere og legge skylden der. Vær såpass ærlig TS! Folk som har kompetanse får jobb som jeg er glad for. Det er bare jobb mangel bare. Det du tenker er nok ditt eget problem Anonymkode: 65b6a...5c2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. oktober 2019 #14 Skrevet 10. oktober 2019 USA høy iq De tror jo Norge er hovedstaden i Sverige 🤣
WCKD Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler vi henger etter. Anonymkode: 65b6a...5c2 Det er den samme følelsen jeg sitter igjen med angående deg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #16 Skrevet 5. november 2019 På Thursday, October 10, 2019 den 10.42, AnonymBruker skrev: Føler vi henger etter. Anonymkode: 65b6a...5c2 USA er i alle fall ett "shit-hole country" smmen lignet med lile Norge... Anonymkode: a62e3...1c6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #17 Skrevet 5. november 2019 Jøsses! Her var det mange med meget begrenset kunnskap om USA. Byer som Seattle, San Francisco etc mer siviliserte enn Oslo. ( de to rikeste i verden bor i Seattle. Tro meg, IQ, teknologi , avanserte ideer , antall intellektuelle er selvsagt høyere enn i Norge! Hvordan jeg vet det? Jo flyttet nettopp tilbake og må le av hvor trått det går her i Oslo. Anonymkode: 1e4f7...2d9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #18 Skrevet 5. november 2019 På 10.10.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev: Tenker ikke på utenrikspolitikk. Men innenfor teknologiske utfordringer, underholdning. Vi er ikke gode på det. Danmark har LEGO. De har også god arbeidsmorals evne. Vi er gode på å ikke lage arbeid, isåfall er arbeidsjobber enten sosionomer og leger. Vi som land lager ikke jobber som teknologi, data drift og support og annet. Jeg bare lurer på hvorfor dette aldri blir sett mer på?. Vi er så kjedelige som land iforhold til andre land. Anonymkode: 65b6a...5c2 Det er sett mye på. Du kan lese om liberale markedsøkonomier og koordinerte markedsøkonomier. Spesielt USA har en modell som er mer fruktbar for innovasjoner, både fordi alt der borte er mer konkurranseutsatt, det er enklere å sparke folk og få inn nye folk med den kompetansen man trenger, og så sparke dem igjen og erstatte dem med nye. Og de kan enklere kjøpe opp lisenser og patenter som gjør at de får den teknologien de trenger for å utvikle et eller annet, samt at de kan lokke til seg nøkkelpersonell ved å love dem høye lønninger. Etc. Til gjengjeld har vi en velferdsstat, og koordinerte markedsøkonomier er bedre egnet for et mer stabilt arbeidsliv og langsiktige nye løsninger/moderasjoner. Tyskland og deres merzedes for eksempel. Hvis du synes det er kjedelig her, får du heller reise vekk. Og nei, det har ikke med IQ å gjøre. Anonymkode: 19d1f...1b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå