Gjest Sjekkern Skrevet 21. mai 2005 #1 Skrevet 21. mai 2005 Ja, jenter, hvordan skal gutta se ut når de tar seg en tur på byen? Selv har jeg skapet fullt av mye rart, og kan variere litt, men hva er det som funker best for dere? Sportsjakke? Dressjakke? Sorte sko? Sneakers? T-skjorte? Skjorte? Hettegenser? Stylet hår eller ikke? Barbert? Ikke-barbert? Og dansegulvet: liker du egentlig å bli kontaktet, eller forsøkt oppsjekket der? Selv føler jeg det fort blir en sulten hyenekamp over et åtsel, enn noe annet. Har du ikke tatt på henne innen to minutter så kommer det noen og brøyter seg fram og ser sitt. Og har det egentlig så mye å si hva man sier på byen? Holder det ikke med at man viser at en har det gøy, og kan være en artig person (foruten looks, så klart)?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2005 #2 Skrevet 21. mai 2005 Det kommer jo an på hvor du går ut hen egentlig... Selv er jeg svak for olabukse, skjorte/t-skjorte og en dressjakke, pene sko. Altså sånn laid-back, ikke stivpyntet. Dette gjelder selvfølgelig ordinære "på byen"-steder. Skal du et stivere sted bør ihvertfall olabuksen byttes ut. skal du et sted og ta noen pils og spille biljard e.l. kan du være ennå mer casual enn den øverste varianten. Men for all del, kle deg i noe du føler deg vel i, da føler du deg bedre og det merkes jo. Når det gjelder dansegulvet er jeg helt blank, de gangene jeg har danset i all offentlighet må kvelden ha inneholdt kraftige mengder alkohol, noe som har ført til at jeg er så sanseløst dritings at jeg enter tror mine spastiske bevegelser ser dødsbra ut eller at jeg rett og slett driter i hva andre synes Men jeg er jo sær da, jeg går ut på byen med venner og håper jo selvsagt på at den kjekk kar skal dukke opp, men hver gang noen prøver å komme bort til meg og hoffet mitt snur jeg meg med ryggen til - "Herregud, tror ALLE at en jente kun er på byen for å sjekke eller??? Ærlig talt, jeg ønsker kun en hyggelig kveld med vennene mine liksom" tror jeg den ryggen ser ut til at den sier :oops: 24 år og fortsatt singel...
Gjest Virvel Skrevet 22. mai 2005 #3 Skrevet 22. mai 2005 Veldig enig med Frysepulver hva antrekket angår!
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #4 Skrevet 22. mai 2005 Også enig! Og dansegulvsjekking er det verste jeg vet; det virker rett og slett for desperat, og en potensielt interessant person ville nok blitt avvist, uten unntak.
Gjest Virvel Skrevet 22. mai 2005 #5 Skrevet 22. mai 2005 Jeg liker oppmerksomhet når jeg er på byen, men det er store forskjeller på oppmerksomhet. :-) Det er moro å bli lagt merke til, men det er ikke moro å bli klådd på, og det er i hvert fall ikke moro at en fortsetter å henge på deg selv om du ganske klart viser at du ikke er interessert. Det er lov å prøve seg, men ta for guds skyld et hint. Jeg må innrømme at det er sjelden jeg lar meg imponere av dansegulvsjekkere, forresten. Mange har desperasjon i blikket og litt for mange øl innabords...
Gjest jente Skrevet 22. mai 2005 #6 Skrevet 22. mai 2005 Hei, Jeg er mye på byen og danser, og er heller ikke glad i "dansegulv-sjekking." For meg handler det først og fremst om øyekontakt og flørt, FØR man tar steget og kommer over for å si hei eller danse. Det funker ikke på meg å prikke meg på ryggen og sette i gang flørten ivertfall. De gangene jeg har "blitt sjekket opp" har det skjedd etter øyekontakt og masse flørt tvers over rommet/dansegulvet, FØR han tok kontakt. Elin
Tusseline Skrevet 22. mai 2005 #7 Skrevet 22. mai 2005 Også enig! Og dansegulvsjekking er det verste jeg vet; det virker rett og slett for desperat, og en potensielt interessant person ville nok blitt avvist, uten unntak. Kunne ikke ha vært mer enig.
Gjest Sjekkern Skrevet 22. mai 2005 #8 Skrevet 22. mai 2005 Kunne ikke ha vært mer enig. Og jeg er selv enige i dere, og jeg er ute på danseguvlet først og fremst for å danse. Men det virker ikke som de fleste jenter er som dere, for forsøker man seg ikke på en jente man danser "med", så kommer det fort noen andre som prøver seg, og kontakt oppstår eller hun skremmes vekk fra gulvet. OG ellers så forsøker ikke alle gutter som vil danse med dere å sjekke dere opp. Det er jo tross alt artigere å danse med en annen enn å danse alene(ikke swing, *grøsse*). Samspillet gjør jo det hele litt mer utfordrende og artig
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2005 #9 Skrevet 22. mai 2005 Men det spørs jo om de andre som prøver seg har noen som helst sjanse, heller? (og ja, jeg var fem år sammen med en person som først la merke til meg på dansegulvet på et utested, men som ikke prøvde seg der og da, men som tok kontakt i baren senere). Jeg har venninner som helt lar være å danse ute på byen, nettopp pga innpåslitne sjekkere. Men det er umulig å generalisere fra en til alle, uansett.
Gjest Sjekkern Skrevet 22. mai 2005 #10 Skrevet 22. mai 2005 Men det spørs jo om de andre som prøver seg har noen som helst sjanse, heller? (og ja, jeg var fem år sammen med en person som først la merke til meg på dansegulvet på et utested, men som ikke prøvde seg der og da, men som tok kontakt i baren senere). Jeg har venninner som helt lar være å danse ute på byen, nettopp pga innpåslitne sjekkere. Men det er umulig å generalisere fra en til alle, uansett. Sant det, og derfor antok jeg at jentene også kan skygge banenen pga. det Selv backer jeg fort ut når noen nærmest forsøker seg med territorialmarkering. Så sant det ikke er en dame som kan danse skikkelig, da. Jeg gir ikke fra meg en lekekamerat så lett Ellers er jeg ikke helt enig i den casuale stilen med dressjakke, tskjorte og olabukse. Tenkte å bruke det selv i går, men heldigvis ikke, for det er jo hva alle går med på byen. Det var kanskje litt ok en stund, men nå så det bare dansegalla ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå