AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Hadde en venninne som gjorde det, men jeg tør ikke spørre henne om hvilket firma, for jeg vil ikke avsløre graviditeten så tidlig. Noen som vet hvilket/hvilke firmaer som sender til Norge slik at man får tatt blodprøven her, og sender tilbake for analyse? Anonymkode: c9b26...361
boblevann Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 http://www.gendia.eu Disse tilbyr ordningen du beskriver Prøven sendes da til Belgia tror jeg. Men merk deg at helsepersonell som hjelper deg med å ta testen, bryter norsk lov. Er derfor ikke nødvendigvis så enkelt å få tatt den i Norge 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg jobber som bioingeniør ved et sykehus, og vi har fått streng beskjed om at vi ikke under noen omstendigheter får lov til å ta slike prøver. Står da i fare for å miste jobben. Vet derimot om flere som har dratt til både Sverige og Danmark for å utføre prøvetaking og analyse der. Anonymkode: 1fb3a...f89 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, boblevann skrev: http://www.gendia.eu Disse tilbyr ordningen du beskriver Prøven sendes da til Belgia tror jeg. Men merk deg at helsepersonell som hjelper deg med å ta testen, bryter norsk lov. Er derfor ikke nødvendigvis så enkelt å få tatt den i Norge Jeg tar den selv, så det er ikke noe stress. Ts Anonymkode: c9b26...361
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som bioingeniør ved et sykehus, og vi har fått streng beskjed om at vi ikke under noen omstendigheter får lov til å ta slike prøver. Står da i fare for å miste jobben. Vet derimot om flere som har dratt til både Sverige og Danmark for å utføre prøvetaking og analyse der. Anonymkode: 1fb3a...f89 Jeg tar den selv, jeg har gått nesten ferdig en helsefaglig bachelor så det er 0 stress. ts Anonymkode: c9b26...361
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som bioingeniør ved et sykehus, og vi har fått streng beskjed om at vi ikke under noen omstendigheter får lov til å ta slike prøver. Står da i fare for å miste jobben. Vet derimot om flere som har dratt til både Sverige og Danmark for å utføre prøvetaking og analyse der. Anonymkode: 1fb3a...f89 Fikk min søster som er bioingeniør til å ta den for meg, gikk fint det 😉 Er ikke alt man trenger å opplyse om. Anonymkode: b30d3...418 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 Noen som vet om andre en Gendia? Syntes ikke nettsiden deres ser så seriøs ut ts Anonymkode: c9b26...361
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 6 timer siden, boblevann skrev: http://www.gendia.eu Disse tilbyr ordningen du beskriver Prøven sendes da til Belgia tror jeg. Men merk deg at helsepersonell som hjelper deg med å ta testen, bryter norsk lov. Er derfor ikke nødvendigvis så enkelt å få tatt den i Norge Men nå har du jo allerede oppfordret til å bryte norsk lov ved å legge inn linken.. Anonymkode: 1a2c9...80c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om andre en Gendia? Syntes ikke nettsiden deres ser så seriøs ut ts Anonymkode: c9b26...361 De som legger inn flere linker vil oppfordre til å bryte norsk lov, så tviler på at flere hjelper deg til å gjøre noe ulovlig. Anonymkode: 1a2c9...80c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #10 Skrevet 10. oktober 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå har du jo allerede oppfordret til å bryte norsk lov ved å legge inn linken.. Anonymkode: 1a2c9...80c Ehm, nei. En link om at et Utenlandsk nettsted tilbyr en nipt test er ikke å bryte norsk lov, eller å oppfordre til noe. Slapp av. Ts Anonymkode: c9b26...361 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm, nei. En link om at et Utenlandsk nettsted tilbyr en nipt test er ikke å bryte norsk lov, eller å oppfordre til noe. Slapp av. Ts Anonymkode: c9b26...361 Jo det er det. Denne tråden er rapportert for oppfordring til å bryte norsk lov, og det vil jeg oppfordre andre til å rapportere inn også. Anonymkode: 1a2c9...80c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #12 Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men nå har du jo allerede oppfordret til å bryte norsk lov ved å legge inn linken.. Anonymkode: 1a2c9...80c Det er ikke ulovlig for kvinner å ta NIPT i utlandet, eller sende blodet sitt til utlandet. Det eneste som er ulovlig er for helsepersonell å utføre/hjelpe å utføre testen på kvinner som ikke fyller kriteriene i Norge. Anonymkode: ccb0a...390 14
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #13 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke ulovlig for kvinner å ta NIPT i utlandet, eller sende blodet sitt til utlandet. Det eneste som er ulovlig er for helsepersonell å utføre/hjelpe å utføre testen på kvinner som ikke fyller kriteriene i Norge. Anonymkode: ccb0a...390 Ja? Og man legger da til rette for at noen skal bryte loven når de allerede har fått en person til å si seg villig til å ta blodprøve så legger en annen ut link til hvor man skal sende inn denne prøven. Anonymkode: 1a2c9...80c
Fotball77 Skrevet 10. oktober 2019 #14 Skrevet 10. oktober 2019 Kanskje dumt spørsmål, men hva er NIPT-test?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Og man legger da til rette for at noen skal bryte loven når de allerede har fått en person til å si seg villig til å ta blodprøve så legger en annen ut link til hvor man skal sende inn denne prøven. Anonymkode: 1a2c9...80c Det er absolutt ingen forskjell på å dele denne linken, eller at jeg hadde delt linken til ultralydklinikken i København og anbefalt henne å ta prøven der. TS sier hun skal ta prøven selv, hun har ikke fått noen til å si seg villig til å ta den 😛 noe sier meg at du er en av NIPT-motstanderne. Anonymkode: ccb0a...390 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #16 Skrevet 10. oktober 2019 46 minutter siden, Fotball77 skrev: Kanskje dumt spørsmål, men hva er NIPT-test? En blodprøve som tas av en gravid kvinne, som kan analysere DNA’et og oppdage kromosomfeil hos fosteret. Anonymkode: ccb0a...390
Fotball77 Skrevet 10. oktober 2019 #17 Skrevet 10. oktober 2019 Ok. Tusen takk for svaret. Da lærte jeg det 😊
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #18 Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja? Og man legger da til rette for at noen skal bryte loven når de allerede har fått en person til å si seg villig til å ta blodprøve så legger en annen ut link til hvor man skal sende inn denne prøven. Anonymkode: 1a2c9...80c Jeg tar den på meg selv, jeg jobber ikke som helsepersonell og har all rett og lov til å gjøre det. ts Anonymkode: c9b26...361 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #19 Skrevet 10. oktober 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar den på meg selv, jeg jobber ikke som helsepersonell og har all rett og lov til å gjøre det. ts Anonymkode: c9b26...361 Spiller ingen rolle. Ved å legge inn slike linker så oppfordrer man folk til å bryte norsk lov. Anonymkode: 1a2c9...80c 1
ajarRun Skrevet 10. oktober 2019 #20 Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle. Ved å legge inn slike linker så oppfordrer man folk til å bryte norsk lov. Anonymkode: 1a2c9...80c Selvsagt gjør man ikke det. Oppfordring til lovbrudd er klart definert i lovverket, å lenke til en nettside som selger et lovlig produkt i deres land er ikke oppfordring til lovbrudd. Ei heller er det ulovlig å bestille NIPT tester. Hvilken lov innbiller du deg at blir brutt? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå