Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #1 Skrevet 4. september 2002 Hei alle bruder! Vi giftet oss den 31.august-02. Og vi hadde en fantastisk dag :D Kommer referat om det litt senere. Vil bare advare alle dere som skal gifte dere og ikke har kjøpt kjole ennå. For all del, ikke kjøp/lei kjole hos "Brudekjolen" på egertorget i Oslo. Jeg var der i November i fjor og fikk kjempe service, så jeg bestemte meg for å bestille min kjole gjennom dem. Betalte depositumet og alt var ok, trodde jeg.. I januar tok jeg en tur innom bare for å sjekke, og da viste det seg at kjolen ikke var bestillt.. Men de lovte da at det ikke var noe å bekymre seg over, og at kjolen ble bestillt med en gang. Så jeg dro og stolte jo på det. Så fikk jeg brev fra dem i april om at kjolen var kommet og kunne hentes. Spent og glad reiste jeg ned i butikken for å hente min drømmekjole!!! Jeg leverte brevet jeg hadde fått til hun som stod i butikken, og hun gikk for å finne kjolen. Det varte og det rakk. Stod der i 45 min. og ventet. Så kommer hun da til slutt ut fra lageret og sier at hun ikke finner noen kjole :evil: Er det mulig??? Så spør jeg om jeg kan få snakke med sjefen, hvorpå hun sier skikkelig surt, "hun er på ferie og skal ikke forstyrres hvis det ikke er helt krise". Hva kaller du dette da sa jeg. Ikke min feil at ikke kjolen din henger her svarer den "blide". Så fikk jeg bare beskjed om å komme på mandag, for da er sjefen her. Så jeg troppet opp mandag morgen. Og det samme skjer, de leter i ca.30 min. Så kommer sjefen og sier at de finner ikke kjolen men hun skal personlig lete igjennom alle sammen og ringe meg litt senere på dagen. Så etter mange laange timer ringer telefonen, hei det er slik at vi har klart å bestille feil kjole til deg, men vi skal bestille den riktige kjolen med en gang, og da får du den senest 25 juli. Så sier hun da, er du rolig nå? NEI, det er jeg ikke :evil: Så gikk jeg og ventet og ventet. Hørte ingenting.Ringte hver dag fra 25 juli, men ingen kjole kom. Så 6 august ringer de, nå har kjolen din kommet. Endelig, så jeg reider ned for å sjekke at det er riktig denne gang, og heldigvis for dem er det det!!! Det hører også med at min mann (nå) og hans forlover også hadde leid klær der. Og når de kom ned på fredagen før bryllupet for å hente det, så var alle klærne til forloveren helt feil og delevis min manns klær. Er dette mulig??? Så de ble værende igjen i butikken langt etter stengetid, og de var sååå sure missfornøyde... Enden på visa var at vi så vidt med mye krangling fikk avslag på tøyet til min mann og hans forlover, men det skulle bare mangle.... Dette ble fryktlig langt, men tenkte det er greit å advare dere som skal gifte dere!! De har ihvertfall laget en masse unødvendige bekymringer for meg. Lykke til med planleggingen alle sammen!!!! Hilsen en veldig lykkelig men sliten frue
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #2 Skrevet 4. september 2002 Huff! Skjønner at det var forferdelig kjipt. Men du hadde nok også veldig uflaks.... Jeg har bare lyst til å si at jeg kjøpte kjolen min i denne butikken og var kjempefornøyd med servisen. Har ikke hatt noen negative opplevelser. Kjolen kom til avtalt tid, etter første tilpasning passet den helt perfekt, jeg kjøpte også alt det andre (slør, hansker, tiara - som jeg byttet tre ganger)der, og var innom sikkert 10 ganger og de var like hyggelige hver gang.
Imax Skrevet 4. september 2002 #3 Skrevet 4. september 2002 Uff, det hørtes KJEMPE KJIPT ut! Hvordan er det forresten å "henge ut" bedrifter på denne måten??!? Bare lurer (selv om det i denne situasjonen høres berettiget ut).
diddi Skrevet 4. september 2002 #4 Skrevet 4. september 2002 Hmmm... Min samboer og forloveren hans var innom en fredag formiddag i august. Da sto det tre menn (forlovere og brudgommer), som uavhengig av hverandre skulle hente klær. Alle sammen opplevde at de ikke fikk det de skulle ha. Litt surt når man skal gifte seg dagen etterpå, også er ikke vesten der!! (Den var leid ut til noen andre). Ekspeditrisen hadde bare beklaget det. Så når brudgommen hadde spurt hva hun kunne gjøre med det, så skjønte hun tydligvis ikke at hun måtte strekke seg en hel del lengre. :o Det endte visst med at det ble tatt en telefon til en annen salong, der en vest måtte bli leid og sendt til Brudekjolen, som igjen måtte leie til brudgommen. Min samboer var sjokkert!!! :-? I tillegg fikk min samboer også elendig service. Ekspeditrisene så dem ikke før lenge etter at de andre hadde gått. (Da hadde det vært tomt i lokalet en stund!) De på om dem trengte hjelp. (Min samboer hadde lyst til å si "hvorfor tror du vi er her!!" men han bet seg i det.). De kom med feil størrelser, og forsvant!!!! Sambo og forlover måtte derfor selv rote i hyller for å finne størrelser. Selv om det sto på plakater at de ikke skulle gjøre det. Men det var jo ingen der!!! Til slutt kledde sambo på seg og gikk! Da dukket ekspeditrisen frem og sa: "Ble dere sure??? Dere får komme igjen i september, for da har vi fått inn alt som er utleid." :o Vel, jeg trenger ikke si hvem som ikke setter sine føtter der igjen!!
Augustbrud02 Skrevet 4. september 2002 #5 Skrevet 4. september 2002 Uff' date=' det hørtes KJEMPE KJIPT ut! Hvordan er det forresten å "henge ut" bedrifter på denne måten??!? Bare lurer (selv om det i denne situasjonen høres berettiget ut).[/quote'] Som svar på det spørsmålet kan jeg si at det har vært liknende tråder her inne der butikker har blitt kritisert en god del, uten å si noe til sitt eget forsvar. Hvis denen butikken har tilgang til mail, bør egentlig den som har startet tråden sende en mail til dem og opplyse om at det pågår en slik diskusjon her inne og gi dem muligheten til å si noe til sitt eget forsvar. I tillegg har liknende tråder blitt sperret før. Ellers finnes det en egen tråd som inneholder anbefalinger og fraråder av bryllupbutikker, der kan det jo være en ide å legge inn en fraråding?
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #6 Skrevet 4. september 2002 Vi har leid klær til brudgommen hos Brudekjolen. Nå har vi riktignok ikke hentet det enda, da, så kanskje vi får en negativ overraskelse om en ukes tid :o , men ved bestilling var de veldig serviceminded og alt virket veldig ryddig og ordentlig. Så jeg er ikke særlig bekymret over at han ikke får det han skal ha. Det er vel ulike oppfatninger av service i ulike butikker... Selv om det selvfølgelig ikke skal skje at de ikke har inne det som er leid og skal hentes!
TrineG Skrevet 4. september 2002 #7 Skrevet 4. september 2002 Jeg ville heller ikke anbefalt denne butikken til noen!! Jeg opplevde generelt veldig dårlig service (fikk ikke hjelp, sure ekspeditriser osv.), de klarte å bestille FEIL størrelse på kjolen min, når vi kom for å hente brudepikekjolen fant de den ikke og vi måtte vente 3 timer (med en utålmodig 8 - åring som hadde ventet i eeevigheter på prinsessekjolen allerede ) +++ Jeg var kjempenervøs for at det skulle skjære seg helt - men det gikk heldigvis bra til slutt!
Mrs. B Skrevet 4. september 2002 #8 Skrevet 4. september 2002 Jeg kjøpte skoene mine der. Prøvde et fint par i butikken og så måtte damen bak på lageret og hente noen som var helt nye. Jeg stolte på henne og kikket ikke så nøye på dem når jeg fikk esken med skoene. Da jeg kom hjem til søsteren min (var på besøk hos henne i Oslo) så vi at skoene hadde flekker og en liten rift. Når jeg har betalt 1000kr for sko godtar jeg ikke det. Jeg måtte hjem til Tbg, men min søster dro tilbake til Brudekjolen. Der måtte de bestille nye sko. Drøyt 3 uker senere kom de nye skoene. De var heldigvis helt fine, men da søsteren min hentet dem for meg fikk hun beskjed om at nå måtte jeg være forsiktig med dem slik at de ikke ble ødelagte igjen. *som om JEG hadde ødelagt dem første gangen* Synes det var synd dette, for jeg var så fornøyd når jeg dro derfra. Fikk god service også... trodde jeg da. Glad jeg kun skulle ha sko derfra.
Charmie Skrevet 4. september 2002 #9 Skrevet 4. september 2002 Jeg er av dem som har "hengt ut" butikken, og det mener jeg er fullt berettiget... Etter å ha vært i kontakt med dem 13 ganger(!!), en ødelagt kjole, 3 telefoner til forbrukerrådet og til slutt trussel om å heve kjøpet, klarte de å levere kjolen. (I ettertid har jeg sett at det er en symaskinoljeflekk på den, men jeg ORKER simpelthen ikke å sette mine ben i den butikken mer...). Det er ikke overdrevet, de vet ikke hva service er, hvis noe blir feil, er det din, som kundes skyld! Da de hadde sydd noe helt merkelig på kjolen til forloveren min (som gifta seg i juli) sa innehaver at "jamen, du var jo enig i at du ville ha det slik" (det var ikke slik det så ut da hun sa seg enig i hvordan de skulle justere den!) Jeg føyer meg inn i blant de som advarer mot butikken, de har riktignok mye fint der, men for min del, tok handelen fra meg nattesøvnen, og slik skal det vel ikke være?
Nikki Skrevet 5. september 2002 #10 Skrevet 5. september 2002 Uff, dette hørtes ikke bra ut. Jeg har selv kjøpt kjolen min på Brudekjolen. Jeg fikk ikke akkurat den beste servicen første gang jeg var der. Jeg var sammen med ei venninne og det tok 30 min før noen i det hele tatt orket og spørre om vi trengte hjelp. Vanlig høflighet er i allefall og vise at du har sett kunden og at du hjelper han/henne så fort du kan. O g i tillegg så var det en dame som ikke hadde noe å gjøre, hun bare stod der...Men jeg fikk hjelp og fant kjolen med en gang. Så kom dagen da jeg skulle bestille kjolen. Det tok ikke lang tid før jeg fikk hjelp da jeg sa at jeg skulle bstille en kjole... Hmmm... Men kjolen ble bestilt og jeg fikk beskjed om at det tok tre mnd før de fikk kjolen. Den er grei siden jeg ikke skal gifte meg før neste sommer. Dette var på en lørdag. PÅ tirsdag får jeg telefon fra de og fikk beskjed om at kjolen hadde kommet. Jeg dro selvsagt ned og gledet meg vilt til å hente kjolen. Men da jeg kom dit, måtte jeg igjen vente en halv time om ikke mer før noen tok kontakt. Jeg fikk kjolen og det var riktig kjole og riktig størrelse. Men jeg synes ikke servicen der er akkurat i topp klasse. Ikke akkurat terningkast 6 nei. Men etter å ha lest innleggene her til flere av dere som har vært i kontakt med Brudekjolenhar jeg og min kjære funnet ut at vi skal leie hans klær fra en annen plass. Vil ikke risikere at vi får trøbbel med dette.
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2002 #11 Skrevet 5. september 2002 Jeg slenger meg på her... var i et bryllup i sommer hvor alle hadde antrekk fra brudekjolen. Både brud, brudgom og 2 brudesvenner. Det hadde vært et kaos fra ende til annen. Og jeg synes ikke at kjolen til bruden satt pent på henne... den så rett og slett sliten ut. Brudesvennene hadde fått feil strl. og brudgommen hadde til slutt blitt så forbannet at han hadde avbestillt sitt antrekk som var skittent og gått til Christiane i stedenfor. Jeg vet ihvertfall hvor jeg ikke skal gå......
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2002 #12 Skrevet 6. september 2002 Jeg synes det er rart dere er så misfornøyd med Brudekjolen. Selv har jeg alltid fått kjempebra service der, og alle andre jeg kjenner som har handlet eller vært der er også fornøyd.
diddi Skrevet 6. september 2002 #13 Skrevet 6. september 2002 Synes du det er rart at folk er misfornøyd, etter å ha lest hva de har opplevd? Eller prøver du å si at DU er fornøyd med den sevicen DU fikk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå