AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Skolejente i huset har høstferie og har fått influensa. Ligger ett ut i sofaen og trenger trøst. Nå har lillebror vært hjemme hele uka sammen med sin syke storesøster og meg. Tenktebat lillebror skulle få høstferie han også, men nå tenker jeg faktisk på å sende han i barnehagen i morgen så han får leke med andre barn. Men så får jeg så dårlig samvittighet.. Off.. Hva ville dere gjort? Anonymkode: b96b4...b1c
Hactar Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Om du vurderer det slik at gutten har det kjekkere med å leke i barnehagen enn å være hjemme med deg og syk søster, skal du ikke ha dårlig samvittighet over å sende ham av gårde. Du gjør det jo for hans skyld. Han kan jo eventuelt få kort dag, og fortsatt ha mye tid sammen med dere. 11
Arkana Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg hadde rett og slett spurt ham hva han helst vil. 2
snoren Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Ville sendt i barnehagen, no doubt. Er sikkert gøyere å leke med andre barn enn å se på at søster ligger syk. 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Det er høstferie her denne uken, men barnehagen har planleggingsdag torsdag og fredag. Sikker på at sønnen din sin barnehage er åpen? Hvis den er det, så har kanskje lillebror godt av å få lekt litt i stede for å bare være hjemme med noen som er syk. Anonymkode: 20657...400 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er høstferie her denne uken, men barnehagen har planleggingsdag torsdag og fredag. Sikker på at sønnen din sin barnehage er åpen? Hvis den er det, så har kanskje lillebror godt av å få lekt litt i stede for å bare være hjemme med noen som er syk. Anonymkode: 20657...400 Du vet det kommer an på hvor man bor i landet? Når planleggingsdager er.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg ville sendt ham om det er gøyere for ham der. Anonymkode: 8ca81...d2f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 Skjønner ikke helt.. Har lillebroren hatt en ukes høstferie med deg og datter allerede, men dere er fortsatt syke? Anonymkode: 78c15...f3c
Summ Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 22 minutter siden, WhisperingWind skrev: Du vet det kommer an på hvor man bor i landet? Når planleggingsdager er. De bor ikke på Østlandet ihvertfall
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. oktober 2019 #10 Skrevet 10. oktober 2019 3 minutter siden, Summ skrev: De bor ikke på Østlandet ihvertfall Nei, men planleggingsdager er som oftest fordelt på bydeler. Ikke hele fylker.
Summ Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Nei, men planleggingsdager er som oftest fordelt på bydeler. Ikke hele fylker. Nå er ikke Østlandet et fylke forresten, men Østlandet hadde høstferie forrige uke
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #12 Skrevet 10. oktober 2019 Synes ikke dette er en problemstilling engang. Mener virkelig foreldre at barnehager bare er en oppbevaringsplass for barn? Hva med det sosiale de opplever med andre barn og voksne? Alt det positive for læring, lek og utvikling? Slutt å ha dårlig samvittighet for å sende barn i barnehagen. Det finnes uføretrygdede foreldre som har barnehageplass, nettopp fordi de setter barnets beste først med tanke på å få venner, lære og utvikle seg. Anonymkode: 78c15...f3c 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. oktober 2019 #13 Skrevet 10. oktober 2019 26 minutter siden, Summ skrev: Nå er ikke Østlandet et fylke forresten, men Østlandet hadde høstferie forrige uke Nå kverulerer du for å kverulere. Ikke vits å skli ut mer nå.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #14 Skrevet 10. oktober 2019 27 minutter siden, WhisperingWind said: Nei, men planleggingsdager er som oftest fordelt på bydeler. Ikke hele fylker. Det varierer vel. Her har iallfall regionen plandager samtidig. Som er litt kjett iom at alle da vil ha fri samtidig. Anonymkode: f9795...c0a
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det varierer vel. Her har iallfall regionen plandager samtidig. Som er litt kjett iom at alle da vil ha fri samtidig. Anonymkode: f9795...c0a Men det var vel uansett ikke det Ts lurte på. Avslutter denne diskusjonen fra min side.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #16 Skrevet 10. oktober 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt.. Har lillebroren hatt en ukes høstferie med deg og datter allerede, men dere er fortsatt syke? Anonymkode: 78c15...f3c Det er høstferie denne uka her... - ts Anonymkode: b96b4...b1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #17 Skrevet 10. oktober 2019 Da falt valget på å sende lillebror i barnehagen, med engang jeg nevnte "dere skal på tur i skogen i dag" så sprang han for å ta på seg jakka med engang. Jeg tenker jo egentlig at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet for å sende i barnehagen selv om vi ikke virkelig MÅ. For som noen nevnte over her så er ikke barnehagen bare en oppbevaringsplass. Lek og læring og kos! Men den dårlige samvittigheten kom snikende pga at det fins mødre der ute som mener det er helt på styr å i det hele tatt tenke tanken på å sende i barnehagen når det ikke er nødvendig. Jeg er ganske sikker på at gutten min kommer til å ha en bedre dag på tur i skogen isteden for i stua hvor den syke storesøster ligger å sløver på sofaen.. Men takk for innspill alle 😊 Jeg digger kvinneguiden kjenner jeg, alltid gode svar å få, mye krasse mennesker som svarer her, men gud så mange kjekke også 🙂 og til alle mødre der ute : stol på magefølelsen og drit i mammapolitiet - ts Anonymkode: b96b4...b1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #18 Skrevet 10. oktober 2019 Du burde ihvertfall sende mld til bhg for å høre om det er greit at han kommer (om du har sagt han skal ha fri). I ferier er det ofte mindre personal, da man prøver å få ut avspasering når det er mindre barn. Anonymkode: fdde8...f85 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #19 Skrevet 10. oktober 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde ihvertfall sende mld til bhg for å høre om det er greit at han kommer (om du har sagt han skal ha fri). I ferier er det ofte mindre personal, da man prøver å få ut avspasering når det er mindre barn. Anonymkode: fdde8...f85 Har ikke meldt han fri hele uka, bare fra dag til dag og det er helt ok i barnehagen han går 🙂 - ts Anonymkode: b96b4...b1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #20 Skrevet 10. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke dette er en problemstilling engang. Mener virkelig foreldre at barnehager bare er en oppbevaringsplass for barn? Hva med det sosiale de opplever med andre barn og voksne? Alt det positive for læring, lek og utvikling? Slutt å ha dårlig samvittighet for å sende barn i barnehagen. Det finnes uføretrygdede foreldre som har barnehageplass, nettopp fordi de setter barnets beste først med tanke på å få venner, lære og utvikle seg. Anonymkode: 78c15...f3c Enig i dette. Vi har høstferie denne uka, så det er ferre barn i bhg. Poden på 2,5 var derfor hjemme med meg og baby på 4 mnd, mandag og tirsdag. Vel, han savna barnehagen for å si det sånn. Fikk ikke aktivisert han nok gjennom dagene med en baby som må bysses og ammes trutt og ofte. På onsdag løp han til ytterdøra for å komme seg raskt ut🤪 Jeg har hatt så mye dårlig samvittighet for å ikke hatt han hjemme mer når jeg er i permisjon nå. Har ikke hentet noe tidligere heller siden baby hylgråter så fælt i bil, og følt meg som en dritt ovenfor «stakkars» 2åringen som er i barnehagen. Ferdig med dårlig samvittighet. Jeg er ikke noe supermenneske, og det å ha en vilter 2,5 åring og en liten baby hjemme samtidig syns JEG er kjempeutfordrende. Ingen får nok oppmerksomhet, og han hadde det så kjedelig, ble sint og fikk lite utløp for energi. Takk og lov for at han elsker barnehagen (forstår at alle ikke gjør det). Han gleder seg hver morgen, vinker raskt hadet til oss, og vil ofte være lengre for å leke videre når vi henter. Anonymkode: a495d...5c9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå