AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Får jevnlig sår av denne typen på samme sted i munnen, og det blir større for hver gang. Nå har jeg hatt dette i godt over en uke og det gjør vondt i hele siden av halsen. Tror egentlig at det bare er en afte, men synes denne er svær! Anonymkode: 7ef96...444
Gjest ana0603 Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) det ser sånn ut? 🙄 det må være så vondt xP Endret 9. oktober 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Det er en afte ja! Forferdelig vondt, jeg har det hele tiden. Anonymkode: 0f472...732
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Ja, det er en stor afte. Det kjipe med de som er så store er at jeg synes ikke Oralmedic hjelper i det hele tatt, men da er jo da man virkelig trenger noe som lindrer. Jeg kan "trøste" deg med at jeg også er hyppig plaget av after og en gang fikk jeg en på tungen som var dobbelt så stor som din. Jeg hadde så vondt at jeg så vidt klarte å drikke litt, gjorde vondt å snakke og alt mulig. Anonymkode: 8b36d...d2a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en stor afte. Det kjipe med de som er så store er at jeg synes ikke Oralmedic hjelper i det hele tatt, men da er jo da man virkelig trenger noe som lindrer. Jeg kan "trøste" deg med at jeg også er hyppig plaget av after og en gang fikk jeg en på tungen som var dobbelt så stor som din. Jeg hadde så vondt at jeg så vidt klarte å drikke litt, gjorde vondt å snakke og alt mulig. Anonymkode: 8b36d...d2a Oralmedic er så vondt å ha på at det er kun når såret er eksempelvis på leppa at jeg gidder å bruke det. Disse store sårene varer jo en evighet også. Er så lei! Også begynte jeg å bli bekymret for om det kunne være noe annet i og med at den til stadighet kom tilbake på samme sted og blir større og større. De mindre sårene får jeg som regel etter at jeg har bitt meg, så litt vanskelig å forstå hvorfor disse dukker opp bak i svelget. Anonymkode: 7ef96...444
Viktualia Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg sluttet å få after etter at jeg byttet til zandium rannkrem.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en stor afte. Det kjipe med de som er så store er at jeg synes ikke Oralmedic hjelper i det hele tatt, men da er jo da man virkelig trenger noe som lindrer. Jeg kan "trøste" deg med at jeg også er hyppig plaget av after og en gang fikk jeg en på tungen som var dobbelt så stor som din. Jeg hadde så vondt at jeg så vidt klarte å drikke litt, gjorde vondt å snakke og alt mulig. Anonymkode: 8b36d...d2a Kan jeg spørre om du har noen tips til å få after til å gro fortere eller ikke komme? Sønnen min er plaget med store og vonde after. Han bruker kun Zendium tannkrem, men det ser ikke ut til at det hjelper noe særlig. Noen ganger så virker Corsodyl. Anonymkode: 15d5d...26d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om du har noen tips til å få after til å gro fortere eller ikke komme? Sønnen min er plaget med store og vonde after. Han bruker kun Zendium tannkrem, men det ser ikke ut til at det hjelper noe særlig. Noen ganger så virker Corsodyl. Anonymkode: 15d5d...26d Nei, dessverre vet jeg ikke om noe annet enn Oralmedic. Kunne virkelig ønske at jeg visste om noe som forhindret dem i å dukke opp. Apotekene selger også noe som heter Aftamed, men den synes jeg overhodet ikke hjelper. Jeg synes Oralmedic er det eneste som hjelper, men som TS nevner så gjør det temmelig vondt å smøre den på. Jeg har vært hyppig plaget med after hele livet, men jeg merker heller ingen forskjell når jeg bruker Zendium tannkrem. Har spurt fastlegen flere ganger og han sier at noen mennesker dessverre bare er utsatt for hyppige after, omtrent litt sånn som at andre er utsatt for å få eksem eller kviser. Og, TS, jeg får også store after bak i halsen på samme sted som din. Opplevde det første gang i voksen alder og var livredd for at det var en slags kjønnssykdom, men legen kunne berolige meg med at det "bare" var en afte og at det ikke kan være smittsomt. Er helt enig med deg i at det gjør vondt i hele halsen, noen ganger har jeg faktisk tatt en smertestillende tablett bare for å orke å få i meg mat, men det er kanskje ikke så lurt å gjøre det til stadighet. Anonymkode: 8b36d...d2a
Viktualia Skrevet 10. oktober 2019 #9 Skrevet 10. oktober 2019 Denne kan hjelpe: https://www.apotek1.no/produkter/myrratinktur-naf-til-tannkjott-og-gurglevann-30ml-315051p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå