Gå til innhold

Han synes ikke det er «stas» lenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan jo begynne med å si at vi er i 20 årene begge to, og har vært sammen i 3 år. 

Men sexlivet har bare dalt siden vi ble samboere. Dette er ikke mitt valg. Jeg prøver å ta initiativ hver gang jeg har lyst, men blir veldig ofte avvist. 

Jeg har prøvd å snakke med han om det flere ganger, men da har han bare sagt at jeg ikke skal stresse med det. Men i dag tok jeg det opp med en litt mer alvorlig tone, fordi det plager meg. Da sa han at det ikke er «stas» lenger. At han ikke hadde like lyst på meg lenger, men han mener at det ikke har noe med meg å gjøre. 

Hvordan skal jeg tolke dette? At jeg ikke er «stas» for han lenger? Jeg går med en følelse av at jeg ikke er tiltrekkende lenger, og det sårer meg at han bare buser ut med sånne ting uten å ønske å gjøre noe for å få det bedre. 

Er jeg urimelig som ønsker å ha sex med kjæresten min? Akkurat nå føler jeg det. 

Anonymkode: 43e85...09f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke forelska lenger. 

Anonymkode: c39b7...dd3

• Liker 6
Skrevet

Kanskje du ikke gjør nok husarbeid? Kanskje du ikke ser han i hverdagen? Kanskje du må lese bøker om hvordan du tenner menn?

Har vært flere slike tråder her, rådene pleier å være som de over.

Mitt personlige råd er å prøve deg på forskjellige tider på døgnet. Samt å gi han en oljemassasje. 

Anonymkode: a1dae...5d8

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke gjør nok husarbeid? Kanskje du ikke ser han i hverdagen? Kanskje du må lese bøker om hvordan du tenner menn?

Mitt personlige råd er å prøve deg på forskjellige tider på døgnet. Samt å gi han en oljemassasje. 

De er pur unge og i et nytt forhold. Sex og lyst burde kommet helt naturlig.

TS: jeg hadde ikke brukt en eneste kalori på å prøve å fikse dette. Syns han ikke det er stas lengre bør du bare vurdere å gå. Bare å si noe sånt sier mye. Sex er for viktig til at du skal bruke mange år på å prøve å få han til å ha lyst.

• Liker 33
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke forelska lenger. 

Det vil han ikke innrømme, isåfall..

-ts

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den enste som gjør husarbeid, så tror ikke det er det. Det kan godt hende han føler at jeg ikke ser han, men jeg har vært igjennom en god del, så jeg er oppmerksom på hvordan han har det. Og han har åpnet seg flere ganger om han ikke har det bra. Kan det hende at jeg ikke ser han på andre måter? Jeg prøver mitt beste, men vet selv at jeg ikke er perfekt på noen måte. 

Skrevet
15 minutter siden, visp skrev:

De er pur unge og i et nytt forhold. Sex og lyst burde kommet helt naturlig.

TS: jeg hadde ikke brukt en eneste kalori på å prøve å fikse dette. Syns han ikke det er stas lengre bør du bare vurdere å gå. Bare å si noe sånt sier mye. Sex er for viktig til at du skal bruke mange år på å prøve å få han til å ha lyst.

Jeg har vurdert å gå, men samtidig er jeg så glad i han. Og jeg er vanligvis ikke en person som gir opp, men jeg merker at dette tærer veldig på meg. Jeg føler på en måte at jeg er den eneste som prøver å gjøre forholdet bedre.. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo begynne med å si at vi er i 20 årene begge to, og har vært sammen i 3 år. 

Men sexlivet har bare dalt siden vi ble samboere. Dette er ikke mitt valg. Jeg prøver å ta initiativ hver gang jeg har lyst, men blir veldig ofte avvist. 

Jeg har prøvd å snakke med han om det flere ganger, men da har han bare sagt at jeg ikke skal stresse med det. Men i dag tok jeg det opp med en litt mer alvorlig tone, fordi det plager meg. Da sa han at det ikke er «stas» lenger. At han ikke hadde like lyst på meg lenger, men han mener at det ikke har noe med meg å gjøre. 

Hvordan skal jeg tolke dette? At jeg ikke er «stas» for han lenger? Jeg går med en følelse av at jeg ikke er tiltrekkende lenger, og det sårer meg at han bare buser ut med sånne ting uten å ønske å gjøre noe for å få det bedre. 

Er jeg urimelig som ønsker å ha sex med kjæresten min? Akkurat nå føler jeg det. 

Nei, du er ikke urimelig, men det er jo ikke uvanlig at sexen avtar kraftig i løpet av 2-3 år. Hvis sex er viktig for deg bør du se deg om etter en annen partner.

Anonymkode: 7708e...22f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil han ikke innrømme, isåfall..

-ts

Det vil de aldri før de har ny dame eller noe i kikkerten. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, du er ikke urimelig, men det er jo ikke uvanlig at sexen avtar kraftig i løpet av 2-3 år. Hvis sex er viktig for deg bør du se deg om etter en annen partner.

Har aldri opplevd at sexen har avtatt kraftig etter 2 år. Tvert imot pleier tilliten være bedre og man tør ha mer spenstig sex etter 2 år...

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å gå, men samtidig er jeg så glad i han. Og jeg er vanligvis ikke en person som gir opp, men jeg merker at dette tærer veldig på meg. Jeg føler på en måte at jeg er den eneste som prøver å gjøre forholdet bedre.. 

Det tærer på deg. Selvfølgelig gjør det det. En som sier noe sånt kommer heller ikke til å prøve å gjøre noe med saken.

Forøvrig syns jeg et forhold uten barn og forpliktelser, og i den alderen dere er, burde gå helt av seg selv. Det burde ikke kreve arbeid.

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette er ikke særlig vanlig. Ikke etter 2-3 år. Litt mindre enn helt i starten kanskje, men ikke betydelig mindre. 

Anonymkode: 92d8f...fa5

• Liker 6
Skrevet

Få han med på parterapi. Hvis han ikke vil det, slå opp.

Anonymkode: b6c55...8a9

• Liker 1
Skrevet

He’s just not that into you. Jo fortere du klarer å ta konsekvensen av det, jo bedre for deg.

Anonymkode: cd23d...b92

• Liker 9
Skrevet

Da samboeren min sa slikt til meg og sexen dabba, var det fordi han var utro. Han har ikke en annen på gang da?

Anonymkode: 302d0...846

• Liker 6
Skrevet

Det virker som om det er en generell tendens i samfunnet til at folk bare godtar det første og beste svaret, og der stopper det. De fleste ting har flere lag i seg, og det virker som om mange rett og slett ikke er klar over at man kan fortsette å stille spørsmål, at man kan være nysgjerrig og gå dypere.

Han svarer at "det er ikke stas mer".
- "å, hvordan da? Hva  mener du med det? Hva legger du i stas? Hva har endret seg, og når endret det seg? På hvilken måte? Er det noe jeg kan gjøre? Hva tenker du om dette? Er dette en god løsning for deg? Hva føler du? Hva vil du? osv, osv, osv.

Å si at det ikke er stas er begynnelsen og ikke slutten på en eller annen samtale.

Bortsett fra det vil jeg bare kommentere at man må være to om et forhold, hvis ikke er det ikke et forhold.. Du er for ung til å slite deg ut om han ikke er interessert mer.

Anonymkode: e2fdc...245

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Få han med på parterapi. Hvis han ikke vil det, slå opp.

Anonymkode: b6c55...8a9

Jeg går til psykolog av andre grunner, så han skal være med meg på neste time. Jeg har fortalt dette til behandleren min, og hun skal prøve å forklare han hvor mye det går inn på meg. Vet ikke om det vil hjelpe, men vil ihvertfall gi det et forsøk. 

-Ts 

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

He’s just not that into you. Jo fortere du klarer å ta konsekvensen av det, jo bedre for deg.

Anonymkode: cd23d...b92

Mulig det, men hvorfor kan han ikke bare si det da? Han har sagt flere ganger at han for alt i verden ikke vil at jeg skal gå ifra han. Så hele greia er merkelig.. 

-ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da samboeren min sa slikt til meg og sexen dabba, var det fordi han var utro. Han har ikke en annen på gang da?

Anonymkode: 302d0...846

Ikke som jeg vet om ihvertfall. Jeg håper for all del ikke det.. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om det er en generell tendens i samfunnet til at folk bare godtar det første og beste svaret, og der stopper det. De fleste ting har flere lag i seg, og det virker som om mange rett og slett ikke er klar over at man kan fortsette å stille spørsmål, at man kan være nysgjerrig og gå dypere.

Han svarer at "det er ikke stas mer".
- "å, hvordan da? Hva  mener du med det? Hva legger du i stas? Hva har endret seg, og når endret det seg? På hvilken måte? Er det noe jeg kan gjøre? Hva tenker du om dette? Er dette en god løsning for deg? Hva føler du? Hva vil du? osv, osv, osv.

Å si at det ikke er stas er begynnelsen og ikke slutten på en eller annen samtale.

Bortsett fra det vil jeg bare kommentere at man må være to om et forhold, hvis ikke er det ikke et forhold.. Du er for ung til å slite deg ut om han ikke er interessert mer.

Anonymkode: e2fdc...245

Jeg kan nok ikke vært flink til å stille videre spørsmål. Men når jeg spurte om hva han mener med det, så sa han at han ikke visste hvordan han skulle forklare det. 

Jeg blir sliten av det, men skal jeg bare gi han opp? Ville ikke dette skjedd om jeg hadde funnet en ny partner også? Det er jo alltid spenning i begynnelsen, men det avtar vel uansett hvilken mann jeg er sammen med? Jeg vet ikke, da dette er min første samboer og mitt lengste forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...