Gjest gjest 0 Skrevet 21. mai 2005 #1 Skrevet 21. mai 2005 Innimellom oppdager jeg at jeg har små klumper nedover halsen, spesielt på sidene. Hittil har jeg bare hatt slike når jeg har vært syk og den ene gangen jeg nevnte det for legen (da var jeg i tillegg hoven i bakhodet) fikk jeg bare beskjed om at jeg var mystisk.. god bedring... Nå er jeg syk igjen (!) og det er godt mulig at den klumpen jeg har lagt merke til de siste dagene har noe med det å gjøre. Jeg tror og håper at dette bare er hovne kjertler, men er det noen der ute som også får sånne klumper når de er syke? Pam
Gjest Daniella_ Skrevet 21. mai 2005 #2 Skrevet 21. mai 2005 Jeg får også slike klumper når jeg er syk. Små kuler nedover på siden av halsen. Får også en stor klump omtrent bak øret. Legen min kjente på den bak øret. Den hadde nemlig ikke gått vekk når jeg hadde blitt frisk. Hun sa at jeg skulle vente 1-2mnd for å se om den forsvant. Og, hvis den ikke gjorde det skulle jeg kontakte henne igjen. Den forsvant heldigvis! Tror dette er ganske vanlig
aline Skrevet 21. mai 2005 #3 Skrevet 21. mai 2005 når jeg hadde kyssesyken så fikk jeg kuler nedover halsen på begge sider, det var hovne kjertler. det har hendt at jeg har fått noen ved forkjølelse i senere tid også, uten å sjekke opp det. men da har jeg passet på dem og hadde de ikke gått vekk sammen med forkjølelsen, så hadde jeg sjekket det.
Arkana Skrevet 21. mai 2005 #4 Skrevet 21. mai 2005 Det er helt normalt at lymfekjertlene er hovne når man er syk. Jeg har faktisk en lymfeknute bak øret, og den går ikke bort. Har hatt den i årevis. Det er ikke farlig det heller, men greit å få det sjekket først.
miss Skrevet 21. mai 2005 #5 Skrevet 21. mai 2005 Gå til legen en gang for mye enn en gang for lite!!! Klumper kan være skummelt eller helt ufarlig. Ikke gå med det lenge.Undersøk heller for å være på den sikkere siden. Har et eksempel:gått med kuler på halsen i ett år og følt seg dårlig i perioder,men ikke gått til legen.Men nå viste det seg at det var kreft!!!! Vil ikke skremme deg,bare gi deg et råd. Så slipper du og bekymre deg mere og,mye bedre. ofte er det kommet så langt før alvorlig sykdom kan bli opptaget. Lykke til...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå