Gjest Forvirra_kar Skrevet 9. oktober 2019 #21 Skrevet 9. oktober 2019 Rohypnol/flunipan. Lenge siden jeg har spist sovemedisiner siden jeg absolutt ikke fikk sove hvis jeg var tom eller glemte de hjemme Men de virka i allefall
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #22 Skrevet 9. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vallergan, det hjalp. Stilnoct, hjalp ikke. Anonymkode: f49d9...43c Vallergan er et antihistamin som har som bivirkning at man blir veldig trøtt. Det finnes en haug med andre medisiner som også har denne bivirkningen, og som brukes "off-label" som sovemedisin. Seroquel/quetiapin er kanskje av de vanligste, men det er et antipsykotikum, om mange blir helt slått ut i lang tid, Det blokkerer dopamin-funksjonen. Stilnoct/Zolpidem og Imovane/Zopliclon er z-hypnotika og fungerer for de fleste, men den store forskjellen er at disse simulerer ekte søvn, i stedet for å blokkere "våkenhet", som de andre. Personlig er jeg en langt større fan av z-hypnotika enn de medisinene som "blokkerere våkenhet / normal funksjon", og Stilnoct har veldig kort halvveringstid, som kan være bra dersom man bare trenger hjelp til innsovning. Anonymkode: ca15b...ab8
Gjest loveli Skrevet 9. oktober 2019 #23 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Vel, jeg driter i hvordan livet mitt er om 1år, for det føles som en umulighet å være i live så lenge dersom jeg ikke tar min "favoritt"-sovemedisin i dag. Man skal være forsiktig, men hva faen er det å leve for når man går rundt uten søvn og blir både paranoid, schizofren og man får så vondt i kroppen at det føles ut som om det brenner? En "favorittmedisin" gjør livet verdt å leve rett og slett. Jeg vil ikke bli 80 hvis det betyr et liv uten søvn og de plagene det medfører. Da tar jeg heller medisiner ett år og dævver. Ryddet for sitat av slettet innlegg + diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 10. oktober 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #24 Skrevet 9. oktober 2019 Er det bare meg som har fått nærmest hallusinasjoner av Remeron? Ble døsig, men da jeg la meg og lukket øynene så jeg en masse blinkende farger. Tok de kun den ene gangen. Anonymkode: 92933...0d3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #25 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) "Det er viktig å være klar over at effektdokumentasjon for kvetiapin gjelder andre indikasjoner og høyere doser, og at det ikke foreligger dokumentasjon fra kliniske studier til å forsvare slik forskrivning. Derimot er det gode holdepunkter for at kvetiapin kan gi betydelige bivirkninger også i lave doser. [...] https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Anonymkode: 79cd3...134 Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. Endret 10. oktober 2019 av Perelandra 2
boblevann Skrevet 9. oktober 2019 #26 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Brukte Imovane/Zopiklon en periode da jeg slet veldig med å få sove. Men jeg slet bare av og til, og tok slett ikke tablettene hver dag. Sikkert derfor de funket så bra på meg Har hørt fra andre at de raskt mister effekt om man må ta dem hver dag. Men hvilke «sovetabletter» en trenger kommer jo helt an på hva problemet er. Er det innsovning, oppvåkninger eller søvnkvalitet? Det er det som bestemmer hvilke medisiner som passer, sammen med årsaken til problemet. Endret 9. oktober 2019 av boblevann
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #27 Skrevet 9. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som har fått nærmest hallusinasjoner av Remeron? Ble døsig, men da jeg la meg og lukket øynene så jeg en masse blinkende farger. Tok de kun den ene gangen. Anonymkode: 92933...0d3 Jeg fikk søvnparalyse av det annenhver dag, og det er veldig vanlig å drømme veldig mye. For meg fungerte det ikke bra. C-preparater (antihistaminer, antidepressiva, antypsykotika) som sovemedisiner har ofte mye bivirkinger de også.... Anonymkode: ca15b...ab8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #28 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: "Det er viktig å være klar over at effektdokumentasjon for kvetiapin gjelder andre indikasjoner og høyere doser, og at det ikke foreligger dokumentasjon fra kliniske studier til å forsvare slik forskrivning. Derimot er det gode holdepunkter for at kvetiapin kan gi betydelige bivirkninger også i lave doser. [...] https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Anonymkode: 79cd3...134 Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. Det var dette legen min sa. Anonymkode: 88bf9...baa Endret 10. oktober 2019 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #29 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk søvnparalyse av det annenhver dag, og det er veldig vanlig å drømme veldig mye. For meg fungerte det ikke bra. C-preparater (antihistaminer, antidepressiva, antypsykotika) som sovemedisiner har ofte mye bivirkinger de også.... Anonymkode: ca15b...ab8 Jeg sovna ikke, prøvde, men så fort jeg lukka øynene så blinket det, så aner ikke hva det var. Har ikke turt å ta de igjen. Sliter litt med at angst kommer utpå natta om jeg ikke får sove, men det der var søren meg verre. Imovane funker for min del. Anonymkode: 92933...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #30 Skrevet 9. oktober 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Vallergan er et antihistamin som har som bivirkning at man blir veldig trøtt. Det finnes en haug med andre medisiner som også har denne bivirkningen, og som brukes "off-label" som sovemedisin. Seroquel/quetiapin er kanskje av de vanligste, men det er et antipsykotikum, om mange blir helt slått ut i lang tid, Det blokkerer dopamin-funksjonen. Stilnoct/Zolpidem og Imovane/Zopliclon er z-hypnotika og fungerer for de fleste, men den store forskjellen er at disse simulerer ekte søvn, i stedet for å blokkere "våkenhet", som de andre. Personlig er jeg en langt større fan av z-hypnotika enn de medisinene som "blokkerere våkenhet / normal funksjon", og Stilnoct har veldig kort halvveringstid, som kan være bra dersom man bare trenger hjelp til innsovning. Anonymkode: ca15b...ab8 Vet godt hva Vallergan og Stilnoct er. Jeg sovner av Stilnoct, men for meg funker det likevel ikke fordi jeg våkner etter en stund. Vallergan virker gjennom natten på meg, og jeg får ikke hangover når jeg tar den minst 12 timer før jeg skal stå opp. Sånn er det for meg. Vet det er individuelt. Anonymkode: f49d9...43c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #31 Skrevet 9. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er skummelt når man begynner å bruke ordet "favoritt" om medisiner. Anonymkode: 79cd3...134 Ekstrem søvnmangel bør skremme deg mer, for det kan gi alvorlig og livstruende sykdom over lengre tid. Anonymkode: 463f4...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #32 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ekstrem søvnmangel bør skremme deg mer, for det kan gi alvorlig og livstruende sykdom over lengre tid. Anonymkode: 463f4...a3e Jeg har ikke sagt at man ikke skal behandle insomni. Leser dere hva folk skriver? Anonymkode: 79cd3...134
Perelandra Skrevet 10. oktober 2019 #33 Skrevet 10. oktober 2019 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, innhold med opphavsrett, innlegg av helsepersonell, kommentar til moderering og svar til dette. Vi minner om at spørsmål om moderering tas på Ris, ros og spørsmål om forumet eller via PM til moderator. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #34 Skrevet 10. oktober 2019 Har brukt stilnoct ett par års tid, de fungere bra for å sovne normalt men jeg våkner tidlig og får ikke sove igjen. Men de er vel mer til bruk for innsovningsfasen så kanskje ikke så rart om de ikke virker hele natten. Har nå kuttet de ut en periode siden det ikke er bra å skulle bruke de over så lang tid og forsøker mindfullness meditasjon på ørene når jeg skal sove og det fungerer nesten like bra til nå så da fortsetter jeg med det og begynner med Stilnoct igjen om innsovning blir ett problem igjen. Anonymkode: 5390d...f92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå