AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Hvilke sovemedisiner har du brukt? Og hjalp de? Anonymkode: 47113...62a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Vallergan, det hjalp. Stilnoct, hjalp ikke. Anonymkode: f49d9...43c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Sovemedisiner er ikke sovemedisiner. Ulike preparater brukes for ulike problemstillinger knyttet til søvn. Å få vite hva som har hjulpet for andre pasienter, sier ikke noe om hva som vil hjelpe deg og din problemstilling. Dette er én av mange grunner til at vi har leger. Anonymkode: 79cd3...134 2
GulSitron Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Vallergan og zoplikon(?) Begge funket for innsovning, men på vallergan våknet jeg etter 1-2t
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg var å snakket med legen i dag om medisiner som roer meg ned om kvelden, og attpåtil jeg får sove. Går på slike medisiner og hun ville ikke justere dosen, så ble litt paff. Skal starte med Vallgergan og melatonin. De føler jeg ikke hjelper. Anonymkode: 88bf9...baa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg har prøvd ut en del! Imovane, det er de beste. Etter ca 20 min får jeg en metallsmak i munnen og da vet jeg at jeg må i seng. Sovner etter ca 10 min (30 min totalt) Stilnoct, de er også bra, men dersom jeg ikke legger meg blir jeg rusa og kan finne på mange rare ting. Remeron, er egentlig anti depressive men man blir veldig trøtt av dem. Fikk stor Hangover i starten, men det gikk seg til. Serouquel, et anti psykotikum som i lav dose brukes som sovemedisin fordi man blir trøtt. Det likte jeg ikke, men jeg sovna! Vallergan, gammelt antihistamin som man også blir trøtt av. Jeg fikk så mye mareritt at jeg slutta kjapt. Sobril, er jo egentlig beroligende, men når man blir rolig blir man jo også trøtt. Dette er min faste sovemedisin. Anonymkode: ddbce...903
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd ut en del! Imovane, det er de beste. Etter ca 20 min får jeg en metallsmak i munnen og da vet jeg at jeg må i seng. Sovner etter ca 10 min (30 min totalt) Stilnoct, de er også bra, men dersom jeg ikke legger meg blir jeg rusa og kan finne på mange rare ting. Remeron, er egentlig anti depressive men man blir veldig trøtt av dem. Fikk stor Hangover i starten, men det gikk seg til. Serouquel, et anti psykotikum som i lav dose brukes som sovemedisin fordi man blir trøtt. Det likte jeg ikke, men jeg sovna! Vallergan, gammelt antihistamin som man også blir trøtt av. Jeg fikk så mye mareritt at jeg slutta kjapt. Sobril, er jo egentlig beroligende, men når man blir rolig blir man jo også trøtt. Dette er min faste sovemedisin. Anonymkode: ddbce...903 Jeg synes remeron var verre enn seroquel. Apodorm er min favoritt, men den er jo legene veldig restriktive med.. Fikk bakrus av vallergan. Og var så dum at jeg blandet med alkohol en gang. Ikke gjør det! Anonymkode: 64c10...bfc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Mogadon burde fungere for de fleste. Plages du kan du gå på de fast i perioder med opphold i mellom periodene Anonymkode: 9ac34...d50
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Jeg har prøvd det aller meste, og det som fungerer for meg er Sobril. Denne både sovner jeg inn av og sover 6-7 timer på. Imovane/Zopiclone fungerer bra for innsovning, men våkner opp igjen etter 1-2 timer. Vallergan ga meg ekstrem hangover. Samme med Remeron og Quetapin. Apodorm funket ikke i det hele tatt. Anonymkode: ab8c9...9d5 Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 10. oktober 2019 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes remeron var verre enn seroquel. Apodorm er min favoritt, men den er jo legene veldig restriktive med.. Fikk bakrus av vallergan. Og var så dum at jeg blandet med alkohol en gang. Ikke gjør det! Anonymkode: 64c10...bfc Jeg bruker apodorm i perioder,men jeg har kroniske søvnproblemer og har testet ut alt som kan tester og det eneste som funker er apodorm så takk og lov får jeg det utskrevet ved behov Men det er jo sovemedisin i forhold til alt annet som er nevnt i tråden Anonymkode: 2d829...43a
Anonymanda Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 Imovane eller Zopiclone er bra, uten resept synes jeg Sedix funker veldig bra faktisk .
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg synes apodorm eller mogadon gir meg best søvn, imovane er også bra men det er lett å våkne for tidlig på den. Vallergan eller Seroquel gjør ingenting og er bare placebo bortsett fra at man blir veldig tørr i munnen av dem. Anonymkode: 00ba2...053
Silva Pluvialis Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg synes det er skummelt når man begynner å bruke ordet "favoritt" om medisiner. Anonymkode: 79cd3...134 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #15 Skrevet 9. oktober 2019 mogadon og apodorm er eekstremt potent.. Da er nesten stillnoct og imovane hakket bedre Anonymkode: 7488e...6f6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #16 Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er skummelt når man begynner å bruke ordet "favoritt" om medisiner. Anonymkode: 79cd3...134 Har du opplevd ekstrem søvnmangel noen gang? Jeg foretrekker vival eller sobril. Sover iløpet av en halvtime, og slipper hangover med de. Remeron gjorde meg nesten bevisstløs, så sov som en stein, men var trøtt hele dagen. Så trøtt at jeg ikke klarte å fungere normalt. Anonymkode: f9d6e...bf3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #17 Skrevet 9. oktober 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Har du opplevd ekstrem søvnmangel noen gang? Jeg foretrekker vival eller sobril. Sover iløpet av en halvtime, og slipper hangover med de. Remeron gjorde meg nesten bevisstløs, så sov som en stein, men var trøtt hele dagen. Så trøtt at jeg ikke klarte å fungere normalt. Anonymkode: f9d6e...bf3 Ja. Har hatt våkeperioder på over tre døgn, og sover sjelden mer enn 4 timer. Og noen legemidler fungerer bedre enn andre, men ingen er favoritter, fordi de ikke er noe jeg ønsker å bruke. Anonymkode: 79cd3...134
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #18 Skrevet 9. oktober 2019 Imovane virker bra men jeg orker ikke smaken i munnen dagen etter. Foretrekker rivotril, har kontroll på bruken og tar kanskje 10-15 i året. Anonymkode: 92588...caf
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #19 Skrevet 9. oktober 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er skummelt når man begynner å bruke ordet "favoritt" om medisiner. Anonymkode: 79cd3...134 Hvorfor? Anonymkode: ab8c9...9d5
Gjest loveli Skrevet 9. oktober 2019 #20 Skrevet 9. oktober 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er skummelt når man begynner å bruke ordet "favoritt" om medisiner. Anonymkode: 79cd3...134 Da har du ikke vært avhengig av medisiner for å få livet til å gå rundt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå