Gå til innhold

Utslett over hele kroppen (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte ha hjelp av prednisolon også. Var forøvrig hos hudlege, etter tre tapre forsøk på diagnose hos fastlege. Be om henvisning i morgen. 

Anonymkode: 7a9d8...fa7

Hmm. OK, takk for svar. Hadde håpet dette var noe som roet seg fort.

Anonymkode: 68069...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ta en telefon til legevakten og forhøre deg om de vil se på utslettet.

Selv om du har fått mange gode svar her, så synes jeg du bør være 100 % sikker.

(jeg synes det lignet på meslinger, selv om du er vaksinert)

Anonymkode: e7eb8...be6

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var amoxicillin ja. Men fikk det etter en rotfylling, så har i utgangspunktet ikke hatt en infeksjon.

Dette legemiddelet er ikke assosiert med å gi lysømfintlighet, dessuten har jeg ikke vært i solen under kuren. Utslettet oppsto før jeg solte meg i dag.

Vel, da er det mest sannsynlig det. Hvis du leser pakningsvedlegget står det også om utslett og kløe som bivirkning. Meslinger høres litt søkt ut. Men bra du skal til legen så får du en faglig vurdering.

Anonymkode: d2f27...3f5

Skrevet

Definitivt elveblest. Jeg hadde det for noen år siden. Det begynte med en liten kløende flekk jeg hadde i flere dager, før det gradvis blomstret utover store deler av kroppen min. Jeg fikk Polaramin (antihistaminer) mot det, og da gikk det forholdsvis raskt over. Brukte også litt kløstillende salve (Eurax), men det var helt jævlig mens det stod på likevel.

Anonymkode: cb600...c55

Skrevet

Man må re-vaksineres mot barnesykdom btw. De varer ikke evig disse vaksinene. 

Skrevet

Har du fått hjelp TS?

Anonymkode: da9ce...f58

Skrevet

Jeg fikk elveblest ifbm urinveisinfeksjon. Etter å ha begynt på antibiotika, forsvant utslettene. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått hjelp TS?

Anonymkode: da9ce...f58

Ja, det var elveblest. Ble satt på prednisolon og noen allergi-tabletter.  Satser på at det forsvinner fort👍

Skrevet

Ser ut som elveblest

Anonymkode: 5ba92...1fa

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var elveblest. Ble satt på prednisolon og noen allergi-tabletter.  Satser på at det forsvinner fort👍

Da kjenner jeg godt igjen hvordan det er (jeg som skrev om elveblest, prednisolon og p-piller) God bedring! Allergitabletter for kløen? Det fikk jeg og. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kjenner jeg godt igjen hvordan det er (jeg som skrev om elveblest, prednisolon og p-piller) God bedring! Allergitabletter for kløen? Det fikk jeg og. 

Tusen takk!

Husker du om du fikk det i ansiktet også?

Skrevet
På 11.10.2019 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Tusen takk!

Husker du om du fikk det i ansiktet også?

Bak ørene og i nakken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...