AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #21 Del Skrevet 9. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som Pityriasis Rosea.. Helt ufarlig, ikke smittsomt, utbrudd i max 3 mnder (tror jeg), og har du hatt det en gang, får du det ikke igjen 🤗 Husker ikke alle detaljene, men google det. Jeg hadde det vinteren for 2 år siden. Ubehagelig, men ikke farlig (100% sikker hvis utslettet er i "t-skjortesonen", og hvis du har en flekk som er større enn de andre, men blek i midten- kalles primærmedaljong) Jeg behandlet med reseptfri allergimedisin (zyrtec, feks og mild kortisonsalve) Anonymkode: 417fc...e59 Takk for svar🙂 Jeg syns ikke utslettet mitt er helt karakteristisk for denne lidelsen, da jeg har mye utslett på sete og lår i tillegg. Men det kan jo likevel være at det er det. Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #22 Del Skrevet 9. oktober 2019 Har du tatt noen medisiner som du kan ha reagert på? Anonymkode: d2f27...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2019 #23 Del Skrevet 9. oktober 2019 Jeg kan til tider få eksem noen få steder på kroppen, spes på vinteren og da kan faktisk en soltime eller to hjelpe på problemet. Men hadde jeg sett ut SLIK hadde jeg aldri i verden turt å legge meg i solarium. Det kan jo forverre problemet og føre til skjoldete hud. Ring legen i morgen tidlig å få en hastetime! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #24 Del Skrevet 9. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tatt noen medisiner som du kan ha reagert på? Anonymkode: d2f27...3f5 Ja, jeg har gått på penicillin-kur nylig. Mistenker selv at det kan være en allergisk reaksjon på denne. Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #25 Del Skrevet 9. oktober 2019 Ts - du vet vel at du ikke må finne på å stole på svar du får her? Utslett er noe av det vanskeligste å diagnostisere, og det gjøres definitivt ikke av et bilde uten relevant sykehistorie på nett, der de som vurderer må anta å ikke ha noen medisinsk kompetanse. Dersom dette er plagsomt og varer mer enn noen dager, er det definitivt en sak for konsultasjon hos lege, som eventuelt henviser videre til dermatolog. Hvis almentilstanden din er uforandret, er dette sannsynligvis ikke noe som haster. Anonymkode: 5d4c3...95a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #26 Del Skrevet 9. oktober 2019 11 minutter siden, SupaWoman skrev: Jeg kan til tider få eksem noen få steder på kroppen, spes på vinteren og da kan faktisk en soltime eller to hjelpe på problemet. Men hadde jeg sett ut SLIK hadde jeg aldri i verden turt å legge meg i solarium. Det kan jo forverre problemet og føre til skjoldete hud. Ring legen i morgen tidlig å få en hastetime! Jeg kan umulig forestille meg at det skal kunne ha gjort noen skade med så kort soletid, så det tok jeg sjansen på i dag. Har fått legetime i morgen👍 Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #27 Del Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts - du vet vel at du ikke må finne på å stole på svar du får her? Utslett er noe av det vanskeligste å diagnostisere, og det gjøres definitivt ikke av et bilde uten relevant sykehistorie på nett, der de som vurderer må anta å ikke ha noen medisinsk kompetanse. Dersom dette er plagsomt og varer mer enn noen dager, er det definitivt en sak for konsultasjon hos lege, som eventuelt henviser videre til dermatolog. Hvis almentilstanden din er uforandret, er dette sannsynligvis ikke noe som haster. Anonymkode: 5d4c3...95a Det er jeg fullt klar over. Hvis du leser hovedinnlegget, ser du at jeg har fått legetime i morgen. Var kun nysgjerrig på om noen hadde erfaring med noe tilsvarende 🙂 Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #28 Del Skrevet 9. oktober 2019 Hvis du fikk antibiotika mot en halsbetennelse, så kan det være du egentlig har kyssesyken og fikk reaksjon pga det (amoxicillin spesielt). Eller kombinasjonen av det å ta sol eller antibiotika. Eller et legemiddelutslett. Anonymkode: bbccb...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #29 Del Skrevet 9. oktober 2019 Dette ser ut som en allergisk reaksjon og da gjerne på noe du har spist. Har selv hatt det samme. Anonymkode: eb5d9...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #30 Del Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du fikk antibiotika mot en halsbetennelse, så kan det være du egentlig har kyssesyken og fikk reaksjon pga det (amoxicillin spesielt). Eller kombinasjonen av det å ta sol eller antibiotika. Eller et legemiddelutslett. Anonymkode: bbccb...b5b Var amoxicillin ja. Men fikk det etter en rotfylling, så har i utgangspunktet ikke hatt en infeksjon. Dette legemiddelet er ikke assosiert med å gi lysømfintlighet, dessuten har jeg ikke vært i solen under kuren. Utslettet oppsto før jeg solte meg i dag. Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #31 Del Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette ser ut som en allergisk reaksjon og da gjerne på noe du har spist. Har selv hatt det samme. Anonymkode: eb5d9...2d5 Tror ikke jeg har spist noe "nytt". Fikk du en så kraftig reaksjon på det? Hvor lenge varte utslettet? Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #32 Del Skrevet 9. oktober 2019 Som nevnt før. Elveblest. Jeg fikk det som allergisk reaksjon mot p-piller. Var dekket over hele kroppen, kun bryst og mage som var skånet. Anonymkode: 7a9d8...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #33 Del Skrevet 9. oktober 2019 Meslinger/vannkopper? Syns det ligner utslettet jeg fikk første dag inn i en utenlandsferie. Men jeg følte meg jo syk i tillegg da, og herre jeremia som det klødde. Anonymkode: 36a1b...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #34 Del Skrevet 9. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt før. Elveblest. Jeg fikk det som allergisk reaksjon mot p-piller. Var dekket over hele kroppen, kun bryst og mage som var skånet. Anonymkode: 7a9d8...fa7 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som nevnt før. Elveblest. Jeg fikk det som allergisk reaksjon mot p-piller. Var dekket over hele kroppen, kun bryst og mage som var skånet. Anonymkode: 7a9d8...fa7 Jeg tror dette jeg også. Hvor lenge varte utslettet? Ts Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #35 Del Skrevet 9. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meslinger/vannkopper? Syns det ligner utslettet jeg fikk første dag inn i en utenlandsferie. Men jeg følte meg jo syk i tillegg da, og herre jeremia som det klødde. Anonymkode: 36a1b...55d Vannkopper har jeg hatt, og jeg ble vaksinert som barn. Jeg har ikke vært i utlandet på flere år. Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #36 Del Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror dette jeg også. Hvor lenge varte utslettet? Ts Anonymkode: 68069...ad0 Ekstremt lenge. Gikk på prednisolon i en mnd minst, etter diagnose. Tok hudbiopsi for å utelukke andre ting. Måtte slutte på p-piller tvert. Anonymkode: 7a9d8...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #37 Del Skrevet 9. oktober 2019 Huff. Så kjedelig.. Men gikk det over når du sluttet på p-pillen? Anonymkode: 68069...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #38 Del Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huff. Så kjedelig.. Men gikk det over når du sluttet på p-pillen? Anonymkode: 68069...ad0 Måtte ha hjelp av prednisolon også. Var forøvrig hos hudlege, etter tre tapre forsøk på diagnose hos fastlege. Be om henvisning i morgen. Anonymkode: 7a9d8...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #39 Del Skrevet 9. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som Pityriasis Rosea.. Helt ufarlig, ikke smittsomt, utbrudd i max 3 mnder (tror jeg), og har du hatt det en gang, får du det ikke igjen 🤗 Husker ikke alle detaljene, men google det. Jeg hadde det vinteren for 2 år siden. Ubehagelig, men ikke farlig (100% sikker hvis utslettet er i "t-skjortesonen", og hvis du har en flekk som er større enn de andre, men blek i midten- kalles primærmedaljong) Jeg behandlet med reseptfri allergimedisin (zyrtec, feks og mild kortisonsalve) Anonymkode: 417fc...e59 Har du hatt pityriasis roses? Utslettet til TS ligner jo ikke på det! Og man kan faktisk få det flere ganger! Anonymkode: 3e212...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #40 Del Skrevet 9. oktober 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg har spist noe "nytt". Fikk du en så kraftig reaksjon på det? Hvor lenge varte utslettet? Anonymkode: 68069...ad0 Når jeg fikk det så hadde jeg bare spist ferdig gryterett som jeg hadde spist før og de fant aldri ut hva det var som trigget reaksjonen da jeg er allergisk mot mye forskjellig. Utslettet varte i 6-7 dager. Har bare hatt det den ene gangen. Anonymkode: eb5d9...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå