Gå til innhold

Utslett over hele kroppen (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hva dette utslettet kan være? Våknet opp med det i går.  Har det på nesten hele kroppen, og det klør.  Skal til lege i morgen.

20191009_144005.jpg

Anonymkode: 68069...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helvetesild? 🤔

Anonymkode: d6d97...dd7

Skrevet

Hvis det flytter på seg/går bort et sted mens det dukker opp på et annet så elveblest. 

Anonymkode: bbccb...b5b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helvetesild? 🤔

Anonymkode: d6d97...dd7

Det er vel smertefullt? Det er ikke dette, kun kløe. Dessuten syns jeg ikke utslettet ligner helvetesild.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det flytter på seg/går bort et sted mens det dukker opp på et annet så elveblest. 

Anonymkode: bbccb...b5b

Nei, det har ikke flyttet på seg eller gått bort. Har kun blitt større, og mer hissig.

Skrevet

Elveblest 

Anonymkode: 7a9d8...fa7

Skrevet

soleksem? Ser du står ved solarium

Anonymkode: 377c1...75d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

soleksem? Ser du står ved solarium

Anonymkode: 377c1...75d

Det tror jeg ikke. Hadde ikke solt meg i forkant da eksemet kom. Ble heller ikke verre i solarium i dag. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke. Hadde ikke solt meg i forkant da eksemet kom. Ble heller ikke verre i solarium i dag. 

Hvorfor i all verden tar du solarium når du har fått et ukjent utslett på kroppen??Hjelpes, det må gå an å tenke litt. 

Anonymkode: 7367c...4b3

• Liker 35
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden tar du solarium når du har fått et ukjent utslett på kroppen??Hjelpes, det må gå an å tenke litt. 

Anonymkode: 7367c...4b3

Enig! 

Ts: Du har fått et kraftig utslett, og så velger du å ta solarium før du vet hva det er?😳  Å være brun er ikke det viktigste! Ta vare på huden din! 

Anonymkode: 053fe...0ba

• Liker 9
Skrevet

Jeg plages sånn med at jeg ikke klarer å indentifisere hva slags kroppsdel dette er! 

Anonymkode: d5ae2...6d0

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages sånn med at jeg ikke klarer å indentifisere hva slags kroppsdel dette er! 

Anonymkode: d5ae2...6d0

Armhule oppe i venstre hjørnet og en pupp lenger nede i til venstre.

Anonymkode: 8e64f...418

Skrevet

Det er helt tydelig at huden plages, også legger du deg i solarium 😳 

Får håpe du ikke ender opp med pigmentflekker på hele kroppen når utslettet blir borte 

Anonymkode: fbd7c...4a1

• Liker 4
Skrevet

Får håpe du ikke ender opp med pigmentflekker på hele kroppen når utslettet blir borte 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å krisemaksimere. Er vel begrenset hvor mye skade 10 minutter med sol kan gjøre. Fikk dessuten bekreftet at det ikke påvirkes av sol. Har for ordens skyld ikke planer om å sole meg igjen på en stund.

Skrevet

Håper du vasket etter deg! Stakkars de som kommer etter deg om det der er smittsomt!🤢

Anonymkode: 3e212...751

• Liker 11
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å krisemaksimere. Er vel begrenset hvor mye skade 10 minutter med sol kan gjøre. Fikk dessuten bekreftet at det ikke påvirkes av sol. Har for ordens skyld ikke planer om å sole meg igjen på en stund.

Om du tok sol idag vet du jo ikke det før i morgen, eventuelt om noen dager. 

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du vasket etter deg! Stakkars de som kommer etter deg om det der er smittsomt!🤢

Anonymkode: 3e212...751

Ja, slapp av. 

Skrevet

Fint om folk om folk som svarer her faktisk kunne svart på det jeg spør om, og ikke kun henge seg opp i at jeg tok 10 minutter med sol.  Jeg tar sol en gang i blandt for å holde de verste depresjonssymptomene under kontroll, ikke kun av forfengelighet. Men jeg kommer som sagt ikke til å sole meg igjen før utslettet er utredet.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som Pityriasis Rosea.. Helt ufarlig, ikke smittsomt, utbrudd i max 3 mnder (tror jeg), og har du hatt det en gang, får du det ikke igjen 🤗 Husker ikke alle detaljene, men google det. Jeg hadde det vinteren for 2 år siden. Ubehagelig, men ikke farlig (100% sikker hvis utslettet er i "t-skjortesonen", og hvis du har en flekk som er større enn de andre, men blek i midten- kalles primærmedaljong) 

Jeg behandlet med reseptfri allergimedisin (zyrtec, feks og mild kortisonsalve) 

Anonymkode: 417fc...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...