Gå til innhold

Runde bord??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal Nordseter ca 70 gjester i mitt bryllup, og vurderer runde bord (disse må da leies). Er det noen som har erfaring med om runde bord tar mer plass i fht rektangulære bord i ett selskapslokale. Areal og antall gjester er allerede satt.

Anonymkode: 3680b...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bordsette*

Anonymkode: 3680b...cab

Skrevet

Ja, det er litt mindre arealeffektivt enn for eksempel ulike varianter av langbord. 

Jeg er tilhenger av runde bord hvis det er mulig, og gjerne ikke for store bord. Da har alle mulighet til å snakke med alle. 

Anonymkode: 19a54...3d7

• Liker 3
Skrevet

Runde bord er mye hyggeligere enn langbord. Blir lettere å prate med fler, og en del enklere ned bordplassering. Spesielt om det et spesielle forhold som må hensyntas.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at runde bord fungerer hvis de er små (6-manns) Dersom de er større så blir avstanden tvers over bordet så stor, at man må snakke høyere for at man skal høre over bordet, og at det kun blir behagelig at èn ved bordet snakker om gangen Dette resulterer ofte i at man stort sett snakker med de ved siden av seg (2 personer). Med vanlig rektangulære bord er det mer naturlig å snakke med to på siden og tre tvers over samtidig med at andre kan snakke to og to.. Hvis dere skjønner.

Anonymkode: cfb4a...515

• Liker 2
Skrevet

Jeg har observert dette i flere bryllup og andre selskaper og syns det blir stillere og stivere ved bordene når det er runde bord.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at runde bord fungerer hvis de er små (6-manns) Dersom de er større så blir avstanden tvers over bordet så stor, at man må snakke høyere for at man skal høre over bordet, og at det kun blir behagelig at èn ved bordet snakker om gangen Dette resulterer ofte i at man stort sett snakker med de ved siden av seg (2 personer). Med vanlig rektangulære bord er det mer naturlig å snakke med to på siden og tre tvers over samtidig med at andre kan snakke to og to.. Hvis dere skjønner.

Veldig enig i denne. På jobbarrangementer mm er vi ofe ved 8-10-mannsbord, og jeg har ikke sjans til å høre hva de tvers over bordet sier. Er henvist til sidemennene. Ved langbord har du 5 personer i nærheten, en på hver side av deg og tre tvers over. Runde bord kan fungere med 6 eller færre.

Anonymkode: 4674d...715

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...