Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt stillingen min i 4 år. Leverer iht avtale og vel så det. Er positiv, engasjert og gir alt på jobb. Får gode tilbakemeldinger. Flere av de andre på avdelingen har jobbet der leeenge.

Jeg blir så lei meg når sjefen forskjellsbehandler oss! Det er alltid de samme "gamle traverne" som blir valgt ut til prosjekter, kurs ol. Skjønner bare ikke hvorfor hun gjør det!? Vi andre sitter igjen med følelsen at vi ikke er gode nok..

Hvordan si fra på en god måte? Uansett hva jeg tenker å si så vil jeg jo fremstå som misunnelig, sur og bitter..

Noen erfaringer?

Anonymkode: d3d0f...fa6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i barnhage og sjefen forskjellsbehandler der også.. veldig irriterende og hjelper ikke si i fra heller. Så dessverre ingen gode tips enn å se seg etter noe annet.

Anonymkode: 907b8...98e

Skrevet

Be om en samtale. Si rett ut at du ønsker å bli vurdert for framtidige, spennende prosjekter, gjerne med konkrete eksempler. Be om spesifikke kurs, gjerne med kostnadsestimat og begrunnelse. Vær proaktiv, og lytt til tilbakemeldingene du da får.

Anonymkode: 70ee8...4b7

• Liker 4
Skrevet

Har du sagt ifra at du vil ha flere utfordringer? 

Anonymkode: fe38a...faf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du sagt ifra at du vil ha flere utfordringer? 

Anonymkode: fe38a...faf

Ja.. Hilsen TS

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Hilsen TS

Har du vært konkret angående hvilke prosjekter du ønsker deg? Hva sier sjefen da?

Har du vært konkret angående hvilke kurs du ønsker deg? Hva sier sjefen da?

Anonymkode: 70ee8...4b7

Skrevet

Flere med lignende erfaringer? Hva gjorde dere? Og hvordan gikk det..?

Skrevet
På 9.10.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Har hatt stillingen min i 4 år. Leverer iht avtale og vel så det. Er positiv, engasjert og gir alt på jobb. Får gode tilbakemeldinger. Flere av de andre på avdelingen har jobbet der leeenge.

Jeg blir så lei meg når sjefen forskjellsbehandler oss! Det er alltid de samme "gamle traverne" som blir valgt ut til prosjekter, kurs ol. Skjønner bare ikke hvorfor hun gjør det!? Vi andre sitter igjen med følelsen at vi ikke er gode nok..

Hvordan si fra på en god måte? Uansett hva jeg tenker å si så vil jeg jo fremstå som misunnelig, sur og bitter..

Noen erfaringer?

Jeg ville spurt leder om hvordan de velger hvem som skal få spennende prosjekter og kurs. Hørt på hva hun sa og deretter fulgt opp med en objektiv oversikt over hva du har fått av tilsvarende «goder». Gjør det i en privat samtale eks medarbeidersamtale. Ikke heng henne ut i lunsjen, møter el. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt en samtale med sjefen om dette. Men ikke legg det frem som "hvorfor får alle andre...?" Fortell heller at du trives og gjerne vil utvikle deg videre. Så kan du nevne kursene og forhøre deg litt om hvordan det blir gjort vurdere der. Pek deg gjerne ut spesifikke kurs for å vise hvilken retning du ønsker å gå. 

Skjer det ikke noe innen 6mnd ville jeg søkt andre jobber. Noen ledere har blitt så gode venner med de som har jobbet der lengst at de ikke ser de unge og fremadstormende som stiller høye krav til utvikling. Hos oss har det vært stor gjennomtrekk nettopp pga dette. Vil du opp og fram må du gjøre de tingene som får deg opp og fram. Slikt kommer ikke av seg selv.

Anonymkode: 90af2...394

• Liker 2
Skrevet
På 9.10.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Noen erfaringer?

Det som skjer, er at nå legger du merke til hvordan arbeidslivet egentlig fungerer. Det handler om trynefaktor, rævsleiking, kammeraderi, utfrysning, mobbing etc. Dette er helt vanlig, vi sliter like mye med slike ting på skolen som i arbeidslivet.

Så ta et steg tilbake, har uthevet ting du må roe ned på. Fokuser kun på jobben din, ikke gjør noe mer enn du skal. Ikke GI ALT på jobb!!! Dette er å typisk, å leve for jobben sin, Realisere seg selv i arbeidslivet.

Vurder om du kan trappe ned til 80% for eks, få deg et liv utenfor jobb. Som gir deg mer enn jobben.

Anonymkode: be110...38e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...