Gå til innhold

Gå ned 1,5 kilo i uken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har et lite spørsmål jeg ønsker å gå ned 1 til 1,5 kilo i uken, er 86kg, høyden min er 1,68cm og er kvinne. Jeg pleier å trene fire ganger i uke. Og trener en time hver dag som er kondisjon. Hvor mye kalorier må jeg spise hverdag ? Pleier å forbrenne ca 500kcal på treningen. Har 20 kilo jeg må ta av så hadde vært veldig takknemlig om noen kunne hjelpe meg :) 

Anonymkode: c8f74...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, 

1-1,5 kilo i uka er mye så det blir en skikkelig utfordring. Du må være veldig strikt og følge planen du setter opp til punkt og prikke, helst ingen utskeielser. Og vil du gå for dette må du forbrede deg på å ikke gå ned såå mye du håper, men være fornøyd med det du klarer å ta av. 

Som en tommelfingerregel så sier man at 1 kilo fett er ca 7500kcal. For å gå ned 1,5 kg i uka må du ha ett daglig kaloriunderskudd på 1600kcal (totalt 11 250kcal i uka). 

Jeg kjenner ikke til deg og hvor mye aktivitet du har i løpet av dagen, så hvor mye du vil spise er opp til deg. 

Har du det travelt til en spesiell hendelse kanskje prøv PSMF dietten? Men jeg ville moderert meg noe og funnet et kosthold du kan holde helt ned til målvekten.

https://borgefagerli.no/2012/02/19/psmf-dietten-hurtig-vektnedgang/

Lykke til. :) 

Skrevet
2 minutter siden, LetLoose skrev:

Hei, 

1-1,5 kilo i uka er mye så det blir en skikkelig utfordring. Du må være veldig strikt og følge planen du setter opp til punkt og prikke, helst ingen utskeielser. Og vil du gå for dette må du forbrede deg på å ikke gå ned såå mye du håper, men være fornøyd med det du klarer å ta av. 

Som en tommelfingerregel så sier man at 1 kilo fett er ca 7500kcal. For å gå ned 1,5 kg i uka må du ha ett daglig kaloriunderskudd på 1600kcal (totalt 11 250kcal i uka). 

Jeg kjenner ikke til deg og hvor mye aktivitet du har i løpet av dagen, så hvor mye du vil spise er opp til deg. 

Har du det travelt til en spesiell hendelse kanskje prøv PSMF dietten? Men jeg ville moderert meg noe og funnet et kosthold du kan holde helt ned til målvekten.

https://borgefagerli.no/2012/02/19/psmf-dietten-hurtig-vektnedgang/

Lykke til. :) 

Tusen takk for svar men jeg har skrevet at jeg trener 4 ganger i uken og hvor økt trener jeg en time. Så spørsmålet mitt er om jeg trener 4 ganger i uka og ønsker å gå ned 1 til 1,5 kg i uka hvor mye kalorier trenger jeg å spise daglig? ☺️

Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, men bare minne om at hurtig vektnedgang kan gi kraftig hårtap. Jeg gikk ned 10 kg på 2,5 måneder, og har mistet en tredjedel av håret mitt nå, og det gir seg ikke med å dette av heller. 😞 

Skrevet

Ryddet for diskusjon om matinntak under 1500kcal. 

_popcorn_, mod

Skrevet
På 10.10.2019 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar men jeg har skrevet at jeg trener 4 ganger i uken og hvor økt trener jeg en time. Så spørsmålet mitt er om jeg trener 4 ganger i uka og ønsker å gå ned 1 til 1,5 kg i uka hvor mye kalorier trenger jeg å spise daglig? ☺️

Det er det ingen som kan svare deg på, for ingen av oss vet hvor aktiv og hvis mye du forbrenner hver dag. Å gå ned 1,5 kilo i uka er ganske usannsynlig hvis du ikke følger feks PSMF. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...