Gå til innhold

"Du er ikke en aktuell kandidat til denne stillingen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne tilbakemeldingen på en jobbsøknad, og det første jeg tenkte var at dette var en brå og litt krass måte å svare på..Ved andre avslag så har det liksom vært en vennligere tone i formuleringen. Er dette en vanlig ting for arbeidsgiver å skrive? 

Anonymkode: 5959d...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes overhodet ikke det var en brå eller krass måte å svare på. Jeg leste det nok ikke på samme måte i mitt hode som du gjorde i ditt.

Anonymkode: c08bd...a9d

• Liker 16
Skrevet

Husk at alle svar gjerne er standard-svar til alle søkere så de sier mer om bedriftens leder enn om deg. Jeg har gjerne fått svar som dette:

Takker for din interesse, det ble desverre ikke deg denne gang. Har også bare fått svar som dette: Vedrørende søknad på stilling som Anonym Bruker, stillingen er besatt.

Anonymkode: 5eaff...e57

• Liker 5
Skrevet

Det var vel en ganske standard setning. Skjønner ikke hva du reagerer på?

Anonymkode: 10341...b84

• Liker 9
Skrevet

Jeg bare reagerte på formuleringen, men mulig jeg er for nærtakende da.. Fikk litt sånn "du får ikke jobben om du så var den siste personen på jorden" følelse.. 

Ts

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare reagerte på formuleringen, men mulig jeg er for nærtakende da.. Fikk litt sånn "du får ikke jobben om du så var den siste personen på jorden" følelse.. 

Ts

Er du kvalifisert? Trur det er meir standard melding, du besto ikke første uttaket. Selv om det er mange andre som går videre. 

Anonymkode: 5f787...1ad

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du kvalifisert? Trur det er meir standard melding, du besto ikke første uttaket. Selv om det er mange andre som går videre. 

Anonymkode: 5f787...1ad

Jeg følte det selv, men sånn arbeidsmarkedet er nå så er det jo beinhard konkurranse.. Arbeidsgivere kan velge og vrake. 

Ts

Skrevet

Akkurat som i privatlivet, noen blir sure om de ikke får noen tilbakemelding, men får man en klar avvisning, så er det også feil :)

Skrevet

Litt krasst, ja, men ikke ta det personlig. Alle som ikke ble vurdert videre har fått samme standardmelding. 

Anonymkode: aad07...a3b

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes også det hørtes litt vel krasst ut. Det er fint å få tilbakemelding, så man ikke går og venter i all evighet, men den gode gamle "stillingen er nå besatt, vi takker for din interesse" er da fortsatt brukbar. 

Skrevet

Søker du på ei stilling som krever bachelor i grammatikk, og du har bachelor i grammatikk, men får den meldinga så skjønner jeg at du kan føle det som du gjør. Men har du ikke bachelor i grammatikk, og likevel søker, så er jo den meldinga helt reell. 

Ligger vel også en undertone om at du ikke trenger å søke på den stillinga i framtiden heller, ettersom du ikke er en aktuell kandidat i det hele tatt. 

Move on. Da var nok ikke denne arbeidsgiveren rett for deg heller ;) 

Anonymkode: 0220e...3b9

• Liker 6
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søker du på ei stilling som krever bachelor i grammatikk, og du har bachelor i grammatikk, men får den meldinga så skjønner jeg at du kan føle det som du gjør. Men har du ikke bachelor i grammatikk, og likevel søker, så er jo den meldinga helt reell. 

Ligger vel også en undertone om at du ikke trenger å søke på den stillinga i framtiden heller, ettersom du ikke er en aktuell kandidat i det hele tatt. 

Move on. Da var nok ikke denne arbeidsgiveren rett for deg heller ;) 

Anonymkode: 0220e...3b9

Kan være at TS ikke har erfaring.

Anonymkode: 3e216...766

Skrevet

Synes du skal være glad for det, ts. En bedrift som ikke en gang skriver 'De er ikke...' hadde jeg ikke ofret en tanke.

• Liker 3
Skrevet

Fint å få en ærlig tilbakemedling da. Ofte sender man jo ut jobbsøknader og får absolutt inget svar, hverken den ene eller den andre veien og det er verre syns jeg. Man vil jo alltid søke på jobber man kanskje ikke er en aktuell kandidat for, det er ikke noe verre enn det.

Anonymkode: ab764...74b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at slik tilbakemelding kanskje er resultat av at du har søkt på en stilling som er veldig forskjellig fra hva din CV tilsier? Dårlig match, rett og slett. 

Vi la ut en veldig senior stilling som krevde 10 år erfaring, på ledernivå. Og fikk mange søkere som var helt uaktuelle - alt fra helt nyutdanna, til folk som jobbet i helt andre bransjer, uten overførbare ferdigheter. 

Anonymkode: 53fda...c3c

• Liker 5
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

#krenka2019

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det er nok standard formulering. Jeg har fått den utallige ganger i over ett år fordi jeg aldri får jobb. Og ja, det er kjipt og jeg vet at jeg alltid havner nederst i bunken, og jeg har i oppgitte stunder tenkt at de sannsynligvis ville ansatt en halvgammal sau foran meg. 

Anonymkode: 6d8a8...e78

Skrevet
2 timer siden, WCKD skrev:

#krenka2019

Var det deilig å få dratt krenkakortet? 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det deilig å få dratt krenkakortet? 

Var jo ikke jeg som dro det, det var TS 🙂

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, WCKD skrev:

Var jo ikke jeg som dro det, det var TS 🙂

Nei

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...