AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg har en venninne som er fast bestemt på at det blir lutefisk på julaften hos de. Barna er veldig misfornøyd over dette. Jeg vet det fordi hun tok det opp da de var i besøk hos meg. Barna hennes liker godt tradisjonell julemat (utenom fisk). De virket veldig skuffet og sa de ikke ville ha fisk på julaften siden det er "kjedelig" mat. Er det bare jeg som synes det er dumt å bestemme noe slikt på julaften? Jeg synes barna skal få bestemme litt. Helt greit at man ikke godkjenner grandiosa, men det er jo dumt om barna synes kjipt og det ikke er så mye "fest" over det? Anonymkode: f3314...e03
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Man kødder ikke med julemat og tradisjoner! Anonymkode: b971e...23e 28
Stina234 Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Er faktisk enig med barna, Velg lutefisk en annen dag da om hun absolutt vil servere dette. 41
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Bra at dere har laget en annen tråd for å diskutere slikt!!! Barn burde å ha medbestemmelse, enig Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 I mitt hode er lutefisk absolutt festmat om man har "alt" av tilbehør, men samtidig er det såpass "sært" (jeg liker det ikke selv ) at man kanskje bør ha noe annet også. Det er jo ikke akkurat store jobben å steke en ribbebit i tillegg f.eks., tilbehøret kan man jo ha felles (vi har selv både ribbe og pinnekjøtt julaften). Anonymkode: 40478...c44 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Heier på barna! Lutefisk er en rett for "spesielt interesserte", og flere av disse sier også at tilbehøret er viktigst. Dessuten er julaften tradisjon, tradisjon og atter tradisjon. Så dersom ikke lutefisken har vært tradisjon på matbordet julaften før, synes jeg at det blir helt feil. Anonymkode: 0f2fd...6c2 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Det er notert. Husk å melde fra til kongehuset da, de spiser bl.a. lutefisk på julaften. Anonymkode: d40cc...f50 4
Antoinette Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Når man skal feire julaften med barn er det hensynsløst å kun ha lutefisk på menyen hvis ikke de er vant til slikt - for de fleste barn blir det for spesielt. Ta det opp med vertinnen på en hyggelig måte - det er ennå en stund til jul så dette løser dere. 11
Cleopatra. Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Julaften er i alle fall en dag jeg ser på som en "alle" må få være litt med å bestemme slik alle blir fornøyde! Lutefisk er spesielt, og selv jeg som liker fisk, ønsker ikke det på julaften 😅 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, Cleopatra. skrev: Julaften er i alle fall en dag jeg ser på som en "alle" må få være litt med å bestemme slik alle blir fornøyde! Lutefisk er spesielt, og selv jeg som liker fisk, ønsker ikke det på julaften 😅 ja. Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 2 minutter siden, Antoinette skrev: Når man skal feire julaften med barn er det hensynsløst å kun ha lutefisk på menyen hvis ikke de er vant til slikt - for de fleste barn blir det for spesielt. Ta det opp med vertinnen på en hyggelig måte - det er ennå en stund til jul så dette løser dere. ja. Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er notert. Husk å melde fra til kongehuset da, de spiser bl.a. lutefisk på julaften. Anonymkode: d40cc...f50 hahah Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heier på barna! Lutefisk er en rett for "spesielt interesserte", og flere av disse sier også at tilbehøret er viktigst. Anonymkode: 0f2fd...6c2 Denne. Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mitt hode er lutefisk absolutt festmat om man har "alt" av tilbehør, men samtidig er det såpass "sært" (jeg liker det ikke selv ) at man kanskje bør ha noe annet også. Det er jo ikke akkurat store jobben å steke en ribbebit i tillegg f.eks., tilbehøret kan man jo ha felles (vi har selv både ribbe og pinnekjøtt julaften). Anonymkode: 40478...c44 Ikke sanr.. Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #15 Skrevet 9. oktober 2019 10 minutter siden, Stina234 skrev: Er faktisk enig med barna, Velg lutefisk en annen dag da om hun absolutt vil servere dette. enig Anonymkode: 2e9df...eec
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #16 Skrevet 9. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kødder ikke med julemat og tradisjoner! Anonymkode: b971e...23e 🤣 Anonymkode: 2e9df...eec
Biloba Skrevet 9. oktober 2019 #17 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, Antoinette skrev: Når man skal feire julaften med barn er det hensynsløst å kun ha lutefisk på menyen hvis ikke de er vant til slikt - for de fleste barn blir det for spesielt. Ta det opp med vertinnen på en hyggelig måte - det er ennå en stund til jul så dette løser dere. Tuller du nå? Ts skal da ikke diktere hva venninnen kan få lov til å servere sine egne barn på julaften i deres hjem. At barna synes lutefisk er kjedelig er ingen katastrofe. Det finnes nok av dem som spiser ribbe eller pinnekjøtt uten dyptfølt begeistring også. 22
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #18 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, Biloba skrev: Tuller du nå? Ts skal da ikke diktere hva venninnen kan få lov til å servere sine egne barn på julaften i deres hjem. At barna synes lutefisk er kjedelig er ingen katastrofe. Det finnes nok av dem som spiser ribbe eller pinnekjøtt uten dyptfølt begeistring også. vi server stek til min far,mens vi andre har ribbe. Søstra mi liker ikke riskrem, hun får karamelpudding med saus- Anonymkode: 2e9df...eec 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #19 Skrevet 9. oktober 2019 Hvorfor lager dere ikke mer enn en rett? Vi har alltid lutefisk første juledag, men det ikke alle hos oss som spiser det. Vi har pølser eller noe annet til barna. Fetteren min sin kone spiser heller ikke lutefisk, hun lager alltid noe kylling eller et kalkun bryst. Broren min spiser ikke pinnekjøtt på julaften. Det er jul, da skal alle ha noe de liker på bordet! Anonymkode: 95a5b...cb9 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #20 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lager dere ikke mer enn en rett? Vi har alltid lutefisk første juledag, men det ikke alle hos oss som spiser det. Vi har pølser eller noe annet til barna. Fetteren min sin kone spiser heller ikke lutefisk, hun lager alltid noe kylling eller et kalkun bryst. Broren min spiser ikke pinnekjøtt på julaften. Det er jul, da skal alle ha noe de liker på bordet! Anonymkode: 95a5b...cb9 enig, hos min samboer har de ribbe, og nøttestek til to veganske søsken. Anonymkode: 2e9df...eec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå