Anonym1231 Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Hei! Jeg blir straks utdannet jurist og vurderer å søke jobb i advokatbransjen. Det er en del ting jeg lurer på. Hvordan er livet som kvinnelig advokat? Jeg har hørt at det tidsvis er mye "guttastemning" på advokatkontorer, og at det kan være vanskelig å komme seg opp og frem som dame. Hva er deres erfaringer med dette? Har dere kjennskap til advokatfirmaer hvor det er rimelig sikkert at man blir del av et godt miljø? Jeg tar også gjerne imot andre råd og tips dere måtte ha! Hilsen meg
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Du kan søke på stilling som førstekonsulent i den offentlig sektor. Det er her alle kvinnelig jurister jobber. Anonymkode: 39aae...f8e 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Meld deg på Ex on the beach. Anonymkode: ad131...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 6 timer siden, Anonym1231 skrev: Hei! Jeg blir straks utdannet jurist og vurderer å søke jobb i advokatbransjen. Det er en del ting jeg lurer på. Hvordan er livet som kvinnelig advokat? Jeg har hørt at det tidsvis er mye "guttastemning" på advokatkontorer, og at det kan være vanskelig å komme seg opp og frem som dame. Hva er deres erfaringer med dette? Har dere kjennskap til advokatfirmaer hvor det er rimelig sikkert at man blir del av et godt miljø? Jeg tar også gjerne imot andre råd og tips dere måtte ha! Hilsen meg Det er vanskelig å komme seg opp og frem på et advokatkontor for begge kjønn. Man jobber seg gjerne ihjel for en partner uten at det nødvendigvis gjør at man klatrer. Lurere å starte i staten og gå til det private når man har skaffet seg ekspertkompetanse. Anonymkode: dc673...ff9 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 19 timer siden, Anonym1231 skrev: Hei! Jeg blir straks utdannet jurist og vurderer å søke jobb i advokatbransjen. Det er en del ting jeg lurer på. Hvordan er livet som kvinnelig advokat? Jeg har hørt at det tidsvis er mye "guttastemning" på advokatkontorer, og at det kan være vanskelig å komme seg opp og frem som dame. Hva er deres erfaringer med dette? Har dere kjennskap til advokatfirmaer hvor det er rimelig sikkert at man blir del av et godt miljø? Jeg tar også gjerne imot andre råd og tips dere måtte ha! Hilsen meg Her var det mye rart. Det er ikke noe heter advokatbransjen. Og dersom du skal ha noe som helst sjans til å få jobb som advokatfullmektig rett ut av studiene, da bør du ha hatt internship. Hadde du hatt et internship, hadde du visst hvordan det er å jobbe i disse. Det er jo også stor forskjell hva du ønsker å jobbe med, om det er strafferett, forretningsjus etc. Tror du skal satse på offentlig sektor jeg. Anonymkode: eb466...265 1
Tran09 Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 Får du jobbe noe med politiet, enten som politijurist eller forsvarer, så vær hyggelig med motparten. Jeg som har møtt på noen skikkelig ufine jurister/forsvarere, kvinner og menn, og de er faktisk avhengig av den andre parten for å gjøre jobben sin. Vær smart, ikke bruk skarpe albuer. Ikke tro at du skal briljere slik de gjør på Suits, du skal bare sørge for at loven blir fulgt. Kle deg proffesjonnelt, drit i skjørt og utringning med 12 hm høye heler. Du kommer nok til å jobbe med mennesker i kriser som ikke vet hvordan loven er, derfor må du være lyttende, søkende og helhetsorientert hvor klienten din feiler å være det. Gjør jobben slik den skal gjøres, uten sleipe triks, ligge deg til en bedre stilling, skarpe albuer, snakke med andre, ta snarveier og lignende. Tørr å jobbe for det, men sørg for at det du jobber mot er noe du kan stå for. Stå på, livet som kvinnelig advokat er skremmende likt livet som mannlig advokat. Vær en hyggelig og grei person, pålitelig kollega, tilgjengelig for klientene dine og bruk det du lærte på skolen, kommer resten etterhvert. Lykke til! 😀 2
MokkaKari Skrevet 17. oktober 2019 #7 Skrevet 17. oktober 2019 dette var en dum tråd, den gidder jeg ikke å lese. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå