Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest dansemusa
Skrevet

Jeg har så lyst til å lære meg å danse.

Men, jeg er ikke flink med koordinasjon.

Allikevel har jeg lyst til å hoppe i det.

Finnes det noe som heter dans-aerobic?

Har lyst til å finne en type dans jeg liker, med mye "hofterulling" og sexye bevegelser.

Ikke tanga eller swing for å si det sånn.

Liker noe med litt fart i også.

Har noen, noen tips å komme med?

Hva slags dans kan være for meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har så lyst til å lære meg å danse.

Men, jeg er ikke flink med koordinasjon.

Allikevel har jeg lyst til å hoppe i det.

Finnes det noe som heter dans-aerobic?

Det finnes på noen treningssenter.

Har lyst til å finne en type dans jeg liker, med mye "hofterulling" og sexye bevegelser.

Magedans inneholder mange sexy bevegelser, salsa også! :)

Gjest dansemusa
Skrevet

Ja, vet det finnes på treningssenter. Men, der må man "hoppe" rett inn i dansen. Og siden jeg ikke er så flink på koordinasjon trenger jeg litt øvelse først.

Skrevet

magedans høres veldig ut som en ting som kan falle i smak.

jeg danser, men har fryktelig lyst til å lære meg magedans også, nettop for å lære meg å bli litt mer feminin i bevegelsene. rulle litt med hofter og slikt.

dessuten så er det veldig bra trening for mage og rumpe, har to på dansinga som har begynt på magedans, og det de har vist er spennende.

salsa er også hofter ja, da er du avhengig av partner da....

dans-aerobic har jeg såvidt prøvd, tror det er kjempegøy, men tror man sliter med det dersom man sliter med koordinering, uansett om du gjør det på treningssenter eller dansesenter.

Skrevet

Flamenco kan kanskje være noe? Det arangsjeres kurs rett som det er, og det er nytt for de fleste så du vil nok ikke være den eneste som kløner litt.

Gjest dansemusa
Skrevet
magedans høres veldig ut som en ting som kan falle i smak.

jeg danser, men har fryktelig lyst til å lære meg magedans også, nettop for å lære meg å bli litt mer feminin i bevegelsene. rulle litt med hofter og slikt.

dessuten så er det veldig bra trening for mage og rumpe, har to på dansinga som har begynt på magedans, og det de har vist er spennende.

salsa er også hofter ja, da er du avhengig av partner da....

dans-aerobic har jeg såvidt prøvd, tror det er kjempegøy, men tror man sliter med det dersom man sliter med koordinering, uansett om du gjør det på treningssenter eller dansesenter.

Har du noen gang hørt om cubansk salsa?

høres ut som om dette kan være noe for meg.

eneste som er kjipt er at man er avhengig av partner.

hva slags dans trener du da?

Og til du andre?

hvordan går flamenco igjen? :oops:

Gjest dansemusa
Skrevet

finnes det ikke noe lignende salsa hvor man ikke er avhengig av partner?

vet jeg spør fælt her nå men prøver å finne ut hva jeg vil danse.

Gjest Gjesta
Skrevet

Man kan sikkert ta med en venninde, men da må en sikkert danse "mann". (Eller man kan dra alene, og håpe på å få danse med danselæreren eller at det er noen menn som er der alene) :)

Selve basic-stegene kan man forresten øve på uten partner.

Skrevet
Har du noen gang hørt om cubansk salsa?

høres ut som om dette kan være noe for meg.

eneste som er kjipt er at man er avhengig av partner.

hva slags dans trener du da?

vet det er flere forskjellige typer salsa, jeg har bare lært basic grunntrinn og litt turer, generellt, men ikke fått jobbet mer med det av samme grunn som du nevner, man er avhengig av partner. :wink:

danser linedance og litt streetdance.

linedance er utrolig artig og kan danses både som singel og dersom man har en partner som ikke vil danse. :wink:

linedance er også en grei måte å lære dans på, og det er i veldig liten grad køntri. vi danser chacha og vals og funk og flere stilarter med mange forskjellige måter å bevege seg på.

det kommer litt an på hvor du bor, noen klubber kjører nok fremdeles endel køntry, men det blir mindre og mindre av det. der jeg danser danser vi kanskje en køntrydans og tyve non-coyntry, altså alt fra pop, disko, salsa/chacha, vals, smooth etc etc.

flamenco er vel mer den med kastanjetter, mye fotarbeid, "tramping" knipsing etc. spanjolsk damer i flotte kjoler etc.

ihvertfall det jeg har sett av oppvisninger av flamenco.

Skrevet

Jeg tror kanskje det er flamenco du tenkerpå her. Flanmenco kan danses både med og uten partner, det er mye hoftebevegelser, og veldig sensuelt og kraftfult, og det er også en latinamerikansk dans, i likhet med salsa.

Gjest dansemusa
Skrevet

Takker for svar.

Syns street dance hørtes litt spennende ut.

Vanskelig?

Gjest Virvel
Skrevet

Salsa er fantastisk morsomt, anbefales på det varmeste! (Ikke at jeg kan noe som helst, egentlig, bare det helt grunnleggende, men åååå så moro det er!)

Gjest dansemusa
Skrevet

ja, jeg vurderer cubansk salsa.

håper jeg får en snill partner da, hehe :sjarmor:

det begynner ikke før til høsten så jeg har nok av tid å tenke på.

Skrevet

street dance er litt vanskelig, men utrolig artig!

Gjest Polarlys
Skrevet

Cubansk salsa er veldig gøy, og du er ikke avhengig av å ha en partner! Anbefales på det varmeste. Jeg har danset salsa i flere år, og trodde også at man måtte ha en partner...Men, det er bare å komme i gang, ut på byen og evt ta noen kurs. Noen ganger kan det være en fordel å ha en partner, men når man er ny, er det ikke nødvedigvis en fordel, dersom partneren også er uerfaren.

Det viktigste er å ha det gøy. Vær åpen for å danse med menn du ikke kjenner, og si at du gjerne vil lære, selv om du ikke kan salsa fra før. De flest menn er veldig hjelpsomme, og lærer gjerne jentene å danse.

Hvis det er noen du ikke likte å danse med, takker du bare nei hvis han spør igjen.

Jeg har lært det meste på dansegulvet, av å danse med menn jeg ikke kjente, men som likte å danse.

Jeg kjenner godt til de ulike salsastilene, og anbefaler cubansk på det varmeste.

Lykke til med dansen! :-)

Gjest Mill21
Skrevet

Street dance er jo kult!! har å lyst å begynne å danse..tror vi er ute etter ca d samme egentlig! men vet ikke hvor mye utvalg det er fra by til by når d ikke bare er snakk om for 13-15 åringer...ikke at jeg er så stor da.. :tunge1: å salsa virker gøy, men d er mer sånn jeg kan ta med kjæresten på en gang i fremtiden vel..

Gjest Lady-M
Skrevet

På Bårdar danseinstitutt har de mange forskjellige kurs. På høsten pleier de å ha kurs i Latin Jazz, da får du latin dans med jazz preg. Kjempegøy og trenger ikke partner.

Funk og street jazz er også veldig morsomt. :)

www.baardar.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...