AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Hvordan kan jeg stimulere barnet mitt til å gå selv? Han er 13 mnd og foretrekker å krabbe, men klarer å gå langs med møbler Anonymkode: 2f049...fcc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Det trenger du ikke, de skal knekke koden selv Å gå langs møbler er god trening. Anonymkode: 8a833...a82 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Det kommer når det kommer. Anonymkode: 7e651...831 1
Sparkling_Pink Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Vel, unger går jo når de er moden til det selv. Men jeg lurer på om du har tid og mulighet til å leke med baby og lage møbelhinderløype han kan støtte seg til nå og da. Etter hvert kan vekslinga fra møbel til møbel gå fort og gøyt, og da kanskje kan du legge inn noen cm lengre mellom ett og annet møbel? Om leken faller i smak, vil han etterhvert få en liten avgrunn mellom møblene å strekke seg mellom? Møbler kan vel også byttes ut med en støttende finger imellom. Før du vet ordet av det, har du en smårolling som er mer eller mindre overalt, gående og utforskende. Ikke undervurder hvor viktig krabbinga er, det er en svært god måte å komme seg rundt på. Så ikke stress, vær heller med på de gledene barnet har. 1
Blingblingtahei Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Vi gjorde som de bruker å gjøre, ungen sto greit selv så satte han noen skritt i fra meg å sa "kom hit" med hendene strekt mot han. Ga han masse kos og begeistring når han gikk noen skritt og nå går han rundt selv. Tok et par uker før han følte seg trygg nok til å gå rundt. Han er 11 mnd, men han har vært tidlig ute med det, har gått med meg bare jeg holdt han i hånda siden han var rundt 8 mnd. Så det tar litt tid før de tør å slippe seg, og mange ganger er det lurt. Hvis de er litt større har de bedre balanse slik at det blir mindre knall og fall når de først knekker koden 😊 så, vær tålmodig, det kommer!
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Han går når han er klar for å gå... Ligg unna.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Det er bra for barnet å ha en lang periode med krabbing. Ikke stress. Anonymkode: 05c0a...257
SpringYard Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Det er viktig at barn krabber, gjerne en lang periode. Ikke stress med det! Som en over her sa; de skal knekke koden selv. Barnet går når han/hun er klar for det. Ikke press det frem, krabbing er viktig! 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Hvorfor er krabbing viktig? Anonymkode: 63084...5ba
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er krabbing viktig? Anonymkode: 63084...5ba Utvikling og stimulering av viktige muskler. Men aller mest er det viktig for hjernen. Å bevege kroppen diagonalt slik man gjør ved krabbing gjør at begge hjernehalvdeler samarbeider bedre. Høyre arm og venstre fot, og omvendt. Veldig bra for koordineringen til små barn. Anonymkode: f4b6c...3df 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er krabbing viktig? Anonymkode: 63084...5ba Åling og krabbing er en viktig del av den naturlige motoriske utviklingen og legger det nevrologiske grunnlaget for flere evner senere i livet. Ved å tilrettelegge for babyen din slik at han har muligheten til å utvikle disse bevegelsene, gir du babyen din en fantastisk start. Jo lengre babyer åler seg og krabber, jo bedre er det for den videre utviklingen og læringen. Det er derfor ikke noe poeng i å stresse med å lære babyen din å gå. https://www.ullevalkiropraktor.no/baby-krabber/ Folk stresser så jævlig med at barna deres skal være så fordømt tidlig ute med alt. De skal gå når de er 1, de skal kunne alfabetet og telle når de er 2 og de skal lese og stave når de er 3 liksom. Er det rart ungene i dag sliter mer med selvbildet og selvtillit? Alt dette presset før de har sluttet med bleie. La barna være i fred og la barn være barn! De utvikler seg i sitt eget tempo. Legg heller opp til morsomme og motiverende aktivteter som barnet finner gøy. Skulle de lære alfabetet av en alfabetsang, supert. Om ikke: hvem bryr seg? Endret 10. oktober 2019 av WhisperingWind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå