Solsikke2 Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg er student, og bor ganske langt unna foreldrene mine. Nå kommer de på besøk, og jeg lurer på hvor normalt det er å la de bo på hotell istedenfor hos meg? Jeg har jo bare ett soverom, men pleier å sove på sofaen så får de soverommet.. Hva er normalt?
Gjest ana0603 Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Jeg hadde aldri sendt foreldrene mine på hotell om boligen min har en fin soverom Endret 9. oktober 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Synes det er helt hårreisende av de å ikke foreslå hotell selv. Veldig frekt. Anonymkode: 415e8...450
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Hvor lenge skal de være der? Om det bare er for en helg er det vel mest naturlig at de bor hos deg? (Såfremt du ikke deler bolig med andre studenter?) De kommer jo dit for å være sammen med deg. Da er to netter på sofaen lite å ofre. Anonymkode: 4deef...9dd 2
Ulven Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Så lenge du har et soverom og en sofa, ville jeg latt de sove hos deg. Ut fra spørsmålet ville jeg tenke at du helst øsnker at de skal ligge på hotell? Kan du si noe om hvorfor? Jeg skal besøke datteren min som bor i England nå i 5 dager, og jeg bor på hotell. Men det er fordi hun har flyttet til en bolig hvor hun deler kjøkken, og da er det ikke så greit med besøk på rommet i flere dager. I tillegg koster hotelloppholdet bare 1400 kroner, altså overkommelig i pris. Hotell i Norge koster det tredobbelte og mer. Endret 9. oktober 2019 av Ulven
kaleidoskop Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Da jeg studerte sov jeg på sofa når de kom på besøk. Ingen problem det, hyggelig å være sammen når vil først møttes spise frokost sammen feks. Synes ikke de skulle trenge å bo på (dyrt) hotell når vi ordnet tak over hodet og varme på kroppen. Var jo are for en eller to netter et par ganger i året.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Ikke normalt at de bor på hotell når du kan gi dem soverommet og sove på stua. Jeg har jobbet i mange år, men har ikke stor nok leilighet til at det er mange soverom, så når jeg har foreldre på besøk så flytter jeg ut av soverommet mitt og sover på stua, mens foreldrene mine får mitt soverom. Anonymkode: f1075...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Min mor hadde foretrukket hotell eventuelt lånt enn annen leilighet men ho har råda til det og tar gjerne besøket som enn byferie. Anonymkode: 2122c...650
Solsikke2 Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2019 Godt å se det er fler som er enige med meg. Syns det er greit at de sover hos meg altså, men fikk høre fra andre at de pleier å sende foreldre på hotell. Men det blir jo dyrere for de enn det trenger å bli!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 35 minutter siden, Solsikke2 skrev: Godt å se det er fler som er enige med meg. Syns det er greit at de sover hos meg altså, men fikk høre fra andre at de pleier å sende foreldre på hotell. Men det blir jo dyrere for de enn det trenger å bli! Så hyggelig og raust at du synes det greit at de sover hos deg. I mange tråder her virker det som foreldre bare skal gi, og ellers ikke synes eller anerkjennes som mennesker med følelser og behov. Jeg har straks voksne barn, og har lurt hvordan man kan ha et godt forhold til dem etter at de flytter. Jeg ville antakelig foreslått at jeg kunne bo på hotell, men hadde blitt veldig glad om de ville ha meg boende hos seg. Anonymkode: 8114b...906 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå