lykketrolle Skrevet 21. mai 2005 #1 Skrevet 21. mai 2005 Hei.. Er det noen her inne som har en god og lett oppskrift på en daim iskake?
Gjest Madeline Skrevet 21. mai 2005 #2 Skrevet 21. mai 2005 Jeg har en oppskrift: Lag bunn som mandelkake: 4 eggehviter 200gr malte mandler 200 gr melis Stekes på 180 grader i ca 40 min. Fyll: 4 eggeplommer 50 gr sukker 3 dl fløte 3 små dajm hakkes og has i fyllet. Litt til pynt på toppen. Kaken fryses i formen. Formen tas av når kaka er frossen.
Gjest Kokken Skrevet 22. mai 2005 #3 Skrevet 22. mai 2005 Denne er god: bunn: 3 eggehviter 2 dl sukker Piskes stivt, inn i ovnen på 150 grader i 1 1/2 time. (Kledt springform.) Fyll: 3 dl kremfløte, piskes nesten stiv 3 eggeplommer og 1 dl sukker vispes og has i kremen. Når bunnen er avkjølt legger du på kremen og setter i fryseren.
Gjest Kokken Skrevet 22. mai 2005 #4 Skrevet 22. mai 2005 Jeg glemte det viktigste: 2 daimplater knuses og has i fyllet;-)
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2005 #5 Skrevet 22. mai 2005 Og her er min oppskrift. Serverte den senest i dag i en konfirmasjon. 3 eggehviter 2 dl sukker 1 dl mandler, hakkes Eggehviter og sukker stivpiskes. Bland i hakkede mandler. Alt has i smurt form (jeg pleier å legge et bakepapir i bunn). Stekes 1 t. ved 150 grader. 1/2 l fløte piskes til krem. 3 eggeplommer 1 dl sukker piskes til eggedosis. Bland krem og eggedosis. Ha i 2 doble Dajm som er finhakket samt 1/2 dl sterk, avkjølt kaffe. Alt blandes og helles på den avkjølte bunnen og settes i fryseren. Pleier å drysse over sjokoladestrø. Vanvittig god :-)
Gjest Virvel Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Åhhh, jeg har en sånn stående i fryseren nå... Men så lite Daim dere bruker, da? Her i gården går det med tre doble Daim, altså seks plater. Fire i fyllet, to til pynt. Det kan ikke bli for mye. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå