AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Skal skrive bachelor i vernepleie til våren. Ønsker å skrive om bearbeiding av traumer, eller hvordan møte mennesker i krise/ hvordan komme gjennom livskriser. Men vet ikke om det blir for bredt? Hvordan skal jeg forme problemstillingen? bør jeg rette det mot en spesiell aldersgruppe, og i en spesiell arbeidsplattform siden jeg skal skrive ut i fra en vernepleiers ståsted? Eks: hvordan møte ungdom i krise på institusjon? Anonymkode: ddc30...176
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Synes eksempelet ditt er fint jeg! Du kan jo ha som problemstilling "Hva er vernepleierens erfaring i møte med mennesker i krise?" eller kun ha hensikt, som da blir "hensikten med studien var å belyse vernepleierens erfaring i møte med mennesker i krise". Da ville jeg ha avgrenset senere i oppgaven. Jeg hadde lignende problemstilling på sykepleien og det var veldig interessant. Dette er jo en passe bred oppgave, og du kan ha vernepleiere som arbeider i de fleste institusjoner og f.eks. avgrense til unge voksne, barn eller noe? Dette blir et vernepleieperspektiv og vil tro du vil finne ganske mye fagstoff om dette. Eventuelt så kan du jo ha "Hvordan kan vernepleier gi traumebevisst omsorg til pasienter utsatt for ...?" evnt annet formulert. Siste forslaget herfra vil være "Hvordan kan vernepleier bistå mennesker i livskrise?" med hensikt om vernepleiers rolle i livskriser. Lykke til! Anonymkode: a4748...fc0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Så spesifikt som mulig. Hvilken krise? Hvilke mennesker? Hvilken alder? Anonymkode: 2798d...870
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Du må spisse oppgaven veldig mye, i alle fall for en bacheor. Hvilken definisjon av krise, aldersgruppe, type institusjon, vernepleietiltak eller brukerperspektiv, i akutt situasjon eller langvarig. Nå er ikke jeg vernepleie, men f.eks; Hvordan kan vernepleieren møte eldre ungdommer som innlegges til avrusning i døgnbehandling? (Så spesifiserer du hva eldre ungdomme betyr i teksten). Eller; Hvilke tiltak kan vernepleieren iverksette for å trygge ungdommer som har vært utsatt for vold i nære relasjoner før innflytting i ungdomsbolig? Hvordan kan vernepleieren bidra til å ivareta sosiale relasjoner hos uge voksne som er i opptrening etter ryggmargsskade? Hvordan kan vernepleieren bidra til trygghet for barn som innlegges til utrendning for *en eller annen bestemt diagnose*? Du skjønner greia, spisset og konkret. Anonymkode: c63c1...c29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå