AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 I hvilken alder sluttet du å nattamme? Er det du som bestemte eller ventet du til barnet sluttet selv? Anonymkode: 22695...9aa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Sluttet da hun var rundt 4,5 mnd. Da var jeg utslitt og drittlei. Slet veldig med søvn, fikk ikke sove mellom ammingene osv - klarte rett og slett ikke mer. Anonymkode: fc835...b12 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 9 mnd. Da spiste han godt med fast føde, og helsesøster mente han var mer enn klar nok til å klare seg gjennom natten uten mat. Hun hadde rett – det gikk helt fint. Anonymkode: 5d9ca...27a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 9 mnd med første, 10 mnd med andre og minsten på 7 mnd får fortsatt. Slutter ikke med mat på natten før babyen spiser tilstrekkelig med fast føde på dagtid og etterlyser mat på natten. Dette er individuelt. Hadde han sovet natta gjennom av seg selv fra 4 mnd hadde jeg ikke vekket. Men nekter ikke en sulten baby mat på natt fordi JEG er sliten. Man må faktisk tåle å gi baby mat på natt. Hvis man ikke takler det må far gi mme eller MM på flaske Anonymkode: f5f92...f18 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 10,5 mnd. Da hendte det babyen sov gjennom natten, og jeg lot være å tilby puppen de gangene hun våknet uten at hun protesterte på det. I noen måneder før det våknet hun en gang i løpet av natten og ville ha mat. Jeg slet med produksjonen etter at jeg begynte å jobbe ved 8 mnd., så jeg opprettholdt nattammingen ei stund i håp om å holde på melka. Anonymkode: 646b3...092
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Lurer på det samme. Her er baby 11 mnd og spiser enda på natt... Ikke fornøyd med mengde mat på dagtid (ikke glad i middagsmat, men elsker grøt og brødskive) så har ikke følt at vi er klar for det enda. Men nå er pappaen i perm, og jeg begynner snart med nattevakter... Føler det er på tide nå, som alt ligger til rette for det, utenom middagsspisinga. Anonymkode: 916d3...8ee
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Med eldste sluttet nattammingen rundt 4 mnd fordi han da begynte sove gjennom av seg selv. Yngste nå er 15 mnd og nattammes fortsatt, rett og slett fordi det er det som får henne til å sovne igjen fortest og vi har mange oppvåkninger på natt. Vi prøvde i en lang periode å droppe det, men det var et svare leven og umulig det tok lang tid å få henne til å sove etter hver oppvåkning. Gir det maks en måned til, så får vi bare sette alle kluter til. Anonymkode: 8d594...d2f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Har en på snart 7 mnd. Våkner flere ganger ila natten. Tenkte å begynne å avvenne snart, begynner å bli sliten av å våkne opp og mate. Anonymkode: 9123f...c68
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Har ei på 8 mnd. Prøvde å nattavvende. Gikk ikke. Orket ikke mer etter 5 netter. Anonymkode: 5776f...e5c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 Når de hadde begynt med fast føde. Rundt 6-7 mnd. Anonymkode: dcc5d...161
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 Vi samsov, og barnet ammet en gang på natten til over 2 år. Både jeg og barnet sovnet rett etterpå, så det var ikke stress, selv om det ikke er nødvendig. Med så stort barn var det bare å forklare saken og slutte. Tror ikke barnet ville finne på å slutte selv med det første. Anonymkode: 5ca54...20d 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 I følge helsesøsteren vår så vil de aller fleste babyer måtte avvennes fra nattamming, de slutter ikke av seg selv. Jeg avvente han når han var 9 måneder, spiste da 4 fulle måltider på dagen og jeg skulle starte i jobb igjen. Orket ikke både nattamming og jobb, så valgte å avvenne han. Anonymkode: 836d0...36b 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 7 mnd. Skulle begynne å jobbe igjen da han var 8 mnd. Anonymkode: 2df92...027
Moi123 Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 Fri bar til hu slutta selv, var rundt året og etter det var det kun ved sykdom. 1
Blingblingtahei Skrevet 9. oktober 2019 #15 Skrevet 9. oktober 2019 Sitter å ammer I senga og lurer på når tid vi skal finne ork til å gjøre det! 😅 Jeg tviler dessverre på at det blir færre oppvåkninger, bare verre å få han til å sove igjen vil jeg tro.. Hvordan går dere fram når dere avvender?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #16 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat 1 år, da lå jeg flere uker på sykehus så det var ikke noe valg. Anonymkode: dc97b...14f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #17 Skrevet 9. oktober 2019 13 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Sitter å ammer I senga og lurer på når tid vi skal finne ork til å gjøre det! 😅 Jeg tviler dessverre på at det blir færre oppvåkninger, bare verre å få han til å sove igjen vil jeg tro.. Hvordan går dere fram når dere avvender? Det er dette jeg også er redd for. Anonymkode: 916d3...8ee
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #18 Skrevet 9. oktober 2019 Første ammet jeg natt og dag i 2,5 år. Klarte ikke slutte med battaming før vi kuttet amming helt. Samsov så gjorde ikke så mye.. minste er bare 5 mnd og jeg ammer mye natt og dag.. Anonymkode: 63278...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #19 Skrevet 10. oktober 2019 21 mnd. Hjalp ikke på nattesøvnen da. 🤷♀️ Ekspertene anbefaler nattamming til minimum 18 mnd, og grunnen til at det er vanskelig å nattavvenne babyer er fordi det er alt for tidlig. Her tok det to netter, minimalt med gråt, hn roet seg fort med kos og litt vann. https://kellymom.com/ages/weaning/wean-how/weaning-night/ https://thebeyondsleeptrainingproject.com/blog/the-beyond-sleep-training-project-stance-on-night-weaning-from-breastfeeds Anonymkode: 4349b...77e 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #20 Skrevet 11. oktober 2019 2 år med begge, eldste ble avvent og andre sluttet av seg selv. Gikk veldig lett med eldste, var egentlig bare å si at hun måtte vente til det ble morgen, en liten protest så var det greit. Anonymkode: 77897...542 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå