AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Nå, jeg vil ikke generalisere alle og si at ingen har ekte kjærlighet, eller at noen kanskje bare liker noe annerledes. Men jeg tror helt ærlig at de er en veldig liten minoritet av disse. Når jeg ser at så mange finner seg koner fra fattigste strøk i Sørøst-Asia, så blir jeg litt trist. Bygda jeg bor på får flere og flere av disse. Jeg vurderer faktisk å flytte et annet sted pga det. De intergrerer jo seg faktisk ganske lite når de heller former sine egne grupper ilag og omgår kun disse, altså andre som har hentet koner. Jeg tror nemlig at om disse mennene ikke hadde hatt penger, så hadde de aldri hentet seg noe kone i det hele tatt. Og er det egentlig et liv for disse som er fra en kultur som det å komme til et knøttlite sted med ingen nettverk og mørkt halve året, for å bo sammen med en som de bare skal nesten være slave for? JEg har ikke noe imot Thailand eller deres kultur, men det er tydelig at det foregår ting der som ikke er akseptabelt. Anonymkode: e138a...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #2 Skrevet 9. oktober 2019 Så lenge det er menn som ingen damer vil ha så finner de seg dame i andre land. Det er lov, hvis du misliker det kan jo du bli sammen med dem i stedet? Anonymkode: 58f4f...4cb 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Faren til En gutt Døde da gutten var 13, fordi faren var gammel og moren yngre fra Thailand. Blir for dumt Anonymkode: c3ecf...ca0 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg forstår ikke hvorfor norske kvinner ser slik ned på damer fra Thailand. Anonymkode: 6b9cb...680 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Faren til En gutt Døde da gutten var 13, fordi faren var gammel og moren yngre fra Thailand. Blir for dumt Anonymkode: c3ecf...ca0 Ja for dette kan selvsagt ikke skje om foreldre er rundt samme alder. Anonymkode: 6b9cb...680 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor norske kvinner ser slik ned på damer fra Thailand. Anonymkode: 6b9cb...680 Er vel mer forholdene. Også hører man historiene om at mange blir mishandlet .... Såja? Hva er det som er så bra med det? Det hele skaper en slags ubehagelig situasjon, der man må gå blant disse gamle gubbene og deres unge thaidamer, og vite at det mest sannsnylig er slik. De finner seg jo aldri noen som er i 60 årene som dem selv... ?? hvorfor. Anonymkode: e138a...ddc 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor norske kvinner ser slik ned på damer fra Thailand. Anonymkode: 6b9cb...680 Personlig ser jeg ikke ned på damer fra Thailand.. Jeg ser vel heller ned på hele konstellasjonen, da jeg ikke kan tro at dette blir gjort pga den store kjærligheten de fleste gangene.. Skjønner jo at det nok er en vinn-vinn situasjon, men for meg er det noe "kvalmende" over menn som drar dit for å finne seg dame.. 🙈 Jeg vet jeg er fæl, men jeg klarer ikke like den tankegangen. Mulig pga en samtale jeg hadde med en, som hadde regna i kroner og øre på hvor mye han ville spare på å ha ei dame fra Asia, hvor lite hun ville kreve av klær, sminke osv av han, og hvordan han kunne slippe være hjemme med unger.. Jeg fikk hele greia i vranghalsen, for å si det mildt.. Anonymkode: 4ec00...d15 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personlig ser jeg ikke ned på damer fra Thailand.. Jeg ser vel heller ned på hele konstellasjonen, da jeg ikke kan tro at dette blir gjort pga den store kjærligheten de fleste gangene.. Skjønner jo at det nok er en vinn-vinn situasjon, men for meg er det noe "kvalmende" over menn som drar dit for å finne seg dame.. 🙈 Jeg vet jeg er fæl, men jeg klarer ikke like den tankegangen. Mulig pga en samtale jeg hadde med en, som hadde regna i kroner og øre på hvor mye han ville spare på å ha ei dame fra Asia, hvor lite hun ville kreve av klær, sminke osv av han, og hvordan han kunne slippe være hjemme med unger.. Jeg fikk hele greia i vranghalsen, for å si det mildt.. Anonymkode: 4ec00...d15 TS her, du forklarte det bra hva jeg ikke fikk fått frem. Og æsj, det forundrer meg ikke at noen tenker på den måten! Anonymkode: e138a...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå, jeg vil ikke generalisere alle og si at ingen har ekte kjærlighet, eller at noen kanskje bare liker noe annerledes. Men jeg tror helt ærlig at de er en veldig liten minoritet av disse. Når jeg ser at så mange finner seg koner fra fattigste strøk i Sørøst-Asia, så blir jeg litt trist. Bygda jeg bor på får flere og flere av disse. Jeg vurderer faktisk å flytte et annet sted pga det. De intergrerer jo seg faktisk ganske lite når de heller former sine egne grupper ilag og omgår kun disse, altså andre som har hentet koner. Jeg tror nemlig at om disse mennene ikke hadde hatt penger, så hadde de aldri hentet seg noe kone i det hele tatt. Og er det egentlig et liv for disse som er fra en kultur som det å komme til et knøttlite sted med ingen nettverk og mørkt halve året, for å bo sammen med en som de bare skal nesten være slave for? JEg har ikke noe imot Thailand eller deres kultur, men det er tydelig at det foregår ting der som ikke er akseptabelt. Anonymkode: e138a...ddc Det er sånn her i bygda også, men de begynner jo å bli en stor gjeng så de har jo hverandre. Min eks fant seg thai dame, og jeg vet han er verdens snilleste mann, helt oppegående normal fyr med jobb og alt annet i orden. De har fått barn og det er min eks som står opp med barnet, og ordner det fra morgenen av, han er definitivt ingen "slavedriver". Tror de har det fint, og hun er såpass voksen at i hjemlandet er hun utgått på dato, og der ville hun sannsynligvis blitt både mann og barnløs. Når det er sagt så er det flere av forholdene jeg vet om der jeg tror damene ikke har det særlig bra. Anonymkode: 77200...94a 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er sånn her i bygda også, men de begynner jo å bli en stor gjeng så de har jo hverandre. Min eks fant seg thai dame, og jeg vet han er verdens snilleste mann, helt oppegående normal fyr med jobb og alt annet i orden. De har fått barn og det er min eks som står opp med barnet, og ordner det fra morgenen av, han er definitivt ingen "slavedriver". Tror de har det fint, og hun er såpass voksen at i hjemlandet er hun utgått på dato, og der ville hun sannsynligvis blitt både mann og barnløs. Når det er sagt så er det flere av forholdene jeg vet om der jeg tror damene ikke har det særlig bra. Anonymkode: 77200...94a Men det er ikke rart for deg? Altså du sier jo selv ''De begynner å bli en stor gjeng'' JA... Som om det er normalt? Hvorfor ikke fordelt da? Bor du på vestlandet eller annet sted? Og nei, jeg har ikke sagt alle er slik. Det vet jeg. Men gjerne de som er veldig skjevt fordelt i forhold til alder og resursser. Anonymkode: e138a...ddc
SoWhat? Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 Du har helt rett. De voksne holder seg til hverandre. Det er vanskelig å få innpass, og de integrerer seg ikke mer enn de må. Jobber og finner ikke på så mange sprell. De er sånn mye pga holdningene du og mange andre har.
Gjest O.G. Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 De gjør meg ikke trist. Jeg heier frem thaitdamerne for jeg vet at mange av dem bruker disse teite vestlige mannfolkene for å få et bedre liv for seg selv og familien sin.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er ikke rart for deg? Altså du sier jo selv ''De begynner å bli en stor gjeng'' JA... Som om det er normalt? Hvorfor ikke fordelt da? Bor du på vestlandet eller annet sted? Og nei, jeg har ikke sagt alle er slik. Det vet jeg. Men gjerne de som er veldig skjevt fordelt i forhold til alder og resursser. Anonymkode: e138a...ddc Østlandet her. Joda men skjønner de jo, bare se på nordmenn og eks Torrevieja, det kryr jo av nordmenn fordi man trekkes mot det kjente. Ofte så er det jo søstre og eller venninner av thaidamene som kommer, og de bosetter seg jo ofte i samme bygd. Plager ikke meg, men synes som sagt synd på de med drittsekkmenn. Men her er de fleste i jevn alder da, ingen av de har damer som er mer enn 5 år yngre ca. Anonymkode: 77200...94a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Du har helt rett. De voksne holder seg til hverandre. Det er vanskelig å få innpass, og de integrerer seg ikke mer enn de må. Jobber og finner ikke på så mange sprell. De er sånn mye pga holdningene du og mange andre har. Hvordan kan de vite hva holdninger folk har når de lever i en boble med andre som er i samme situasjon? Anonymkode: e138a...ddc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #15 Skrevet 9. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor norske kvinner ser slik ned på damer fra Thailand. Anonymkode: 6b9cb...680 Fordi de ikke skjønner hvor jævlig mange av dem har hatt det der de har bodd før. De har det selvfølgelig bedre her. Det sier de nesten alle, og de får jobbe hvis de vil og i tillegg bestemme mye hjemme. De har det da ikke noe dårligere enn etnisk norske kvinner. Anonymkode: 21ffe...baf 1
SoWhat? Skrevet 9. oktober 2019 #16 Skrevet 9. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan de vite hva holdninger folk har når de lever i en boble med andre som er i samme situasjon? Anonymkode: e138a...ddc De kan jo bare gå inn her og lese de utallige trådene om dette emnet her. Dah Men tro det eller ei, i tillegg er de hverken dumme eller døve.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #17 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Østlandet her. Joda men skjønner de jo, bare se på nordmenn og eks Torrevieja, det kryr jo av nordmenn fordi man trekkes mot det kjente. Ofte så er det jo søstre og eller venninner av thaidamene som kommer, og de bosetter seg jo ofte i samme bygd. Plager ikke meg, men synes som sagt synd på de med drittsekkmenn. Men her er de fleste i jevn alder da, ingen av de har damer som er mer enn 5 år yngre ca. Anonymkode: 77200...94a Det begynner faktisk å bli fler og fler yngre menn som også henter seg dame fra Thailand. De Thailandske damene er ikke så kravstore som de Norske. Jeg vet om flere menn i 30 årene som har giftet seg med damer fra Thailand. Anonymkode: 08111...63a 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #18 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: De kan jo bare gå inn her og lese de utallige trådene om dette emnet her. Dah Men tro det eller ei, i tillegg er de hverken dumme eller døve. Du, jeg har ikke skrevet et eneste sted at de er dumme! Nei, de gjør ikke det fordi de omgås de andre som også har hentet koner, og til slutt så blir halve bygda sånn. Hyggelig gitt. Anonymkode: e138a...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #19 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det begynner faktisk å bli fler og fler yngre menn som også henter seg dame fra Thailand. De Thailandske damene er ikke så kravstore som de Norske. Jeg vet om flere menn i 30 årene som har giftet seg med damer fra Thailand. Anonymkode: 08111...63a JA, alle norske damer er så kravstore! Det er ikke noe annet enn en dårlig unnskyldning fordi dere hater norske damer. Anonymkode: e138a...ddc 1
SoWhat? Skrevet 9. oktober 2019 #20 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du, jeg har ikke skrevet et eneste sted at de er dumme! Nei, de gjør ikke det fordi de omgås de andre som også har hentet koner, og til slutt så blir halve bygda sånn. Hyggelig gitt. Anonymkode: e138a...ddc Hva er så uhyggelig da? Hva er det som plager deg? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå