Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #1 Skrevet 4. september 2002 Dumt spørsmål, kanskje, men.... Hun på brudebutikken mente jeg burde ha en tiara for å skule sløret/slørkammen, men jeg synes allerede det blir mye "pynt" med perler og blonder på kjolen + slør og smykke... Hva synes dere andre?
Gjest Lea Skrevet 4. september 2002 #2 Skrevet 4. september 2002 Jo mindre dill, jo bedre! Men jeg har egentlig ikke peiling. Er ikke så begeistret for dill og dall.. bryllup eller ikke!
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #3 Skrevet 4. september 2002 Jeg hadde kjøpt en tiara, men da dagen kom valgte jeg å ikke ha den på. Syns plutselig at den ble litt harry og simpel. Frisøren puttet heller noen blomster inn i hår oppsetningen, og det ble mye finere... Trenger ikke noe for å skjule kammen i sløret, for den skal jo dyttes nedi håret.
meta Skrevet 4. september 2002 #4 Skrevet 4. september 2002 Vet jo ikke helt hvordan ditt slør ser ut, men slørkammen blir jo stappet nedi håret og skal ikke syns. Men jeg reagerte uansett på kommentaren fra brudebutikkdamen... Har du tenkt til å feste sløret midt oppå hodet? Sånn slør oftest festes i dag, vil jo sløret festes et stykke fra diademet/tiaraen uansett...
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #5 Skrevet 4. september 2002 Hvis man vil ha blomster i håret, må man skaffe dette selv (i tilfelle HVOR?), eller har frisøren dette??
viwi Skrevet 4. september 2002 #6 Skrevet 4. september 2002 NEI det må du ikke!!!! Bare tull for å få bruder til å bruke enda mer penger.. Kammen stikkes ned i håret og ses demed ikke om frisøren gjør en god jobb- og det er jeg sikker på hun gjør....
Augustbrud02 Skrevet 4. september 2002 #7 Skrevet 4. september 2002 Kammen på sløret vil ikke syntes, uansett om du har tiara eller ei. Men personlig synes jeg det er flottest med en liten tiara ved siden av jeg da, og særlig om den står i stil med pynten på kjolen og smykkene. Men brudebutikkene er selvsagt ute etter å selge mest mulig og tjener jo på at du kjøper en tiara av dem. Men her er det uansett viktig å finne ut av hva man selv har lyst på og lyst til å bruke. Vil man ikke ha tiara, så dropper man det. Enkelt og greit. Når det gjelder blomster i håret, så bestiller du dette fra en blomsterbutikk og du kan få dette levert sammen med brudebuketten den dagen du gifter deg.
Furstina Skrevet 4. september 2002 #8 Skrevet 4. september 2002 Nej, inte behöver du det. Det är som de övriga säger - ett sätt för brudesalongen att sälja på dig mer. Jag hade min lilla slöja fäst i bakhuvudet med kam och den syntes inte. Håruppsättningen satt ovanför och sedan hade jag ett litet diadem uppe på huvudet - som inte alls hade något med slöjan att göra. se korten från bröllopet: http://mcsidan.tripod.com/vi/tur_wedding_0...02/bryllup.html (hela siten http://mcsidan.tripod.com/ )
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #9 Skrevet 4. september 2002 I håret brukte frisøren brudeslør, og knep av små blomster som hun dyttet inn i håret. Har bilder av det hjemme så hvis jeg får scannet det inn kan du se. Så jeg kjøpte bare med meg en stilk med brudeslør, for den var det masse blomster på.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2002 #10 Skrevet 4. september 2002 På noen viser faktisk kammen. Det sløret jeg valgte hadde stor kam, så den ville vise. Frisøren min gjorde det enkelt ved å klippe av kammen, og feste det med nåler. Det ble veldig, veldig pent. Foreslå heller det enn å drive og gjemme bort kammen med en tiara du ikke nødvendigvis har lyst på.
Vekt74 Skrevet 4. september 2002 #11 Skrevet 4. september 2002 Hei! Jeg synes også det blir for mye dill dall med tiara, slør, blonder, perler og diverse. Jeg skal ha slør, og frisøren sa at hun ikke ønsket kam på det da hun fester det med spesielle nåler. Dette henger mye bedre. Synes også det høres rart ut at hun på brudesalongen mente du skulle feste sløret i tiaraen, da blir jo sløret nesten midt oppå hodet, og det synes jeg ivertfall ikke er noe pent! Nei ta for uten! Må i tilleg si at mitt slør er sydd av min svigermor og har en liten kant ved rynkehodet på toppen som jeg også var litt bekymret for skulle vises, men dette blir skjult da kanten brettes innover og dyttes ned i håret. Lykke til! Masse klem fra Vekten :blunke:
Augustbrud2003 Skrevet 5. september 2002 #12 Skrevet 5. september 2002 Heisann Nei det mä man ikke... frisören kan dandere häret ditt slik at det ikke blir noe "kam" ä se pä slöret. Selv skal jeg ha tiara og er kjempefornöyd med det.. kjolen min er enkel og har ingen perler eller noe annet som glitrer.. sä jeg synes det passer seg veldig fint med en liten tiara. Ikke alle kjoler egner seg like godt med en tiara attätt, men som alt annet blir det ett personlig valg. Noen liker "dess mer glitter dess bedre"og andre liker den litt mer ënkle"varianten.. begge to kan vaere like fin.. med eller uten tiara.. syns jeg da... :blunke:
Montezuma Skrevet 6. september 2002 #13 Skrevet 6. september 2002 Hvis du har en proff frisør som vet hva hun driver med, så vil du få beskjed om å ha slør uten kam! Bare "amatører" bruker kam. Og du må aldeles ikke ha tiara, det velger du jo helt selv. Tiaraen festes dessuten mye lenger frem enn sløret vanligvis. Men hvis du skal ha tiara, så husk at Glitter har noen til 150,-.
Augustbrud02 Skrevet 6. september 2002 #14 Skrevet 6. september 2002 Men hvis du skal ha tiara, så husk at Glitter har noen til 150,-. Vil bare legge til at jeg personlig ikke synes noe om de tiaraene. Da ville jeg heller tatt en tur til Arts & Crafts der de har tiaraer i metall i både gull og sølv til en rimeligere penge enn i brudebutikkene, med blanke perler og med hvite perler. Hos Glitter er alle tiaraene i plast, og de ser ikke så flotte ut synes jeg. Men dette var personlige meninger igjen, og selvsagt litt utenfor temaet...
Tullerusk Skrevet 6. september 2002 #15 Skrevet 6. september 2002 Jeg hadde slør, men frisøren tok av kammen og festet det med hårnåler, kjempefint! Ellers hadde jeg litt perler, og litt ildtopp tredd på ståltråd, som så ble viklet rundt i håret mitt, det ble kjempelekkert og litt orginalt! Perlene hadde frisøren, blomstene fikk hun i blomsterbutikken. Hun gikk kvelden før for å se buketten min, og da fikk hun ideen med ildtopp, siden de hadde det samme i buketten min, sammen med roser tett i tett..... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå